موتورلا مشغول کار روی دو گوشی هوشمند با نمایشگر Waterfall و قابلیت 5G است

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
براساس تصاویری که اخیرا منتشر شده، موتورولا مشغول تولید گوشی‌های هوشمند جدیدی با نمایشگر Waterfall و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است.
تبلیغات

موتورولا در حال کار روی دو گوشی هوشمند است که نمایشگر Waterfall خواهند داشت. نمایشگر Waterfall یا آبشاری اصطلاحی است برای آن‌ دسته از صفحات نمایشی است که در کناره‌ها بیش‌ازحد انحنا دارند. البته با نیم‌نگاهی به تصاویر منتشرشده، می‌توان دریافت نمایشگر این گوشی‌ها به‌اندازه‌ی میت 30 پرو هواوی و نسخه‌ی 5G ویوو نکس انحنا ندارد.

کم‌بودن انحنا در کناره‌ها فضای کافی برای دکمه‌‌های تنظیم صدا را فراهم می‌آورد و خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کاربرانی است که فکر می‌کنند راه‌حل هواوی برای تنظیم مجازی صدا با دوبار ضربه به کناره‌ی گوشی، چندان کارآمد نیست. روزنه‌ی دوربین سلفی در بخش فوقانی قسمت جلو دستگاه کوچک‌تر از آن‌ چیزی دیده می‌شود که در گوشی‌های هوشمند One Vision و One Action تعبیه شده بود.

درهر‌صورت، این‌گونه به‌نظر می‌رسد هر دو گوشی موتورولا نمایشگری ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی خواهند داشت. قطعا یکی از گوشی‌های هوشمند دیده‌شده در تصویر موتورولا +Edge است که برای اپراتور تلفن‌همراه ورایزن عرضه خواهد شد؛ پرچم‌داری که با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین، ظرفیت باتری گوشی هوشمند یادشده با نام رمزگذاری‌شده‌ی Burton احتمالا ۵،۱۶۹ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

گوشی دیگر نمایش‌ داده‌شده در تصاویر میان‌رده‌ای باکیفیت و ملقب به Racer 5G خواهد بود. براساس شایعات، این محصول از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ استفاده می‌کند و همان‌گونه که از نامش پیدا است، از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد. باتوجه‌به اینکه شرکت ورایزن به‌شدت در حال گسترش و ارتقای نسل پنجم از شبکه‌های ارتباطی است، می‌توان مطمئن بود گوشی هوشمند موتورولا +Edge نیز از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد.

موتورولا +Edge

منابعی از موتورولا اطلاعات بیشتری درباره‌ی گوشی دوم دراختیار وب‌سایت XDA Developers قرار داده‌اند. مشخصات Racer 5G عبارت‌اند از: دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۴،۶۶۰ میلی‌آمپرساعتی، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی.

نام

Racer 5G

+Edge یا 

Burton

مدل

XT2063-3

مشخص نیست

تراشه‌ی SoC

کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵

نمایشگر

۶٫۶۷ اینچ دینامیک

نمایشگر با لبه‌ی خمیده

رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل

نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

۶٫۶۷ اینچ دینامیک

نمایشگر با لبه‌ی خمیده

رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل

نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

دوربین سلفی

مشخص نیست

مشخص نیست

دوربین پنل پشتی

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی

مشخصات سایر دوربین‌ها معلوم نیست

مشخص نیست

حافظه‌ی رم

۶ گیگابایت

۸ / ۱۲ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱۲۸ گیگابایت

مشخص نیست

ظرفیت باتری

۴،۶۶۰ میلی‌آمپر ساعت

۵،۱۶۹ میلی‌آمپر ساعت

ویژگی‌های ارتباطی

NFC

حداقل یک مدل با دو درگاه سیم‌کارت

مشخص نیست

نرم‌افزار

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

نام احتمالی محصول نهایی

موتورولا وان 

5G 2020

موتورولا وان 

2020 / موتورولا +Edge

انتظار می‌رود هر دو گوشی با برند موتو وان فروخته شوند و نام اپراتور ورایزن روی آن‌ها نباشد. هنوز راه درازی برای تأیید نام دقیق این محصولات و برند نمایشگر Waterfall آن‌ها در پیش است. برای مثال، هواوی نام Horizon را برای نمایشگر خودش انتخاب کرده است و موتورولا نیز احتمالا نام تجاری مختص‌ خودش را روی نمایشگر Waterfall این محصولات خواهد گذاشت. البته شرکت اوپو نیز چندین ماه پیش از نمایشگری با نام Waterfall در گوشی خود استفاده کرده بود.

براساس اطلاعاتی که وب‌سایت XDA منتشر کرده است، قسمت خمیده‌ی نمایشگر محصولات جدید موتورولا برای ویژگی Moto Edge Assistant استفاده خواهد شد. یکی از کاربردهای این ویژگی تعیین ژست‌هایی همچون جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها برای دوبار ضربه به لبه‌ی دستگاه است. همچنین، ویژگی Moto Gametime در گوشی‌های هوشمند جدید موتورولا وظیفه‌ی مسدود‌کردن اعلان‌ها و قفل‌کردن روشنایی نمایشگر را برعهده خواهد داشت. درنهایت نیز، ویژگی Moto Audio تنظیمات موازنه‌ساز صدا را به‌صورت خودکار تعدیل خواهد کرد تا با محتوای صوتی در حال‌ پخش مطابقت پیدا کند. این مهم با بهره‌گیری از نمایه‌های سفارشی و از‌پیش‌تنظیم‌شده برای موسیقی و گیمینگ و مواردی از این دست محقق می‌شود.

موتورولا +Edge

کنفرانس موتورولا در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) روز ۲۳ فوریه برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود یک پرچم‌دار و سه گوشی هوشمند دیگر در این رویداد معرفی شوند. احتمال دارد این محصولات شامل گوشی‌های اشاره‌شده در این مقاله و دو عضو جدید از سری G، یعنی موتو G8 پاور و موتو جی استایلوس باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات