گلکسی A41 سامسونگ با دوربین سه‌گانه معرفی شد

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی A41 میان‌رده‌ی جدید سامسونگ با دوربین سه‌گانه، باتری ۳٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و تراشه‌ی هلیو P65 است که روز گذشته برای بازار ژاپن معرفی شد.
تبلیغات

در اوایل سال جاری میلادی بود که شماری از رسانه‌های حوزه‌ی فناوری، تصاویری از گوشی جدید سامسونگ با نام احتمالی گلکسی A41 فاش کردند. حال پس از گذر چند ماه، سرانجام این گوشی معرفی شده است. گلکسی ای ۴۱ سامسونگ (Samsung Galaxy A41) میان‌رده‌ی تازه‌نفسی است که روز گذشته در ژاپن معرفی شد. ناگفته نماند که گلکسی A41 به‌شکل تقریبا اولیه رونمایی شده و فعلا تا فرارسیدن تاریخ عرضه‌ی آن زمانی باقی است. براساس گفته‌های سامسونگ، این گوشی در ماه جون ۲۰۲۰ (خرداد - تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار خواهد شد.

گلکسی A41 سامسونگ در مقایسه با گلکسی A40 بهبودهای درخورتوجهی به‌خود دیده است. این گوشی هوشمند برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایشی ۶/۱ اینچ با وضوح فول HD پلاس (۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) و پنل سوپر AMOLED استفاده می‌کند. در بخش بالایی نمایشگر گلکسی A41 بریدگی کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفیِ مجهز به حسگر ۲۵ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. در گلکسی A41 حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل شده است. سامسونگ در بسیاری از محصولات میان‌رده‌اش، از این نوع حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. گلکسی A41 دارای بدنه‌ای پلاستیکی است؛ در ضمن سامسونگ تصمیم گرفته است فریم این گوشی را نیز از جنس پلاستیک بسازد.

گلکسی ای 41 سامسونگ / Samsung Galaxy A41

پنل پشتی گلکسی A41 میزبان ماژول دوربین بیضی‌شکل به‌فرم عمودی است. در گوشی‌های جدید سری گلکسی A از ماژول مستطیل‌شکل استفاده شده است و A41 از این حیث با دیگر محصولات این سری، تفاوت دارد. دوربین پشتی گلکسی A41 در مقایسه با گلکسی A40 تفاوت‌های مهمی به‌خود دیده است. این بار در گلکسی A41 حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود و درکنار آن دو دوربین با حسگرهای ۸ و ۵ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورند. دوربین ۸ مگاپیکسلی لنزی فوق عریض دارد و از دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق صحنه‌ها به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه روی تصاویر، استفاده می‌شود. 

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A41 به پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۰/۸ میکرومتر مجهز شده است. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی موردبحث اندازه‌ای معادل 1/2.0 اینچ دارد. افزون بر این موارد، دوربین اصلی دستگاه از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. دوربین ۸ مگاپیکسلی دستگاه لنزی ۱۲ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 دارد. در نهایت دوربین ۵ مگاپیکسلی از لنزی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد. کاربر می‌تواند ازطریق دوربین اصلی گلکسی A41 ویدئوی 2160p با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. 

گلکسی ای ۴۱ سامسونگ برای پردازش کارهای مختلفی که به آن محول می‌شود، متکی‌بر سیستم-روی-چیپ هشت هسته‌ای هلیو P65 مدیاتک است. این گوشی هوشمند همچنین از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند؛ کاربر می‌تواند این حافظه را ازطریق درگاه microSDXC ارتقا دهد. سامسونگ در گلکسی A41 از باتری ۳٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی استفاده کرده است. گلکسی A41 سامسونگ به‌لطف داشتن گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. براساس گفته‌های سامسونگ، این گوشی میان‌رده به‌مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱/۵ متری آب دوام می‌آورد. در ضمن این گوشی هوشمند به‌احتمال بسیار زیاد با رابط کاربری وان UI 2 مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ دردسترس قرار خواهد گرفت.

گلکسی ای 41 سامسونگ / Samsung Galaxy A41

سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی A41 را در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی در ماه جون ۲۰۲۰ (خرداد - تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار ژاپن کند. تاکنون اطلاعاتی در رابطه با قیمت این گوشی و همچنین تاریخ عرضه‌ی آن در بازارهای جهانی، منتشر نشده است. بااین‌حال انتظار داریم جزئیات مربوطه به‌زودی دراختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد گلکسی A41 آن دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات