اپل بالاخره اجازه‌ی تعمیر آیفون را به تعمیرکنندگان مستقل داد

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام، اپل برای تعمیر آیفون‌های خارج‌ از دایره‌ی گارانتی، امکان تعمیر به‌وسیله‌ی تعمیرکنندگان مستقل را فراهم کرد.
تبلیغات

نبود اجازه‌ی اپل برای تعمیر دستگاه‌های آیفون به‌وسیله‌ی تعمیرکنندگان مستقل، یکی‌ از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی بود که اتفاقا گلایه‌ی بسیاری‌ از کاربران را نیز با‌ خود به‌همراه داشته است. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد اوضاع در حال تغییر است و کوپرتینویی‌ها در اطلاعیه‌ای ناگهانی، از امکان تعمیر آیفون‌های خارج‌ از دایره‌ی گارانتی به‌وسیله‌ی تعمیرکنندگان مستقل خبر داد‌ه‌اند.

این اتفاقات که تحت برنامه‌ی «تعمیرکنندگان مستقل» رخ داده، قطعات و ابزار و آموزش‌های لازم را به تعمیرکنندگانی ارائه می‌کند که قصد دارند محصولات اصلی اپل را تعمیر کنند. فعلا این برنامه فقط در آمریکای‌شمالی دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد؛ اما در‌ آینده، به اروپا و آسیا و دیگر نقاط نیز گسترش پیدا خواهد کرد. 

تعمیر آیفون

توجه کنید تعمیر‌های خارج‌ از گارانتی فقط شکستگی صفحه‌نمایش یا پنل پشتی دستگاه و لنز دوربین به‌همراه برخی از موارد جزئی دیگر را شامل می‌شود؛ بنابراین، همچنان برای تعویض قطعات مهم سخت‌افزاری نظیر حافظه‌، پردازنده، بورد و... باید به مراکز فروش و تعمیر اپل مراجعه کرد. 

باوجود‌این، اتفاق پیش‌آمده پیروزی بزرگی برای مشتریان خواهد بود؛ زیرا از‌این‌پس گزینه‌های گسترده‌تری برای تعمیر گوشی‌های آیفون دردسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد.

از امروز افرادعلاقه‌مند می‌توانند به‌رایگان برای شرکت در این برنامه‌ی آموزشی درخواست ارسال کنند تا در آینده با‌ استفاده‌ از ابزار‌ها و آموزش‌های که به‌زودی به‌صورت آنلاین دردسترس قرار خواهند گرفت، دستگاه‌های آیفون را به‌طور اصولی تعمیر کنند. هر تعمیر‌کننده‌ای که به این برنامه‌ی آموزشی راه پیدا کند، به همان قطعات کاربردی اپل و با همان قیمت دستیابی پیدا می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات