پرچمداران موتورولا، شیائومی و اوپو با تراشه اسنپدراگون 865 معرفی می‌شوند

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بعدی موتورولا، شیائومی و اوپو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ بهره خواهند برد. همچنین نوکیا قصد دارد گوشی 5G با قیمت مقرون‌به‌صرفه معرفی کند.
تبلیغات

نزدیک به دو سال است که موتورولا گوشی هوشمندی با بهره‌مندی از تراشه‌ی پرچم‌دار به بازار عرضه نکرده است، اما به‌نظر می‌رسد اکنون قصد دارد این روال را تغییر دهد.

ظاهرا موتورولا قصد دارد وارد بازار گوشی‌های هوشمند قدرتمند بازار شود. کوالکام در کنفرانس سالیانه‌ی Tech Summit اعلام کرد که از زمان معرفی موتو Z2 فورس در سال ۲۰۱۷ متعهد شده تا روی تراشه‌ی قدرتمند پرچمداری برای گوشی موتورولا کار کند. سرجیو بونیاک، مدیرعامل شرکت موتورولا در مصاحبه‌ی مصبوعاتی اعلام کرد: 

موتورولا قصد دارد در سال ۲۰۲۰ گوشی هوشمند با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و همچنین بهره‌مندی از تراشه‌های قدرتمندی همچون اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار عرضه کند. 
اسنپدراگون

در حال حاضر لنوو، مالکیت موتورولا را برعهده دارد. با وجودی که شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، تجارتی سودآور برای لنوو محسوب می‌شود، طی چند سال اخیر در تولید گوشی‌های هوشمند این برند از قطعات پرچم‌دار استفاده نشده است. گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید موتورولا Razr با قیمت ۱۴۹۹ دلاری با تراشه‌ی غیر پرچم‌دار اسنپدراگون ۷۱۰ به بازار عرضه شد تا طول عمر بیشتر باتری را دراختیار کاربران قرار دهد.

بیشترین فروش موتورولا مربوط به گوشی‌های هوشمند سری G این شرکت می‌شود که دستگاه‌هایی میان‌رده هستند و برای عرضه در بازار آمریکای لاتین تولید می‌شوند. به‌عنوان مثال، ۲۳ درصد سهم بازار فروش گوشی‌ها‌ی هوشمند در بازار برزیل از آن موتورولا است و در رتبه‌ی بالاترین فروش بعد از سامسونگ و اپل قرار دارد. 

بونیاک جزئیات بیشتری در مورد مشخصات گوشی‌های هوشمند جدید 5G موتورولا ارائه نداد. اما احتمالا بعد از کنفرانس سه روزه‌ی کوالکام اخبار جدیدی در این باره منتشر خواهد شد.

گذشتن از سد سامسونگ و اپل برای موتورولا کار ساده‌ای نیست. مدت‌ها است موتورولا با اپراتور تلفن همراه ورایزون که بزرگ‌ترین اپراتور مخابرات آمریکا محسوب می‌شود، وارد همکاری شده است. این اپراتور از فروش موتورولا Razr جدید نیز پشتیبانی می‌کند. 

از سوی دیگر  اوپو و شیائومی نیز قصد دارند گوشی‌های هوشمند بعدی خود را با بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ به بازار عرضه کنند. نوکیا نیز اعلام کرده که قصد دارد گوشی هوشمند 5G با تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ معرفی کند. یکی از اهداف نوکیا از عرضه‌ی چنین دستگاهی، معرفی گوشی هوشمند 5G با قیمت مقرون‌به‌صرفه در بازارهای جهانی است. شیائومی پیش‌تر اعلام کرده بود که نام گوشی هوشمند جدیدی که با بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار عرضه خواهد کرد، شیائومی می ۱۰ (Mi 10) است. 

هنوز مشخص نیست که گوشی‌های شیائومی و اوپو در بازار ایالات متحده عرضه می‌شوند یا خیر. اما احتمالا گوشی هوشمند وان پلاس ۸ پرو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی می‌شود. بی‌شک، شاخص‌ترین مشتری تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در آمریکا، سامسونگ با گلکسی اس ۱۱ خواهد بود. اما سامسونگ هنوز در مورد این موضوع صحبتی مطرح نکرده است. پیش‌بینی می‌شود گلکسی اس ۱۱ اواسط ماه فوریه معرفی شود. 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات