سونی اکسپریا پرو از نسخه استاندارد ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار گران‌تر است

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدیدی از قیمت نسخه‌ی پرو اکسپریا وان مارک II سونی منتشر شده است که تفاوت قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری سونی اکسپریا پرو با نسخه‌ی استاندارد را نشان می‌دهد.
تبلیغات

سونی اعلام کرده است همراه‌با پرچم‌دار جدید این شرکت، شاهد عرضه‌ی نسخه‌ای با سخت‌افزار قوی‌تر هستیم؛ اما تاکنون مشخص نشده بود برخورداری از سخت‌افزار توانمندتر، نسخه‌ی پرو را چقدر از گوشی اکسپریا وان مارک II سونی گران‌تر می‌کند؟

حال اخباری منتشر شده است که اختلاف قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلاری میان دو نسخه‌ی پرچم‌دار جدید سونی را مشخص می‌کند. متأسفانه قیمت نسخه‌ی استاندارد به دلار اعلام نشده است؛ اما می‌دانیم قیمت گوشی اکسپریا وان مارک II سونی در اروپا و کانادا به‌ترتیب ۱،۲۰۰ یورو و ۱،۲۰۰ دلار است.

با این حساب، دور از ذهن نیست پرچم‌دار جدید سونی با قیمتی مشابه (۱،۲۰۰ دلار) وارد بازار ایالات متحده شود. در گزارش‌هایی به این نکته اشاره شده که سونی اکسپریا پرو را برای عرضه در بازارهای محدود در نظر گرفته است.

از ویژگی‌های اکسپریا وان مارک II سونی و اکسپریا پرو امکان هماهنگ‌سازی با دوربین‌های سونی آلفا به‌عنوان نمایشگر ثانویه است. در گوشی سونی اکسپریا پرو با استفاده از اتصال کابل HDMI به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر ثبت‌شده را با نمایشگر OLED 4K گوشی مشاهده کند؛ البته نسخه‌ی استاندارد اکسپریا وان مارک II سونی چنین درگاهی ندارد و ارتباط با دوربین به‌صورت بی‌سیم برقرار می‌شود.

سونی اکسپریا پرو / Sony Xperia Pro

سونی برای نمونه‌ی پرو از چهار آنتن mmWave سازگار با فناوری 5G استفاده کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تماس‌های تصویری باکیفیتی تجربه کند. جالب است بدانید سرعت بارگذاری با استفاده از سونی اکسپریا پرو به پنج گیگابیت‌برثانیه می‌رسد. در مدل استاندارد، از فناوری 5G مبتنی‌بر امواج زیر شش گیگاهرتز (sub-6GHz) استفاده شده است که آنتن آن توان پوشش محدوده‌ی بیشتری دارد؛ اما سرعت دانلود و آپلود نسخه‌ی استاندارد به مدل پرو نمی‌رسد.

مدل پرو اکسپریا وان مارک II سونی که سونی اکسپریا پرو نیز نامیده می‌شود، علاوه‌بر برخورداری از گواهی IP 65/68، از بدنه‌ای بسیار مقاوم دربرابر ضربه استفاده می‌کند که محصول جدید شرکت ژاپنی را به استانداردهای نظامی نزدیک‌تر می‌سازد. دکمه‌ای فیزیکی نیز در نظر گرفته شده که برنامه‌ریزی‌شدنی است و می‌توان برای اجرای سریع اپلیکیشن‌های مدنظر کاربر از آن استفاده کرد.

انتظار می‌رود اکسپریا وان مارک II سونی در اواخر فصل بهار سال آینده و نسخه‌ی پرو نیز احتمالا همراه‌با نسخه‌ی استاندارد یا کمی با تأخیر روانه‌ی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات