سامسونگ احتمالا نسخه ارزان‌تر گلکسی نوت 10 را روانه بازار خواهد کرد

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی اقتصادی گلکسی نوت ۱۰ را با هدف جذب مشتریان گوشی‌های میان‌رده به بازار عرضه کند.
تبلیغات

سامسونگ احتمالا قصد دارد گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس و گلکسی نوت را باهم تلفیق و محصولات سری گلکسی نوت را با گلکسی فولد جایگزین کند. همچنین، به‌نظر می‌رسد این شرکت کره‌ای مشغول کار روی یک گوشی هوشمند است که نسخه‌ی اقتصادی گلکسی نوت به‌شمار می‌رود و در رده‌بندی گوشی‌های هوشمند در قسمت میان‌رده‌ی رو به بالا قرار می‌گیرد. این احتمال از آنجا ناشی می‌شود که براساس آخرین اطلاعات منتشرشده، سامسونگ در حال تولید دستگاهی با نام SM-N770F است. این نام‌گذاری با نام‌گذاری دسته‌های گوشی‌های هوشمند موجود در بازار این غول کره‌ای هماهنگ نیست.

در‌حال‌حاضر، تنها گوشی‌های گلکسی نوت هستند که نام آن‌ها با حرف N آغاز می‌شود و نام‌گذاری پرچم‌داران گلکسی نوت به‌صورت N9xx است. افزون‌براین، سامسونگ گفته‌ است در حال طراحی و تولید نسخه‌ی اقتصادی گوشی گلکسی فولد به‌نام SM-F700F است و تا سال آینده آن را رونمایی خواهد کرد. گلکسی فولد، پرچم‌دار گوشی‌های تاشدنی سامسونگ، با نام تجاری SM-F900F معرفی شده‌ است؛ بنابراین، اگر SM-F700F نسخه‌ی اقتصادی گلکسی فولد باشد، می‌توان این انتظار را داشت که گوشی جدید با نام SM-N770F، نسخه‌ی اقتصادی گلکسی نوت ۱۰ باشد.

یکی از ویژگی‌های بزرگ گلکسی نوت ۱۰ قلم S Pen آن است که برای خریداران جذابیت دارد. این ویژگی باعث شده‌ است سامسونگ بتواند مشتریانی را به بازار خود جذب کند که تاکنون از گوشی‌های هوشمند گلکسی استفاده نمی‌کردند. حال اگر سامسونگ بتواند نسخه‌ی اقتصادی‌تر این گوشی را همراه‌با قلم S Pen دراختیار خریداران قرار دهد، مشتریان بیشتری جذب آن خواهند شد. گلکسی نوت ۱۰ پلاس در‌حال‌حاضر حدود ۱،۱۰۰ دلار قیمت دارد؛ بنابراین، محصولی همانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس با ویژگی‌های شبیه آن که پرچم‌دار نیست، می‌تواند برای طرفداران سری نوت گزینه‌ی بسیار مناسبی باشند؛ طرفدارانی که خواهان تجربه‌ی استفاده از قلم S Pen هستند، اما نمی‌خواهند مبلغی حدود ۱۰۰۰ دلار برای آن هزینه کنند.

تا اینجا همه‌ی این صحبت‌ها حدس و گمان است و برای اینکه بهتر بدانیم سامسونگ قصد دارد چه کاری انجام دهد، باید جزئیات بیشتری دراختیار داشته باشیم. در‌حال‌حاضر، تنها اطلاعات موجود این است که SM-N770F حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی خواهد داشت.

با این تفاسیر، توجه به این نکته‌ اهمیت دارد: در سال ۲۰۱۴، سامسونگ گوشی هوشمندی با نام SM-N750 تولید کرد که نسخه‌ی اقتصادی  گلکسی نوت ۳ محسوب می‌شد و به‌نام گلکسی نوت ۳ نئو شناخته می‌شد. سامسونگ ساخت نسخه‌ی اقتصادی گلکسی نوت را در کارنامه‌ی خود دارد؛ ازاین‌رو، می‌توان پذیرفت SM-N770F نسخه‌ی اقتصادی پرچم‌دار سری گلکسی نوت، یعنی گلکسی نوت ۱۰ است. از‌آنجا‌که محصول جدید بازهم قرار است در دسته‌ی سری نوت قرار گیرد، هرچه در بخش‌های دیگر از گلکسی نوت ۱۰ ضعیف‌تر باشد، قلم S Pen را همراه خواهد داشت.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات