نوکیا تایید کرد که برنامه Nokia Drive را برای تمام گوشی‌های ویندوز فون ۸ ارائه خواهد نمود

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی فنلاندی نوکیا پیش از این اعلام کرده بود که اپلیکیشن نقشه Nokia Drive به‌طور پیش‌فرض روی تمام گوشی‌های ویندوز فون ۸ نصب خواهد شد. نوکیا درایو که یک ابزار نقشه و ناوبری آفلاین و بسیار کامل است قرار بود به برنامه رسمی نقشه در ویندوز فون بدل گردد، اما در گوشی HTC 8X اثری از این اپلیکیشن وجود ندارد. نوکیا ترجیح داده که فعلا در این‌باره سکوت کند.
تبلیغات

نوکیا بار دیگر تأکید کرد که اپلیکیشن نقشه Nokia Drive را نه فقط برای گوشی‌های ساخت خود، بلکه برای تمام گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ ارائه خواهد نمود.

این کمپانی فنلاندی در ماه ژوئن اعلام کرده بود که تمام گوشی‌های ویندوزفون ۸ به‌طور پیش‌فرض اپلیکیشن نقشه نوکیا درایو را در خود خواهند داشت؛ اما این ابزار نقشه آفلاین در گوشی هوشمند HTC 8X وجود ندارد.

به نظر می‌رسد که این برنامه به‌طور پیش‌فرض در سیستم‌عامل همراه مایکروسافت وجود نخواهد داشت، بلکه تولیدکنندگان خودشان باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند از این ابزار به‌طور پیش‌فرض استفاده نمایند یا خیر.

نوکیا درباره این موضوع فعلا پاسخی ارائه ننمود و گفت که در روزهای آینده این موضوع را روشن خواهد کرد.

از طرفی هنوز مشخص نیست که آیا این اپلیکیشن در فروشگاه ویندوزفون به صورت رایگان ارایه خواهد شد یا باید آن را خریداری کرد. نوکیا درایو دارای قابلیت ناوبری مرحله‌به‌مرحله در بیش از ۱۱۰ کشور دنیا است. همچنین نقشه‌های ۱۹۰ کشور جهان در آن وجود دارد.

نوکیا امیدوار است که ابزار نقشه‌اش نه‌تنها در طیف وسیعی از گوشی‌های ویندوز فون ۸ به‌طور پیش‌فرض نصب شود، بلکه توسعه‌دهندگان نیز از آن در اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت استفاده نمایند.

فعلا مشخص نیست که این برنامه روی کدام گوش‌ی‌های ویندوز فون به‌طور پیش‌فرض نصب خواهند بود، ولی اگر به ابزار نقشه آفلاین مایکروسافت علاقه‌مندید، فعلا لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات