سامسونگ گلکسی S10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت را معرفی کرد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
در آستانه‌ی رویداد CES 2020، سامسونگ گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت را رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ روز گذشته دو گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت را معرفی کرد. این محصولات با تکیه‌بر میراث سری گوشی سامسونگ گلکسی اس و گلکسی نوت، از ویژگی‌های مهمی چون جدیدترین فناوری دوربین، قلم اس پن، صفحه‌‌نمایش همه‌فن‌حریف، باتری حجیم و قیمت مقرون‌به‌صرفه بهره می‌برند. دیجی کوه، رئیس و مدیرعامل بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایلی سامسونگ الکترونیکز، درباره‌ی این محصولات گفت:

دستگاه‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت به‌خوبی از پس خواسته‌های کاربران برمی‌آیند. معرفی این دستگاه‌ها بیانگر تلاش مستمر ما در ارائه‌ی نوآوری‌های پیشرو در صنعت گوشی‌های هوشمند، از عملکرد و قدرت گرفته تا اطلاعات و خدمات است.  گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت همان ویژگی‌های برتری را ارائه می‌دهند که باعث ایجاد تجربه‌ی کاربری با سری گلکسی S و گلکسی Note می‌شود.

گلکسی اس ۱۰ لایت

دستگاه‌های گلکسی لایت مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را برای دوربین مهیا می‌کند که برگرفته از فناوری‌های پیشرفته‌ی سامسونگ درزمینه‌ی تولید دوربین هستند و باعث شده‌اند این دستگاه‌ها به‌صورت گسترده‌ای کاربردی باشند. دوربین اصلی گلکسی اس ۱۰ لایت به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 و زاویه‌ی عریض و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض با دیافراگم f/2.2 و دوربین دیگری از نوع ماکرو با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 مجهز است.

سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) در این دستگاه از نوع جدید Super Steady (بسیار پایدار) است و هنگام فعال‌بودن، برای عکس‌ها و فیلم‌هایی که سوژه‌ها در آن‌ها متحرک هستند، پایداری بیشتری فراهم می‌کنند. ذکر این نکته لازم است که پایداری تصاویر با فناوری Super Steady بیشتر از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است. دوربین فوق‌عریض گلکسی اس ۱۰ لایت همانند چشم انسان زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه دارد و رزولوشن درخورتوجه دوربین‌های دستگاه مذکور باعث شده تا هنگام بزرگ‌نمایی نیز تصاویر با کیفیت رضایت‌بخشی ثبت شوند. دوربین سلفی این گوشی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که درون روزنه‌ی مخصوصی قرار دارد.

نمایشگر گلکسی اس ۱۰ لایت ۶٫۷ اینچی و از نوع Infinity-O و با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی (+Full HD) است. این صفحه‌نمایش از فناوری Super AMOLED Plus بهره می‌برد. همچنین، ظرفیت باتری گوشی جدید کره‌ای‌ها ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. براساس اظهارات سامسونگ، گلکسی اس ۱۰ لایت از تراشه‌ی هفت‌نانومتری با هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که فرکانس‌های آن ۲٫۴ و ۲٫۸ و ۱٫۷ گیگاهرتز است. اگرچه صراحتا تأیید نشده، چنین مشخصاتی با پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ مطابقت دارد. گوشی هوشمند یادشده با ظرفیت رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی همراه خواهد بود و امکان افزایش ظرفیت حافظه ازطریق کارت حافظه‌ی microSD مهیا است.

گلکسی نوت ۱۰ لایت

به‌گفته‌ی سامسونگ، کاربران هنگام استفاده از قلم اس‌ پن گلکسی نوت ۱۰ لایت، تجربه‌ی خوشایندی خواهد داشت. این دستگاه از قابلیت Bluetooth Low Energy یا به‌اختصار BLE بهره می‌برد که سبب خواهد شد کاربران با یک کلیک ساده روی S Pen نمایش را مرور و محتوای ویدئویی را کنترل کنند و عکس بگیرند. همچنین این دستگاه از قابلیت Air Command به‌معنی فرمان هوایی برخوردار است که باعث دسترسی آسان و سریع کاربران به ویژگی‌های اس پن می‌شود.

در قسمت جلو دستگاه دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مشابه گلکسی اس ۱۰ لایت تعبیه شده است. صفحه‌‌نمایش گلکسی نوت ۱۰ لایت نیز همانند گلکسی اس ۱۰ لایت ۶٫۷ اینچی و از نوع Infinity-O با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی (+Full HD) است. فناوری به‌کار‌رفته در صفحه‌‌نمایش گوشی مذکور با گلکسی اس ۱۰ لایت متفاوت و از نوع Super AMOLED استاندارد است. ناگفته ظرفیت باتری این گوشی مانند گلکسی اس ۱۰ لایت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

سامسونگ نوع پردازنده‌ی به‌کاررفته در این دستگاه را فاش نکرده است؛ اما تأیید کرده لیتوگرافی آن ۱۰ نانومتری است و هشت هسته دارد. چهار هسته‌ی این تراشه با فرکانس پردازشی ۲٫۷ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی دیگر با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی است. مشخصات این پردازنده نیز با تراشه‌ی اگزینوس 9810 شباهت دارد؛ اگرچه اندکی سرعت کلاک آن کاهش یافته است. این گوشی نیز با ظرفیت رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی همراه خواهد بود و امکان افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی ازطریق کارت حافظه‌ی microSD وجود دارد.

ماژول دوربین در پشت گلکسی نوت ۱۰ لایت شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel AF و لرزش‌گیر اپتیکال OIS و دوربین زاویه‌ی فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگری از نوع تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

گلکسی S 10 لایت و گلکسی Note 10 لایت سامسونگ

مشخصات / مدل

گلکسی S 10 لایت

گلکسی Note 10 لایت

ابعاد و وزن

۱۶۳٫۷ در ۷۶٫۱ در ۸٫۷ میلی‌متر

۱۹۹ گرم

۱۶۲٫۵ در ۷۵٫۶ در ۸٫۱ میلی‌متر

۱۸۶ گرم

نمایشگر

۶.۷ اینچ Full HD+ با فناوری Super AMOLED Plus Infinity-O و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (۳۹۴ پیکسل در اینچ)

۶.۷ اینچ Full HD+ با فناوری Super AMOLED Infinity-O و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (۳۹۴ پیکسل در اینچ)

پردازنده

تراشه‌ی ۷ نانومتری با ۸ هسته دارای فرکانس‌های ۲٫۴، ۲٫۸ و ۱٫۷ گیگاهرتزی (احتمالا کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵)

 ۱۰ نانومتری، دارای ۸ هسته.

۴ هسته‌ی دارای فرکانس پردازشی ۲٫۷ گیگاهرتزی و ۴ هسته‌ی دیگر فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی هستند

حافظه‌ی رم

۸ و ۶ گیگابایت

۸ و ۶ گیگابایت

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

دوربین پنل پشتی

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل دارای دیافراگم F2.0 و از نوع زاویه‌ی عریض

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2

یک دوربین دیگری از نوع ماکرو با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel AF و لرزش‌گیر اپتیکال OIS

یک دوربین زاویه‌ی فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگری از نوع تله‌فوتو با گشادی دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

باتری و سیستم شارژ

۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

 فناوری شارژ سریع با توان ۲۵ وات

۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

فناوری شارژ سریع با توان ۲۵ وات

نسخه‌ی اندروید

اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2

اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت و سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2 به بازار عرضه خواهند شد. گلکسی اس ۱۰ لایت در سه رنگ Prism White و Prism Black و Prism Blue و گوش هوشمند گلکسی نوت ۱۰ لایت در سه رنگ Aura Glow و Aura Black و Aura Red دردسترس خواهند بود. این محصولات در رویداد CES 2020 نمایش داده و در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهند شد. قیمت گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت سامسونگ ۵۹۹ یورو و گلکسی اس ۱۰ لایت ۶۴۹ یورو خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات