گلکسی M21 سامسونگ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری پرظرفیت معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی M21 جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ به‌شمار می‌آید که از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و به باتری قدرتمند ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از گوشی گلکسی ام ۲۱ (Samsung Galaxy M21) پرده‌برداری کرد. گلکسی M21 گوشی اقتصادی جدیدی است که برای بازار هند معرفی شده و حدودا ۱۷۵ دلار قیمت دارد. این گوشی درواقع مدل جدید گلکسی M20 به‌شمار می‌آید که سال گذشته‌ی میلادی روانه‌ی بازار شده بود و استقبال مناسبی هم از آن به‌عمل آمد. گلکسی M21 و گوشی‌های مشابه، نمونه‌ای از تلاش ویژه‌ی سامسونگ برای در دست گرفتن بازار گوشی‌های اقتصادی در مکان‌هایی نظیر هند است. امروزه این بازارها به‌طور عمده دراختیار شرکت‌های چینی قرار دارد و سامسونگ قصد دارد به‌مرور زمان سهم این شرکت‌ها را از بازار گوشی‌های اقتصادی، پایین بیاورد. 

گلکسی M21 به‌طور کلی ازلحاظ ظاهری بسیار شبیه به مدل پیشین خود است، بااین‌حال پیشرفت‌هایی به‌خود دیده تا به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به بازار محصولات اقتصادی تبدیل شود. در پنل پشتی گوشی جدید سامسونگ به‌جای دو دوربین، اکنون شاهد سه دوربین مجزا هستیم. دو دوربین از مجموعه‌دوربین گلکسی M21 از حسگرهای هشت و پنج مگاپیکسلی بهره می‌گیرند. دوربین ۸ مگاپیکسلی به لنزی فوق عریض مجهز شده است و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه کاربرد دارد. 

Samsung Galaxy M21 / سامسونگ گلکسی ام 21

درکنار دوربین‌های موردبحث، گلکسی M21 از دوربینی اصلی با وضوح بالا بهره می‌گیرد. براساس اعلام رسمی سامسونگ، این گوشی اقتصادی به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ ناگفته نماند که مدل پیشین این گوشی یعنی گلکسی M20 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. دوربین سلفی گلکسی M21 از ۸ مگاپیکسل (در M20) به ۲۰ مگاپیکسل ارتقا یافته است تا این گوشی هوشمند بتواند سلفی‌های بهتری ثبت کند. در پنل پشتی گوشی جدید سامسونگ افزون بر مجموعه‌دوربین سه‌گانه شاهد حسگر اثر انگشت نیز هستیم. گلکسی M21 همچنین دارای درگاه USB-C است و از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌گیرد.

تغییرات گلکسی M21 تنها به ظاهر خلاصه نمی‌شوند و این گوشی ازلحاظ سخت‌‌افزار داخلی نیز بهبودهای درخورتوجهی به‌خود دیده است. جدیدترین گوشی اقتصادی کره‌ای‌ها برای پردازش وظایف مختلف از پردازنده‌ی سریع‌تر اکسینوس ۹۶۱۱ (Exynos 9611) بهره می‌گیرد و به باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۵ وات مجهز شده است. مدل پایه‌ی گلکسی ام ۲۰ با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه شده بود؛ اما حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی مدل پایه‌ی گلکسی M21 به‌ترتیب ۴ و ۶۴ گیگابایت است که امکان ارتقا آن ازطریق کارت میکرو SD تا سقف ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد. ناگفته نماند که گلکسی M21 با رابط کاربری One UI 2 مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود.

نمایشگر گلکسی M21 اندازه‌ای معادل ۶/۴ اینچ دارد، وضوح 1080p را با نسبت تصویر ۱۹/۵:۹ به‌نمایش می‌گذارد و به پنل OLED مجهز شده است. گلکسی M20 از نمایشگری مشابه با اندازه‌ی ۶/۳ اینچ استفاده می‌کرد. در بخش بالایی نمایشگر، بریدگی کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. سامسونگ قصد دارد گوشی M21 را در رنگ‌های مشکی و آبی روانه‌ی بازار هند کند.

Samsung Galaxy M21 / سامسونگ گلکسی ام 21

عملکرد خوب در بازار هند، هدفی مهم برای سامسونگ به‌شمار می‌آید؛ به‌خصوص به این دلیل که مؤسسه‌ی تحلیلی کانترپوینت در گزارشی مفصل مدعی شد در سال ۲۰۱۹، بازار هند با عبور از بازار ایالات متحده‌ی آمریکا، به دومین بازار بزرگ دنیا برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. با درنظرگرفتن این توضیحات، منطقی است اگر شرکت‌های مختلف بخواهند برای بازار هند اهمیتی زیاد قائل شوند و محصولات متنوعی در آن عرضه کنند. سهم سامسونگ از بازار هند در بازه‌ی زمانی بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با افت روبه‌رو شده است. این درحالی است که رقبای چینی سامسونگ نظیر ویوو، اوپو و ریل‌می توانسته‌اند با عرضه‌ی محصولاتی مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت، سهم خودشان را افزایش دهند. آمار نشان می‌دهد که سهم شرکت‌های چینی یادشده طی یک سال اخیر به‌میزان دو یا حتی سه برابر رشد کرده است که عددی درخورتوجه به‌شمار می‌آید.

در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی، کانترپوینت در گزارشی اعلام کرد که ویوو توانسته است با عبور از سامسونگ به دومین گوشی‌ساز برتر بازار هند (ازلحاظ تعداد فروش دستگاه) تبدیل شود. ویوو هم‌اکنون شیائومی را به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب خود در بازار هند می‌بیند. 

گلکسی M21 تنها یک نمونه از سری‌محصولات سامسونگ برای بازار هند به‌شمار می‌آید. این دسته از محصولات، سخت‌افزار مناسبی دارند و با قیمتی پایین عرضه می‌شوند. کره‌ای‌ها ماه گذشته از گوشی گلکسی M31 نیز پرده‌برداری کردند. این گوشی هوشمند از دوربین چهارگانه بهره می‌گیرد که در مجموعه‌دوربین آن، حسگری ۶۴ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. گلکسی M31 دارای قیمت پایه‌ی ۲۱۵ دلار است و هم‌اکنون امکان تهیه‌ی آن وجود دارد. کاربران می‌توانند گوشی جدید گلکسی M21 را از تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰ (۴ فروردین ۱۳۹۹) تهیه کنند. در این تاریخ تنها امکان تهیه‌ی مدل پایه با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وجود دارد. به‌زودی در تاریخی نامشخص، مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این گوشی دردسترس قرار خواهد گرفت. تاکنون از قیمت این مدل، سخنی به میان نیامده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد گلکسی M21 دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات