پتنت سامسونگ راهکار مناسبی برای ساخت گوشی‌های تاشدنی ارزان ارائه می‌کند

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ بدون نیاز به نمایشگر خارجی، امکان استفاده از محتوای داخل دستگاه را فراهم می‌کند.
تبلیغات

با وجود روند کُند و مسیر پرپیچ‌وخمی که از ابتدا برای گوشی‌های هوشمند تاشدنی در نظر گرفته شد، عزم راسخی پشت ایده‌ی ساخت نمایشگرهایی چه‌بسا بزرگ‌تر با بهره‌گیری از فناوری یادشده وجود دارد. چنین هدفی محقق نخواهد شد؛ مگر اینکه قیمت این دستگاه‌ها تا حد زیادی کاهش یابد. در‌همین‌‌زمینه، در پتنتی که سامسونگ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹ فرمش را پر کرد و ۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ منتشر شد، ایده‌ی جالبی برای کاهش قیمت نهایی نمایشگرهای تاشو ارائه داده شده است.

samsung fold

این ایده با بهره‌گیری از پوششی شفاف در بخشی از بدنه، عملکردی متفاوت با نمایشگرهای خارجی در دستگاه‌های تاشدنی هنگام بسته‌بودن نمایشگر داخلی دارد. بنابراین در این فناوری، نمایشگر داخلی هنگام بسته‌بودن دستگاه نیز مشاهده‌کردنی است. باتوجه‌به اینکه سامسونگ در پتنت جدیدش به امکان جست‌و‌جو بین پیام‌ها یا توییت‌ها اشاره می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت پوشش شفاف یادشده حساس به لمس است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا با اطلاعات درون دستگاه کار کند.

samsung fold

سامسونگ می‌گوید ایده‌ی مذکور نه‌تنها برای گوشی‌های تاشدنی مدل پوسته‌صدفی (clamshell)، بلکه برای دستگاه‌های کتاب‌مانند همچون گلکسی فولد نیز کارایی دارد. درواقع با بزرگ‌ترشدن نمایشگر، حتی می‌توان بخش شفاف را بزرگ‌تر ساخت و با اضافه‌کردن امکاناتی چون ماشین‌حساب، دسترسی بیشتری به اطلاعات دستگاه فراهم کرد. سامسونگ حتی پیشنهاد پشتیبانی از قلم S Pen را در فناوری مذکور می‌دهد.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات