هواوی میت 30 پرو 5G پادشاه جدید دوربین گوشی‌های هوشمند شد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
DXOMark در بررسی میت ۳۰ پرو 5G، دوربین این گوشی هوشمند را با دو امتیاز بیشتر از برادر معمولی خود، به‌عنوان بهترین دوربین گوشی بازار اعلام کرد.
تبلیغات

DXOMark در بررسی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G، آن را بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند نامید؛ عنوانی که قبلا میت ۳۰ پرو ازآنِ خود کرده بود. پیش‌ازاین، میت ۳۰ پرو به‌همراه شیائومی می نوت ۱۰ امتیاز کلی ۱۲۱ را کسب کرده بود و حالا نسخه‌ی 5G میت ۳۰ پرو امتیاز کلی ۱۲۳ را کسب کرده است. ناگفته نماند امتیاز این گوشی هوشمند در بخش عکس و فیلم به‌ترتیب ۱۳۴ و ۱۰۲ است.

دوربین میت ۳۰ پرو در هر دو مدل یکسان است. دوربین اصلی این دو گوشی از نوع ۴۰ مگاپیکسلی RYYB است و حسگر اولتراواید «سینمایی» ۴۰ مگاپیکسلی با نسبت سه‌ به‌ دو و حسگر ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و ماژول سه‌بعدی TOF دیگر دوربین‌های این مجموعه‌ی چهارگانه را تشکیل می‌دهند. تمامی دوربین‌ها از بهترین‌های بازار هستند و نتایج DXOMark نیز این ادعا را ثابت می‌کند.

نمره dxomark هواوی میت 30 پرو 5g

تفاوت نمرات مدل‌های میت ۳۰ پرو در چیست؟

همان‌طورکه نمرات بررسی نیز نشان می‌دهد، این امر تا حد زیادی به‌ بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری برمی‌گردد که هواوی در فاصله‌ی تقریبا سه‌ماهه‌ی بین دو بررسی انجام داده است. DXOMark این ترفندها را نتیجه‌گیری خود عنوان کرده است:

اصلی‌ترین پیشرفت‌ها جزئیات و مدیریت نویز کمی بهتر و فوکوس خودکار هنگام استفاده از بزرگ‌نمایی است. به‌طورکلی، عکاسی در نور کم نتایج بهتری به‌دست می‌دهد و هنگام استفاده از حالت بوکه دامنه‌ی پویا و وسیع‌تری دارد. فوکوس خودکار و جزئیات و نویز همه در حالت فیلم‌برداری نیز کمی بهبود یافته‌اند.همچنین، فاصله‌ی کانونی مؤثر دوربین اولتراواید که در میت ۳۰ پرو برای رقابت خیلی گسترده نبود، اکنون با الگوریتم جدید ضداعوجاج کاهش یافته است.
نمره dxomark هواوی میت 30 پرو 5g

ازآنجاکه این ترفندها تماما نرم‌افزاری هستند، دارندگان میت ۳۰ پرو معمولی هنوزهم می‌توانند ادعا کنند بهترین دوربین بازار گوشی‌ها را دراختیار دارند؛ زیرا هواوی احتمالا الگوریتم‌های تصویربرداری جدید و بهبودیافته‌ی خود را برای نسخه‌ی معمولی میت ۳۰ پرو نیز عرضه خواهد کرد.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات