ال جی گوشی‌های میان‌رده‌ی K50S و K40S را رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی دو گوشی میان‌رده‌ی جدید از سری K، یعنی K40S و K50S را رونمایی کرد. این گوشی‌ها ضمن برخورداری از دوربین و صفحه‌نمایش باکیفیت، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.
تبلیغات

ال‌جی چند هفته مانده به رویداد IFA سال ۲۰۱۹، دو گوشی میان‌رده‌ی جدید رونمایی کرد. این شرکت کره‌ای طبق معمول جزئیات کمی از مشخصات گوشی‌های جدید منتشر و انتشار اطلاعات کامل را به ۱۵ شهریور در برلین موکول کرده است. اکنون می‌دانیم این دستگاه‌ها نسخه‌های ارتقایافته‌ی گوشی‌های K40 و K50 هستند که چند ماه قبل رونمایی شده بودند.

گوشی‌های جدید K40S و K50S از روی نسل پیشین خود ساخته شده‌اند و شاهد ارتقای صفحه‌نمایش و دوربین و بهره‌مندی از باتری‌های بزرگ‌تر هستند. این دو گوشی بعضی از مشخصات اصلی مدل‌های قبلی را حفظ کرده‌اند؛ از جمله‌ دکمه‌ی دستیار صوتی گوگل، حسگر اثرانگشت در پشت گوشی، دوربین با قابلیت هوش مصنوعی، صدای سه‌بعدی DTS:X و استاندارد دوام‌پذیری MIL-STD-810G. به‌نظر می‌رسد K40S و K50S از پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای دوگیگاهرتزی مشابهی با نسل قبلی برخوردار هستند که همان تراشه‌ی Helio P22 مدیاتک یا MT6762 است.

گوشی K40S ال‌جی

ال‌جی K40S

از بین این دو گوشی، مدل K40S ارزان‌تر است. دوربین پشتی K40S دوگانه‌ است که یکی از آن‌ها ۱۳ مگاپیکسلی و دیگری ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض است. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی با بریدگی ساده‌ای در بالای صفحه برای جای‌گذاری دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. متأسفانه K40S ال‌جی حاشیه‌هایی بزرگ، به‌ویژه در بخش پایینی صفحه دارد که باعث می‌شود از گنجانده‌شدن دوربین سلفی در بریدگی بالای صفحه تعجب کنیم.

این گوشی در مقایسه با K40، از باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۳,۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است. از دیگر مشخصات K40S می‌توان به حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی آن اشاره کرد که به‌لطف پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD قابل‌افزایش است. همچنین، این گوشی بسته به منطقه‌ی عرضه‌شده از دو یا سه گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

مشخصات K40S

پردازنده

۸ هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی

صفحه‌نمایش

۶.۱ اینچ

رم

۲ یا ۳ گیگابایت

حافظه

۳۲ گیگابایت داخلی = پشتیبانی از میکرو SD

دوربین پشتی

۱۳ مگا‍‍پیکسل + ۵ مگاپیکسل فوق‌عریض

دوربین سلفی

۱۳ مگا‍‍پیکسل

باتری

۳,۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت

سیستم‌عامل

اندروید پای ۹.۰

اندازه

۱۵۶.۳ در ۷۳.۹ در ۸.۶  میلی‌متر

گوشی K50S ال‌جی

ال‌جی K50S

مدل K50S اندکی گران‌قیمت‌تر از K40S است و امکانات بهتری نیز دارد. گوشی K50S ال‌جی از دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی اضافه در قسمت پشتی و صفحه‌نمایش ۶.۵ اینجی FHD پلاس و باتری چهارهزار میلی‌آمپرساعتی بهره‌مند است. دوربین ۲ مگاپیکسلی ذکرشده برای ثبت تصاویر پرتره و جداکردن پس‌زمینه از شیء به‌کار گرفته می‌شود و تصاویری با عمق واقعی‌تر به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، این گوشی صرف‌نظر از منطقه‌ای که آن را می‌خرید، با رم سه گیگابایتی عرضه می‌شود. سایر مشخصات این دستگاه با K40S یکسان است؛ از جمله حاشیه‌های بزرگ در کناره‌ها، به‌ویژه در قسمت پایینی صفحه.

مشخصات K50S

پردازنده

۸ هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی

صفحه‌نمایش

۶.۵ اینچ

رم

 ۳ گیگابایت

حافظه

۳۲ گیگابایت داخلی = پشتیبانی از میکرو SD

دوربین پشتی

۱۳ مگا‍‍پیکسل + ۵ مگاپیکسل فوق‌عریض + ۲ مگاپیکسل عمق‌سنج

دوربین سلفی

۱۳ مگا‍‍پیکسل

باتری

۴ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

سیستم‌عامل

اندروید پای ۹.۰

اندازه

۱۶۵.۸ در ۷۷.۵ در ۸.۲  میلی‌متر

موریس لی، معاون شرکت ال‌جی، درباره‌ی گوشی‌های K40S و K50S می‌گوید:

 گوشی‌های جدید سری K تجربه‌ی چندرسانه‌ای بهبودیافته‌ای به‌همراه دارند که می‌توانند به‌خوبی با گوشی‌های هم‌رده و با قیمت مشابه رقابت کنند. گوشی‌های K40S و K50S با صفحه‌نمایش‌های ارتقایافته و دوربین‌های متنوع نشان‌دهنده‌ی ارزش بی‌همتایی هستند که ال‌جی برای مشتریان و در اولویت‌ قراردادن نیازهای آن‌ها قائل است.

هر دو دستگاه از ماه مهر در اروپا و آمریکای‌لاتین و آسیا در رنگ‌های آبی و مشکی عرضه خواهند شد. متأسفانه ال‌جی هنوز قیمت این گوشی‌ها را اعلام نکرده است؛ بنابراین، تا آغاز رویداد IFA منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات