گلکسی A13 سامسونگ در دست

گوشی‌تان قدیمی شده؟ این ایده‌های هیجان‌انگیز مخصوص شما است

چگونه از گوشی‌های قدیمی برای کارهای مختلف استفاده کنیم؟
پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰مطالعه 8 دقیقه
اگر گوشی‌تان به حدی قدیمی شده است که دیگر امکان استفاده‌ی عادی از آن وجود ندارد، ایده‌هایی هیجان‌انگیز برای شما داریم.
تبلیغات

این مقاله در ۸ شهریور ۱۳۹۸ منتشر و در ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شد.

صنعت موبایل یکی از پویاترین بازارها را دارد، شرکت‌های متعددی در آن فعالند و همواره درحال معرفی محصولاتی جدید با نوآوری‌هایی تازه هستند. با هر بار معرفی گوشی‌های جدید، عده‌ای از کاربران به فکر تهیه‌ی آن‌ها و کنار گذاشتن گوشی قدیمی خود می‌افتند.

شمار زیادی از مردم، منطقی‌ترین کار را فروش گوشی قدیمی می‌دانند، اما می‌توان از این دستگاه‌ها همچنان استفاده‌ی مفید کرد. اگر تمایلی به فروش گوشی قدیمی ندارید، با انجام یک‌سری کارها می‌توانید همچنان از دستگاه خود مفید استفاده کنید.

بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [آذر ماه ۱۴۰۲]
بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [آذر ماه ۱۴۰۲]
مطالعه '38

گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای کوچک و قدرتمندی هستند که حافظه‌ی داخلی مطلوبی دارند و به دوربین نیز مجهزند. به‌جای تهیه‌ی یک دستگاه گران‌قیمت، می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و خودتان دستگاهی را که می‌‌خواهید، با استفاده از گوشی قدیمی بسازید.

موبایلی که هم‌اکنون در دست دارید می‌تواند جایگزین بسیاری از وسایل الکترونیکی شود، حتی امکان تبدیل این گوشی‌ها به دوربین‌های امنیتی خانه نیز وجود دارد. شما می‌توانید از گوشی برای شناسایی مشکلات فنی خودرو نیز استفاده کنید.

گوشی قدیمی‌ را به نینتندو گیم بوی تبدیل کنید

 Hyperkin SmartBoy Mobile Device

وقتی که دستگاه اندرویدی‌تان را به کنسول نینتندو گیم بوی تبدیل کنید، می‌توانید به‌سادگی در هر جا که باشید، به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی بپردازید. تمام آنچه که نیاز دارید، یک گوشی اندرویدی مناسب و گجتی به‌نام Hyperkin SmartBoy Mobile Device است.

به‌منظور تجربه‌ی بازی‌ها، لازم است کارتریج‌های کنسول گیم بوی را خریداری کنید. البته اگر به کارتریج‌ها دسترسی ندارید،‌ می‌توانید کنسول Game Boy Advance را تهیه کنید.

از گوشی به‌عنوان کنترلر استفاده کنید

پشت و صفحه نمایش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو اپل

داشتن یک کنترلر برای کار با دستگاه‌های مختلف، راحتی بیشتری به شما منتقل می‌کند. برای مثال به فیلم Click محصول ۲۰۰۶ با بازی آدام سندلر فکر کنید؛ اینکه بتوانید تمامی دستگاه‌های الکترونیکی‌تان را از طریق یک دستگاه کوچک کنترل کنید، بسیار هیجان‌انگیز است.

به‌ این منظور کافی است اپلیکیشنی نظیر iRule را برای آیفون دانلود و سپس گوشی‌تان را با دستگاه‌های مختلفی نظیر ایکس‌باکس وان و اپل TV همگام‌سازی کنید. از طرفی اگر در خانه‌تان لامپ هوشمند دارید، می‌توانید گوشی‌تان را با لامپ نیز همگام‌سازی کنید.

گوشی اندرویدی‌تان را به گوگل هوم تبدیل کنید

گوگل هوم / Google Home

تبدیل کردن گوشی هوشمند اندرویدی به اسپیکر گوگل هوم به‌هیچ‌وجه کار سختی نیست و شما حتی به دانلود اپلیکیشن هم نیاز پیدا نمی‌کنید. مطمئن شوید که گوشی‌تان به جدیدترین نسخه‌ی اندروید به‌روزرسانی‌ شده باشد.

قدم بعدی، پیدا کردن یک اسپیکر بلوتوثی است تا بتوانید گوشی‌تان را با آن همگام‌سازی کنید. مطمئن شوید که هر دو دستگاه (گوشی و اسپیکر) به برق متصل باشند تا در وسط کار، به یک‌باره اتصال قطع نشود.

با همگام‌سازی دو دستگاه، می‌توانید به‌راحتی از محصولی شبیه به گوگل هوم استفاده کنید. بهترین بخش ماجرا آنجا است که شما مجبور نیستید صدها دلار برای تهیه‌ی گوگل هوم پرداخت کنید. 

گوشی‌تان را به دوربین مداربسته تبدیل کنید

آیفون ۱۲ پرو حین عکاسی

با تبدیل گوشی هوشمند به دوربین مداربسته‌ی امنیتی،‌ می‌توانید از آن در خانه استفاده کنید. کافی است اپلیکیشن Alfred را برای آیفون و اندروید دانلود و آن را نصب کنید. با این‌ کار می‌توانید وقتی که سر کار هستید، به‌راحتی فضای خانه را ببینید و خیال‌تان همواره راحت باشد. گوشی‌تان را در جایی از خانه قرار دهید که بهترین دید را نسبت به همه‌جا داشته باشد.

وقتی که به خانه برگشتید،‌ می‌توانید گوشی را در بیرون از خانه مخفی کنید تا روی محیط خارجی خانه هم نظارت داشته باشید تا از این طریق بتوانید ببینید که مثلا چه کسی درِ خانه‌تان را می‌زند یا از جلوی خانه رد می‌شود. 

از گوشی‌ به‌عنوان مانیتور یا پیجر اتاق کودک استفاده کنید

به‌جای اینکه نگران تنها بودن نوزاد در اتاق باشید، می‌توانید گوشی‌تان را به مانیتور یا پیجر تبدیل کنید و همواره اتاق کودک‌تان را تحت‌ نظر داشته باشید. می‌توانید روی گوشی‌ قدیمی‌تان اپلیکیشن اسکایپ را نصب کنید و آن را در داخل اتاق کودک قرار دهید. بدین‌صورت می‌توانید از طریق اسکایپ روی گوشی فعلی‌تان، با گوشی قدیمی تماس تصویری بگیرید.

شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های خاصی نظیر Dormi (برای اندروید) یا Cloud Baby Monitor (برای آیفون) را دانلود کنید. امتیاز این اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور بالا است و این موضوع نشان می‌دهد کاربران زیادی از آن‌‌ها راضی بوده‌اند.

گوشی را به ترک‌پد تبدیل کنید

کلیدهای آیفون ۱۳

معیوب شدن ماوس و ترک‌پد سیستم، اتفاقی دل‌سردکننده است. اگر ماوس سیستم شما خراب شده است، الزاما مجبور نیستید یک ماوس دیگر بخرید؛ می‌توانید به‌سادگی از گوشی قدیمی‌تان استفاده کنید. تنها کافی است اپلیکیشنی نظیر Remote Mouse را برای اندروید یا آیفون دانلود و نصب کنید.

وقتی که اپلیکیشن یادشده را نصب کردید،‌ گوشی هوشمند و کامپیوتر را به یک شبکه‌ی وای‌فای وصل و شروع به استفاده از آن کنید. گوشی قدیمی‌تان را همواره در کیف لپ تاپ بگذارید تا اگر ماوس‌تان خراب شد، از آن استفاده کنید. 

از گوشی به‌عنوان موزیک پلیر استفاده کنید

هواوی میت ۲۰ پرو / Huawei Mate 20 pro

بسیاری از ما به موسیقی‌ علاقه‌ی زیادی داریم و حجم زیادی از فضای داخلی گوشی‌مان را به موسیقی اختصاص می‌دهیم. بااین‌حال می‌توانیم به راحتی موسیقی‌ها را به گوشی قدیمی منتقل کنیم تا در گوشی جدیدمان، فضای ذخیر‌ه‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشیم. 

اگر در خانه اسپیکر هوشمند دارید، گوشی را به اسپیکر وصل کنید و از موسیقی با صدای بلند لذت ببرید. 

با گوشی خود به تحقیقات علمی کمک کنید

نمایشگر آیفون SE 2022

شنیدن این جمله ممکن است برای شما عجیب باشد، اما گوشی‌های قدیمی می‌توانند به دانشمندان برای تحقیقات علمی مهم نظیر جست‌و‌جوی حیات بیگانه، شناسایی زمین‌لرزه و حتی بهبود درمان سرطان کمک کنند.

در این روش از قدرت پردازشی گوشی برای انجام تحقیقات علمی استفاده می‌شود. ابزارهای مختلف برای این کار طراحی شده‌اند. برای نمونه اپلیکیشن Zooniverse گوشی یا تبلت شما را به مجموعه‌ای از پروژه‌های علمی متصل می‌کند؛ از شناسایی نهنگ سفید تا نگاشت تومور سرطان سینه.

DreamLab پروژه‌ای است که توسط شرکت Vodafone به راه انداخته شده و در تلاش است ارتباط بین سرطان و DNA بیمار را تشخیص دهد. هرگونه دستاورد در این حوزه می‌تواند به تولید داروهایی که به‌صورت مؤثرتری به مقابله با سرطان می‌روند، منتهی شود. از این اپلیکیشن برای تحقیق روی بیماری کرونا هم استفاده شد.

MyShake که توسط آزمایشگاه لرزه‌نگاری دانشگاه کالیفرنیا برکلی ساخته شده است، از حسگرهای گوشی شما برای شناسایی و تحلیل زمین‌لرزه استفاده می‌کند. روشن‌نگه‌داشتن گوشی و قرار دادن آن روی جسمی ساکن، داده‌های ارزشمندی درباره‌ی زمین‌لرزه در دسترس دانشمندان قرار می‌دهد.

نحوه‌ی عملکرد تمامی این سرویس‌ها مثل هم است. بدین منظور صرفا کافی است اپلیکیشن را دانلود و اجرا کنید و گوشی خود را به شارژ بزنید. تا زمانی که گوشی روشن بماند و به اینترنت متصل باشد، دانشمندان می‌توانند از قدرت پردازشی آن استفاده کنند.

گوشی را به دستگاه ویدیوکنفرانس تبدیل کنید

عکاسی سلفی با دوربین گلکسی S22 پلاس

گوشی‌های هوشمند چند سال اخیر معمولا از دوربین باکیفیتی استفاده می‌کنند. با تبدیل این گوشی‌ها به سیستم ویدیوکنفرانس، می‌توانید به راحتی در جلسات مختلفی که از طریق زوم، اسکایپ یا گوگل میت برگزار می‌شود شرکت کنید.

بدین منظور کافی است پس از نصب اپلیکیشن‌ها، پایه‌ای مخصوص برای گوشی خود بخرید و دستگاه را همیشه روی میز کار بگذارید. اگر چند گوشی قدیمی دارید، می‌توانید سیستم ویدیوکنفرانس هیجان‌انگیزی در ناحیه‌های مختلف خانه درست کنید.

گوشی را به مانیتور هوشمند خودرو تبدیل کنید

اپ راننده اسنپ تاکسی اینترنتی

اگر خودروی شما مانیتور هوشمند ندارد، گوشی بهترین دستگاه برای نقشه‌یابی است. با تبدیل گوشی به مانیتور هوشمند خودرو دیگر نیازی نیست که نگران گم کردن مسیر باشید. صرفا کافی است هولدر مناسبی برای گوشی بخرید و آن را به داشبورد خودرو متصل کنید.

صرفا اپلیکیشن‌های مسیریاب مثل گوگل مپ را نصب کنید تا دستگاه شما بیش از حد سنگین نشود. سعی کنید همیشه پاوربانک در خودرو داشته باشید تا اگر شارژ گوشی تمام شد، دسترسی به اپلیکیشن‌های مسیریاب غیرممکن نشود.

گوشی را به ساعت دیجیتالی تبدیل کنید

ساعت روی نمایشگر گوشی در دست

گوشی هوشمندتان به‌حدی قدیمی شده است که امکان استفاده‌ی روزمره از آن وجود ندارد؟ پایه‌ای مناسب بخرید و نمایشگر را همیشه روشن بگذارید تا به یک ساعت دیجیتالی جذاب دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن پیش‌فرض ساعت در گوشی‌های اندرویدی و آیفون کار شما را راه می‌اندازد، اما اگر تمایل داشتید می‌توانید سراغ اپلیکیشن‌های متفرقه بروید.

سوالات متداول زومیت

  • از گوشی قدیمی چگونه استفاده کنیم؟

    گوشی‌های قدیمی را می‌توان به سیستم ویدیوکنفرانس و مانیتور هوشمند خودرو تبدیل کرد. همچنین می‌توان به روش‌های دیگری سراغ استفاده از گوشی‌های قدیمی رفت.

  • بهترین ایده برای استفاده از گوشی قدیمی چیست؟

    اگر از گوشی قدیمی خود به‌طور روزمره استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌هایی مثل MyShake به تحقیقات علمی کمک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات