اپل در آیفون مدل ۲۰۲۱، فیس آی دی و تاچ آی دی را در کنار هم می‌آورد

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ممکن است اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور، آیفونی با قابلیت‌های هم‌زمان فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی عرضه کند.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، امروز در گزارشی ادعا کرد کوپرتینویی‌ها سیستم تشخیص اثرانگشت (تاچ آی‌دی) را در سال ۲۰۲۱ به آیفون‌های خود بازمی‌گردانند. به‌اعتقاد این تحلیلگر، اپل آیفونی عرضه خواهد کرد که هر دو بیومتریک‌ فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی زیر صفحه‌نمایش را درکنار هم دارد. کو می‌گوید در ۱۸ ماه آینده، بسیاری از مشکلات فنی برطرف خواهد شد و در‌های جدیدی برای طراحی آیفون ۲۰۲۱ به‌روی اپل باز خواهد کرد و اپل می‌تواند تجربه‌ی درخورتوجه مدنظرش را برای کاربران فراهم کند.

به‌عقیده‌ی مینگ‌چی کو، تکنولوژی‌های تشخیص چهره و تشخیص اثرانگشت مکمل یکدیگر هستند و اپل در نظر دارد هر دو تجربه را کنار هم بیاورد. اهالی کوپرتینو اخیرا پتنت‌هایی در ارتباط با تکنولوژی‌های تشخیص اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش ثبت کرده‌اند. این بدین معنی است که اپل هنوز برای استفاده از تاچ آی‌دی، ولی بدون دکمه، در آینده برنامه دارد. البته مشکلات فنی استفاده از تکنولوژی‌های تشخیص اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش عبارت‌اند از: مصرف برق، اندازه‌ی محیط حسگر، ضخامت عنصر حسگر و میزان بازدهی فرایند اتصال چند لایه به یکدیگر. 

کو عقیده دارد اپل از سیستم‌‌های تشخیص اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش اولتراسونیک (فراصوت) کوالکام استفاده خواهد کرد؛ سیستمی که به کاربران اجازه می‌دهد انگشت خود را برای اسکن در محیط بزرگی از صفحه قرار دهند. به‌گفته‌ی این تحلیلگر، اگر اپل روزی بخواهد در اپل‌واچ از احراز هویت بیومتریک استفاده کند، به‌کارگیری حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش بهتر از دوربین تشخیص چهره‌‌ی فیس آی‌دی خواهد بود. هرچند مینگ‌چی کو درباره‌ی اینکه آیا درحال‌حاضر چنین هدفی در دستورکار اپل قرار دارد یا خیر، اظهارنظر نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات