مقایسه گوشی‌های خانواده آنر در بازار

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
آنر زیربرند شناخته‌شده‌ی هواوی است که گوشی‌های باکیفیتی تولید می‌کند و طی ماه‌های اخیر محصولاتی جدید را در بازار عرضه کرده است که در ادامه به معرفی و مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

آنر (Honor) شرکتی فعال در حوزه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند است که در زیرشاخه‌ی شرکت مطرح هواوی جای می‌گیرد. این شرکت طی سال‌های اخیر نشان داده است که توجهی ویژه به بازار گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه دارد؛ از همین رو آنر همواره سعی کرده است گوشی‌هایی جدید را با فناوری‌های به‌روز با قیمتی نه‌چندان بالا در دسترس مخاطبانش قرار دهد. تنوع بالای محصولات آنر باعث می‌شوند دست کاربران با بودجه‌های مختلف برای تهیه‌ی گوشی باز باشد و این موضوع نکته‌ای مثبت به‌شمار می‌آید. این شرکت طی ماه‌های اخیر گوشی‌های متنوعی را روانه‌ی بازار کرده است که در بین آن‌ها هم محصولات اقتصادی دیده می‌شود، هم میان‌رده و هم پرچم‌دار. 

یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های ساخته‌شده توسط آنر در بازار ایران، گوشی‌های خانواده‌ی آنر ۸ بودند. این گوشی‌ها درحال‌حاضر محصولاتی تازه‌نفس به‌شمار نمی‌آیند، اما محبوبیت بالای آن‌ها در بازار باعث شده است فروشندگان ایرانی همچنان به واردات گوشی‌های خانواده‌ی آنر ۸ ادامه دهند. خانواده‌ی آنر ۸ شامل چندین عضو است: مدل معمولی آنر ۸، آنر ۸ پرو، آنر ۸ سی، آنر ۸ اس و آنر ۸ ایکس. این گوشی‌های هوشمند با بهره‌گیری از قیمت مناسب، مشخصات فنی قابل‌قبولی دارند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. تمامی آن‌ها باتری‌هایی با ظرفیت مناسب دارند و پس از یک بار شارژ، تا چندین ساعت دوام می‌آورند. در این گوشی‌ها از نمایشگرهایی باکیفیت با پنل LCD استفاده شده است. به‌طور کلی سری آنر ۸ را می‌توان در دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی جای داد؛ محصولاتی که قیمت بالایی ندارند اما همچنان برای انجام کارهای روزمره، کاربردی و مفید به‌شمار می‌آیند و از همین رو به‌طور معمول استقبال زیادی از آن‌ها می‌شود.

هواوی آنر 8 / huawei honor 8

آنر ۸

در خانواده‌ی آنر ۸ گوشی‌های دیگری نظیر آنر ۸ ایکس مکس دیده می‌شود که البته قیمتی بالاتر نسبت به گوشی‌های دیگر دارد و با درنظرگرفتن مشخصات سخت‌افزاری، خودش را از دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی جدا می‌کند و در زمره‌ی میان‌رده‌ها جای می‌گیرد. این گوشی هوشمند که تاریخ عرضه‌ی آن به سپتامبر ۲۰۱۸ برمی‌گردد، از ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۶۳۶ بهره‌مند است و شاهد استفاده از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۸ واتی در آن هستیم. آنر ۸ ای پرو یکی دیگر از گوشی‌های خانواده‌ی آنر ۸ به‌شمار می‌آید که البته کمی در بازار کم‌یاب است، اما در هر صورت محصولی مناسب به‌شمار می‌آید و از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار نمایشگر ۶ اینچ و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

آنر ۹ ایکس (Honor 9X) میان‌رده‌ی جدید آنر است که از همان روزهای آغازین ورود به بازار ایران، شاهد استقبال زیادی از آن بودیم. این گوشی هوشمند که زمان زیادی از معرفی رسمی آن نمی‌گذرد، نمایشگری ۶/۵۹ اینچ با پنل LCD، وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۴/۷ درصد دارد و از بدنه‌ای شیشه‌ای با فریم آلومینیومی بهره می‌گیرد. گوشی میان‌رده‌ی جدید آنر به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای عرضه شده است و برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی کرین 710F استفاده می‌کند. آنر ۹ ایکس ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقاء دارد و از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ‌ سریع ۱۰ وات بهره می‌گیرد.

آنر ۹ ایکس / Honor 9x

آنر ۹ ایکس

مهم‌ترین نکته درمورد آنر 9X به دوربین آن مربوط می‌شود. پنل پشتی دستگاه میزبان سه دوربین مجزا است: دوربینی اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنز عریض، دوربین ثانویه با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۳ میلی‌متری و در نهایت دوربین سوم با حسگر ۲ مگاپیکسلی به‌منظور تشخیص عمق برای ثبت جلوه‌ی بوکه در تصاویر. آنر در گوشی 9X از دوربینی سلفی با مکانیزم بالاجهنده (پاپ‌آپ) استفاده کرده است. بنابراین در پنل جلویی شاهد دوربین سلفی نیستیم و همین موضوع باعث شده است آنر ۹ ایکس طراحی یکدست و کاملا تمام‌صفحه‌ای داشته باشد. دوربین سلفی بالاجهنده‌ی 9X از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. آنر با قرار دادن قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوع در گوشی جدیدش نشان داده است که اهمیتی ویژه به عکاسی و فیلم‌برداری می‌دهد.

آنر 9X مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری دارد و از همین رو یکی از مهم‌ترین میان‌رده‌های فعلی بازار به‌شمار می‌آید. دوربین این گوشی در کنار سه حالت استاندارد Photo (برای عکس‌برداری)، Video‌ (برای فیلمبردای) و Portrait (برای ثبت پرتره)‌، از قابلیت‌های دیگری نظیر Night برای عکاسی در شب نیز بهره می‌گیرد. نرم‌افزار دوربین آنر ۹ ایکس همچنین قابلیتی دیگر با نام Aperture دارد که به شما امکان می‌دهد پس از ثبت تصاویر، روی آن‌ها جلوه‌ی بوکه ایجاد کنید.

هواوی آنر 20 / Huawei Honor 20

آنر ۲۰

گوشی‌های خانواده‌ی آنر ۲۰ (Honor 20) یکی دیگر از محصولات مهم آنر به‌شمار می‌آیند که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده‌اند و ضمن بهره‌گیری از طراحی جذاب، مشخصات سخت‌افزاری درخورتوجهی دارند. در دو گوشی آنر ۲۰ و آنر ۲۰ پرو از این خانواده شاهد استفاده از نمایشگر دارای حفره به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی هستیم. آنر ۲۰ مدل معمولی این خانواده است که پنلی پشتی و جلویی از جنس شیشه دارد و از فریمی آلومینیومی بهره می‌گیرد. این گوشی هوشمند محتوای بصری را از طریق نمایشگری LCD با اندازه‌ی ۶/۲۶ اینچ به‌نمایش می‌گذارد. نمایشگر موردبحث وضوحی معادل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و تراکم پیکسلی ۴۱۲ پیکسل را در هر اینچ ارائه می‌دهد. آنر ۲۰، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و در پنل پشتی میزبان چهار دوربین مجزا است.

دوربین اصلی آنر ۲۰ از حسگری ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، دوربین دوم حسگری ۱۶ مگاپیکسلی دارد و در نهایت دوربین‌های سوم و چهارم از حسگری ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها لنزی ماکرو دارد و از دیگری برای تشخیص عمق تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه بهره گرفته می‌شود. پنل جلویی دستگاه دارای حفره‌ای کوچک است که در آن دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. باتری ۳٬۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی از شارژ سریع ۲۲/۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ این قابلیت، امکان شارژ‌ ۵۰ درصد اولیه‌ی باتری آنر ۲۰ را در تنها ۲۴ دقیقه فراهم می‌سازد. آنر ۲۰ به‌عنوان مدل معمولی این خانواده، پرچم‌دار به‌شمار نمی‌آید؛ اما در دسته‌ی میان‌رده‌هایی جای می‌گیرد که مشخصاتی بسیار شبیه به پرچمداران دارند.

 Huawei Honor 20 Lite / هواوی آنر 20 لایت

آنر ۲۰ لایت

یکی دیگر از گوشی‌های مهم خانواده‌ی آنر ۲۰، مدل لایت است که برخلاف مدل معمولی و مدل پرو از نمایشگر حفره‌دار بهره نمی‌گیرد. آنر ۲۰ لایت به‌عنوان یکی دیگر از میان‌رده‌های باکیفیت آنر که از آن با نام آنر 10i نیز یاد می‌شود، نمایشگری ۶/۲۱ اینچ با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. این گوشی هوشمند از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند و از دوربینی سه‌گانه بهره‌مند است. گوشی آنر ۲۰ لایت دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد و به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ روانه‌ی بازار شده است. به‌طور کلی با درنظرگرفتن قیمت عرضه‌ی آنر ۲۰ لایت به بازار، شاهد استفاده از سخت‌افزار و نمایشگری باکیفیت در آن هستیم.

آنر ۲۰ لایت طراحی زیبایی دارد و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که از طریق دوربین آن‌ می‌توان تصاویری باکیفیت ثبت کرد. این گوشی به‌گونه‌ای طراحی شده است که حسی شبیه به محصولات بالارده را به کاربران منتقل کند، با این حال به‌دلیل داشتن بدنه‌ای پلاستیکی، تا حدی از رسیدن به این هدف بازمی‌ماند؛ اما هنوز هم داشتن نمایشگری بزرگ با طراحی تقریبا تمام‌صفحه باعث می‌شود کاربر حس خوبی از این گوشی دریافت کند. قابلیتی مثل حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر نشان می‌دهد که با محصولی مدرن طرف هستیم.

آنر 20 پرو / Honor 20 Pro

آنر ۲۰ پرو

آنر ۲۰ پرو موبایل بالارده‌ی آنر است که مشخصات سخت‌‌افزاری بسیار خوبی دارد. این گوشی گرچه جدیدترین پرچم‌دار آنر به‌شمار نمی‌آید، اما همچنان محصولی بسیار باکیفیت است. این گوشی هوشمند همچون دیگر گوشی‌های خانواده‌ی آنر ۲۰ از نمایشگر LCD استفاده می‌کند. نمایشگر آنر ۲۰ پرو اندازه‌ای معادل ۶/۲۶ اینچ دارد و وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ را به‌نمایش می‌گذارد. این گوشی هوشمند از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای در کنار رابط کاربری مجیک ۲/۱ روانه‌ی بازار شده است. آنر ۲۰ پرو کارهای مختلف را با اتکا به پردازنده‌ی هفت نانومتری قدرتمند کرین ۹۸۰ های‌سیلیکون پردازش می‌کند و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. 

پنل پشتی آنر ۲۰ پرو میزبان چهار دوربین ۴۸، ۱۶، ۸ و ۲ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دستگاه از لنز عریض ۲۸ میلی‌متری در کنار لرزش‌گیر تصویر اپتیکال استفاده می‌کند و فوکوس خودکار تشخیص فاز یا لیزری هم دارد. دوربین دوم از لنز فوق عریض ۱۳ میلی‌متری با f/2.2 بهره می‌گیرد، دوربین سوم لنز ۸۰ میلی‌متری تله‌فوتو دارد که بزرگ‌نمایی ۳ برابری را بدون افت کیفیت به‌ارمغان می‌آورد و در نهایت به دوربین چهارم می‌رسیم که حسگری ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو دارد. از طریق دوربین آنر ۲۰ پرو امکان ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه وجود دارد. این گوشی همچنین از لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی بهره می‌برد. آنر ۲۰ پرو در کنار موارد یادشده به باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است؛ این باتری را می‌توان به‌لطف شارژ سریع ۲۲/۵ واتی به‌سرعت شارژ کرد. آنر تصمیم گرفته است حسگر اثر انگشت را در گوشی ۲۰ پرو به بخش کناری ببرد.

Huawei Honor View30 / هواوی آنر ویو 30

آنر وی ۳۰

آنر وی ۳۰ و آنر وی ۳۰ پرو (Honor V30 Pro) گوشی‌های جدید آنر هستند که در دسته‌ی محصولات پرچم‌دار جای می‌گیرند و مجموعه‌ای از فناوری‌های روز را در بر دارند. گوشی‌های پرچم‌دار سری وی ۳۰ نخستین گوشی‌های 5G آنر به‌شمار می‌آیند و از همین رو اهمیتی ویژه دارند. این گوشی‌های هوشمند برای پردازش وظایف مختلفی که به آن‌ها محول می‌شود از تراشه‌ی جدید کرین ۹۹۰ بهره می‌گیرند و در مجموع پنج دوربین مجزا دارند. این دو گوشی هوشمند از نمایشگری LCD با اندازه‌ی ۶/۵۷ اینچ بهره‌مند هستند؛ این نمایشگر وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. در آنر وی ۳۰ و وی ۳۰ پرو خبری از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر نیست و این حسگر در بخش کناری گوشی جای گرفته است.

آنر وی ۳۰ از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند؛ بااین‌حال وی ۳۰ پرو مدل دارای ۶ گیگابایت رم ندارد و از ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کند. هردوی این گوشی‌ها در پنل پشتی میزبان سه دوربین مجزا هستند که حسگر ۴۰ مگاپیکسلی IMX600 سونی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. دوربین ۴۰ مگاپیکسلی مدل پرو برخلاف مدل معمولی از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال بهره می‌گیرد. در ضمن گشودگی دیافراگم مدل پرو معادل f/1.6 است و مدل معمولی از دیافراگم f/1.8 بهره می‌گیرد. این دو گوشی افزون بر دوربین یادشده، دو دوربین دیگر نیز در پنل پشتی دارند. یکی از این دوربین‌ها حسگری ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو دارد که بزرگ‌نمایی ۳ برابری بدون افت کیفیت را به‌ارمغان می‌آورد. دوربین سوم در هر دو گوشی لنز فوق عریض دارد؛ بااین‌حال حسگر به‌کاررفته در مدل پرو ۱۲ مگاپیکسل و در مدل معمولی ۸ مگاپیکسل است. در ضمن دوربین سوم مدل معمولی فوکوس خودکار ندارد، اما این دوربین در مدل پرو از فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

آنر V30 و V30 پرو

آنر وی ۳۰ پرو

آنر وی ۳۰ و آنر وی ۳۰ پرو افزون بر موارد یادشده در پنل جلویی میزبان دو دوربین سلفی با حسگرهای ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی هستند که حسگر اول در نقش دوربین اصلی فعالیت می‌کند و حسگر دوم از لنزی فوق عریض بهره می‌گیرد. امکان ضبط ویدئوی 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه از طریق دوربین سلفی این گوشی‌ها وجود دارد. دو گوشی موردبحث به‌صورت پیش‌فرض همراه‌با رابط کاربری مجیک ۳ مبتنی‌بر اندروید ۱۰ در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. ناگفته نماند هردوی این گوشی‌ها مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۹۰ هستند؛ تراشه‌ی کرین ۹۹۰ مدل معمولی مبتنی‌بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است، اما این تراشه در مدل پرو با اتکا به لیتوگرافی ۷ نانومتر پلاس ساخته شده است. آنر وی ۳۰ پرو و آنر وی ۳۰ به‌ترتیب دارای باتری ۴٬۱۰۰ و ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۴۰ واتی هستند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد گوشی‌های جدید آنر دارید؟ پیش‌تر گوشی‌های این شرکت را تهیه کرده‌اید؟

مقایسه 6 محصول
Huawei Honor View30 / هواوی آنر ویو 30آنر V30 (ویو 30)هواوی آنر 20 / Huawei Honor 20آنر 20 Huawei Honor 20 Lite / هواوی آنر 20 لایتآنر 20 لایت نسخه چینهواوی آنر 20 پرو / Huawei Honor 20 Proآنر 20 پروHonor 9X Global / آنر 9 ایکس نسخه گلوبالآنر 9 ایکس نسخه گلوبالHuawei Honor View30 / هواوی آنر ویو 30آنر V30 پرو (ویو 30 پرو)
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 462 دلارحدود 500 یوروحدود 220 یوروحدود 600 یوروحدود 200 یوروحدود 500 یورو
تاریخ معرفینوامبر 2019می 2019اکتبر 2019می 2019اکتبر 2019نوامبر 2019
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضهدسامبر 2019ژوئن 2019اکتبر 2019جولای 2019اکتبر 2019دسامبر 2019
نوع سیستم‌عاملاندرویداندرویداندرویداندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 9.0 (پای)اندروید 9.0 (پای)اندروید 9.0 (پای)اندروید 9.0 (پای)اندروید 10
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری Magic UI 3 فاقد سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری Magic UI 2.1 قابل ارتقاء به اندروید 10 دارای سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری EMUI 9.1 دارای سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری Magic UI 2.1 دارای سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری EMUI 9.1 دارای سرویس‌های گوگلعرضه با رابط کاربری Magic UI 3 فاقد سرویس‌های گوگل
مدل‌‌ نامبرهای این محصول--LRA-AL00 | LRA-TL00 (چین)YAL-AL10STK-LX1 (گلوبال)-
نام دیگر----Honor 9X Premium-
ابعاد162.7 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر154.3 در 74 در 7.9 میلی‌متر157.2 در 73.2 در 7.7 میلی‌متر154.6 در 74 در 8.4 میلی‌متر163.5 در 77.3 در 8.8 میلی‌متر162.7 در 75.8 در 8.9 میلی‌متر
وزن213 گرم174 گرم171.5 گرم182 گرم196.8 گرم213 گرم
رنگآبی مشکی نارنجیمشکی آبی سفیدمشکی سبز صورتی آبیبنفش مشکی سبزمشکی آبیآبی مشکی سفید
جنس پشت-شیشه-شیشهشیشه-
جنس جلو-شیشه - گوریلا گلس-شیشهشیشه-
جنس فریم-فلز - آلومینیوم-فلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم-
ابعاد نمایشگر6.57 اینچ6.26 اینچ6.3 اینچ6.26 اینچ6.59 اینچ6.57 اینچ
نوع نمایشگرIPS LCDLCDAMOLEDLCDLTPS IPS LCDIPS LCD
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2340 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2340 پیکسل1080 در 2340 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~400 پیکسل در اینچ~422 پیکسل در اینچ~418 پیکسل در اینچ~412 پیکسل در اینچ~391 پیکسل در اینچ~400 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:919.5:920:919.5:919.5:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~84.9 درصد~84.2 درصد~83.3 درصد~84.1 درصد~91 درصد~84.9 درصد
حداکثر روشنایی--600 نیت---
مدل تراشهHiSilicon Kirin 990HiSilicon Kirin 980Hisilicon Kirin 710FHiSilicon Kirin 980HiSilicon Kirin 710FHiSilicon Kirin 990
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر7 نانومتر12 نانومتر7 نانومتر12 نانومتر7 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 2.86 گیگاهرتز Cortex-A76 و 2 هسته 2.09 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.86 گیگاهرتز Cortex-A552 هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و 2 هسته 1.92 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A554 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتز Cortex-A532 هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و 2 هسته 1.92 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A554 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتز Cortex-A532 هسته 2.86 گیگاهرتز Cortex-A76 و 2 هسته 2.09 گیگاهرتز Cortex-A76 و 4 هسته 1.86 گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافیکیMali-G76 MP16Mali-G76 MP10Mali-G51 MP4Mali-G76 MP10Mali-G51 MP4Mali-G76 MP16
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم64 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت128 گیگابایت64 گیگابایت 128 گیگابایت256 گیگابایت64 گیگابایت 128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
دارد
ندارد
دارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظه--microSD (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)-microSD-
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده--256 گیگابایت-512 گیگابایت-
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو ماکروواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد40 مگاپیکسل48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل40 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 27 میلی‌متری 1/1.7 اینچ سایز سنسور f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویرf/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/2 اینچ سایز سنسور0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2 اینچ سایز سنسور لنز واید 28 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2 اینچ سایز سنسور لنز واید 28 میلی‌متری f/1.4 لرزش‌گیر اپتیکال تصویر فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری1/2 اینچ سایز سنسور لنز واید f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز1/1.7 اینچ سایز سنسور لنز واید 27 میلی‌متری f/1.6 فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
دوربین اولتراواید8 مگاپیکسل16 مگاپیکسل8 مگاپیکسل16 مگاپیکسل8 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 16 میلی‌متری f/2.4 فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویرلنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.41/31 اینچ سایز سنسور لنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری f/2.4لنز اولتراواید 16 میلی‌متری 1.4 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو8 مگاپیکسل--8 مگاپیکسل-8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 80 میلی‌متری بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/4 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار لیزری--لنز تله‌فوتو 80 میلی‌متری 1/4.4 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی 3 برابر-80 میلی‌متری لنز تله‌فوتو f/2.4 بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/4 اینچ سایز سنسور فوکوس خودکار لیزری
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K1080p4K1080p4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30fps 720p@960fps4K@30fps 1080p@30/60fps1080p@30fps4K@30fps 1080p@30/60fps1080p@30fps4K@30fps 1080p@30fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین ماکرو-2 مگاپیکسل-2 مگاپیکسل--
مشخصات دوربین ماکرو-f/2.4-f/2.4--
دوربین تشخیص عمق-2 مگاپیکسل2 مگاپیکسل-2 مگاپیکسل-
مشخصات دوربین تشخیص عمق-f/2.4f/2.4-f/2.4-
دوربین سلفی اصلی32 مگاپیکسل32 مگاپیکسل16 مگاپیکسل32 مگاپیکسل16 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید f/2.00.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0f/2.00.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0f/2.2 مکانیزم پاپ‌آپلنز واید f/2.0
دوربین سلفی دوم8 مگاپیکسل----8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی دوملنز اولتراواید 17 میلی‌متری f/2.2----لنز اولتراواید 17 میلی‌متری f/2.2
ظرفیت باتری4200 میلی‌آمپر ساعت3750 میلی‌آمپر ساعت4000 میلی‌آمپر ساعت4000 میلی‌آمپر ساعت4000 میلی‌آمپر ساعت4100 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده40 وات22.5 وات20 وات22.5 وات10 وات40 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
ندارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
دارد
زمان موردنیاز برای شارژ70 درصد در 30 دقیقه50 درصد در 24 دقیقه-50 درصد در 30 دقیقه-70 درصد در 30 دقیقه
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم-----27 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری-----پشتیبانی از شارژ معکوس
نوع اسپیکرمونومونومونومونومونومونو
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
دارد
ندارد
دارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویزمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز صدای 32 بیت / 192 کیلوهرتزمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویزمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز صدای 32 بیت / 192 کیلوهرتزمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویزمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتکنار گوشیکنار گوشیزیر نمایشگر (اپتیکال)کنار گوشیپشت گوشیکنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.05.05.05.05.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP پشتیبانی از aptX HD از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP پشتیبانی از aptX HD از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTEGSM / CDMA / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
دارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/BDSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS - دو بانده

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات