سامسونگ: تفاوتی میان عملکرد اسنپدراگون ۸۶۵ و اکسینوس ۹۹۰ وجود ندارد

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سامسونگ با ارسال بیانیه‌ای به رسانه‌ها اعلام کرد که تفاوتی میان عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و تراشه اکسینوس ۹۹۰ وجود ندارد.
تبلیغات

تاکنون شاهد گزارش‌های مختلفی از نارضایتی کاربران از تراشه‌های اکسینوس استفاده‌شده در سری گوشی سامسونگ گلکسی اس و گلکسی نوت بوده‌ایم. حتی چندی پیش طوماری به امضای کاربران محصولات سامسونگ جمع‌آوری شد که در پرچم‌داران سری گلکسی اس دیگر از تراشه‌های اکسینوس استفاده نشود.

برخی از کاربران معتقد هستند که تراشه‌های اکسینوس نسبت به مدل مشابه اسنپدراگون دچار ضعف عملکردی هستند یا از مشکلات گرمایشی رنج می‌برند. با این حال به‌نظر می‌رسد که تلاش علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ بی‌نتیجه مانده است و با وجود اصرار آن‌ها بر ضعف عملکردی تراشه‌های اکسینوس نسبت به اسنپدراگون ساخت کوالکام، سامسونگ همچنان می‌خواهد در محصولات بالارده‌ی خود از تراشه‌های اکسینوس استفاده کند.

سامسونگ اصولا مدل‌های سری گلکسی اس را که مجهز به تراشه اسنپدراگون هستند، به بازار ایالات متحده و چین عرضه می‌کرد؛ اما در سری جدید شاهد بودیم که اعضای خانواده گوشی گلکسی اس ۲۰ به کشورهای بیشتری ازجمله کره جنوبی با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه شدند.

حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای در تلاش است که از تراشه اکسینوس ۹۹۰ دفاع کند. سران سامسونگ با ارسال بیانیه‌ای به وب‌سایت سم‌موبایل، رسانه نزدیک به سامسونگ، اعلام کردند که تفاوتی از نظر عملکرد میان دو تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و اکسینوس ۹۹۰ وجود ندارد و هردو از یک راندمان کاری برخوردار هستند. در بیانیه سامسونگ آمده است:

گلکسی اس ۲۰ گوشی هوشمندی است که نحوه تعامل کاربر را با دنیای پیرامون وی تغییر می‌دهد و باتوجه به منطقه عرضه‌شده، همراه‌با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ یا اکسینوس ۹۹۰ است. هردو تراشه اکسینوس و اسنپدراگون از روشی مشابه برای ساخت و آزمایش استفاده می‌کنند و فرایند تولید کاملا مشابهی دارند تا عملکردی ایده‌آل در طول دوره کارکردشان به کاربر ارائه دهند.

با این حال باید در نظر داشت که گفته کاربران تا حدودی صحت دارد و در برخی آزمایش‌ها مشخص شده است که نسخه مجهز به تراشه اکسینوس ۹۹۰ سری گلکسی اس ۲۰ نسبت به نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ ضعیف‌تر است. برخی از کاربران معتقد هستند که سامسونگ باید قیمت نسخه‌های مجهز به تراشه اکسینوس ۹۹۰ را نسبت به مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ کاهش دهد و آن را ارزان‌تر از مدل دیگر به بازار عرضه کند.

اکسینوس 990

بسیاری از کاربران حق انتخاب مدل دلخواهشان را ندارند و باتوجه به کشوری که زندگی می‌کنند، برایشان انتخاب می‌شود که مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ سری گلکسی اس ۲۰ را دریافت کنند یا مجبور به خرید نسخه اکسینوس ۹۹۰ باشند.

تاکنون شرکت کره‌ای سامسونگ هزینه‌های بسیاری را صرف توسعه تولید تراشه‌های اکسینوس کرده است و بعید به‌نظر می‌رسد که تولید آن‌ها را کنار بگذارد. با این حال برای جلب رضایت کاربران می‌تواند نسخه مجهز به تراشه اکسینوس سری گلکسی اس را با قیمتی کمتر نسبت به مدل دیگر عرضه کند. نظر شما چیست؟ آیا با این موضوع موافقید یا از نظر شما نیز تفاوتی میان عملکرد تراشه اکسینوس ۹۹۰ و تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ وجود ندارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات