آیفون 11 احتمالی در دست مدیرعامل فاکسکان رویت شد

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
اخیرا تصویری از یک گوشی منتسب به آیفون 11 اپل (Apple iPhone XI) در دستان مدیرعامل فاکسکان دیده شده است؛ آیا این گوشی واقعا پرچم‌دار جدید اپل است؟
تبلیغات

هنوز در ماه آوریل هستیم و شاید برای صحبت در مورد آیفون‌های جدید، کمی زود باشد. بااین‌حال شایعات مرتبط به این دستگاه‌ها از مدتی پیش آغاز شده‌اند و علاقه‌مندان به‌ دنیای فناوری هم با دقت خاصی آن‌ها را دنبال می‌کنند. درحالی که حدودا پنج ماه تا رونمایی رسمی این گوشی‌ها زمان باقی است، اخیرا بن گسکین، فردی که سابقه‌ای طولانی‌مدت در طراحی مدل‌های مفهومی آیفون دارد، در توییتی جدید به اتفاق مهمی اشاره کرده است.

گسکین در توییتش عکس دستگاهی را قرار داده است که شمار زیادی از افراد فکر می‌کنند به گوشی بعدی اپل مربوط می‌شود. در نگاه اول با درنظرگرفتن اینکه گوشی یادشده در دستان مدیرعامل فاکس‌کان و نه یک آدم معمولی دیده شده، چنین ادعایی واقعی به‌نظر می‌رسید. تصویر یادشده را می‌توانید در ادامه ببینید:

آیفون 10 اس مکس اپل / APPLE IPHONE XS MAX

فراموش نکنید که فاکس‌کان به‌طور مستقیم با اپل در ارتباط است و وظیفه‌ی مونتاژ کردن اکثریت آیفون‌ها را برعهده دارد. اگر شمار درخورتوجهی از افراد می‌توانستند در فاصله‌ی پنج ماه مانده به عرضه‌ی آیفون ۲۰۱۹ به نمونه‌ی اولیه‌ی آن دسترسی پیدا کنند، قطعا مدیرعامل فاکسکان یکی از آن‌ها بود. 

مدیرعامل فاکسکان روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد تا به‌صورت رسمی اعلام کند که می‌خواهد برای انتخابات ریاست جمهوری تایوان، نامزد شود. او در جریان همین کنفرانس مطبوعاتی، دستگاه را از جیبش خارج می‌کند و به‌مدت ۴۵ ثانیه در معرض دید قرار می‌دهد.

با نگاهی کلی متوجه می‌شویم که ماژول دوربین اصلی موجود بر پنل پشتی، تاحدی با آنچه که فکرش را می‌کردیم، تفاوت‌هایی دارد. درضمن در مقایسه‌ی آن با آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس متوجه می‌شویم که ظاهر دوربین آیفون ۱۱ کمی با آن‌ها فرق می‌کند. افزون‌بر‌این‌ها، فرم کلی دستگاه به‌طور مستقیم به‌هیچ‌یک از آیفون‌های ۲۰۱۸ مربوط نیست و ظاهری تازه دارد. با همه‌ی این‌ها، برخلاف شایعات پیشین، در پنل پشتی شاهد استفاده از ماژول دوربین به‌فرم مربعی نیستیم. پیش‌تر در شایعاتی گفته شده بود که آیفون XI اپل قرار است از دوربین سه‌گانه به‌شکل مربع بهره بگیرد.

بااین‌حال پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این گوشی همان آیفون ۱۰ اس اپل است. گسکین ساعاتی پس از انتشار توییت اولیه‌اش، توییت دیگری را حاوی عکس زیر منتشر کرد و گفت مدیرعامل فاکسکان گوشی‌اش را درون قاب مخصوصی قرار داده است. گرچه او مدعی شده که شرکت Casetify سازنده‌ی این قاب است، اما سایر کاربران توانستند قاب مشابهی را در فروشگاه علی‌بابا پیدا کنند که احتمال می‌دهیم همان قاب گوشی مدیرعامل فاکسکان باشد. درهرصورت می‌توانیم بگوییم دستگاهی که مدیرعامل فاکسکان در دستش گرفته، آیفون ۱۱ نیست.

آیفون 10 اس مکس اپل / APPLE IPHONE XS MAX

جدیدترین شایعات مدعی هستند که اپل قصد دارد در سال جاری میلادی، سه دستگاه آیفون جدید به بازار عرضه کند. یک آیفون ۶.۵ اینچی OLED با نام احتمالی آیفون ۱۱ مکس (iPhone XI Max)،‌ یک آیفون ۶.۱ اینچی OLED با نام احتمالی آیفون ۱۱ (iPhone 11) و درنهایت مدل ۲۰۱۹ گوشی آیفون ۱۰ آر (iPhone XR) با نمایشگر LCD. دو گوشی اپل احتمالا دوربین سه‌گانه خواهند داشت و گوشی سوم به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد.

گفته می‌شود که اپل قصد دارد از باتری‌های پرظرفیت‌تری در آیفون‌های جدید استفاده کند تا این گوشی‌ها بتوانند به‌خوبی ویژگی شارژ دوطرفه را ارائه دهند؛ قابلیتی که سامسونگ و هواوی قبلا در گوشی‌هایشان از آن بهره گرفته‌اند. اگر این قابلیت در دستگاه‌های آتی اپل وجود داشته باشد، آیفون‌های ۲۰۱۹ خواهند توانست به‌صورت بی‌سیم، گجت‌های دیگر نظیر ایرپاد یا دیگر محصولات مجهز به استاندارد شی (Qi) را شارژ کنند. 

آیفون 2019 اپل / Apple iPhone 2019 / آیفون 10 ال / iPhone XI

با این‌اوصاف، استفاده از باتری بزرگ‌تر در آیفون‌های جدید، می‌تواند پیش‌بینی درست و منطقی باشد. درکنار این موارد، انتظار می‌رود که آیفون‌های جدید اپل به‌همراه شارژر سریع ۱۸ واتی عرضه شوند. تهیه‌ی این شارژر به‌صورت جداگانه، می‌تواند ۲۹ دلار روی دست کاربر هزینه بگذارد.

اگر فکر می‌کنید که چون پنج ماه تا رونمایی گوشی‌های جدید اپل مانده و در حال حاضر نباید هیچ‌گونه شایعه‌ای را درباره‌ی این دستگاه‌ها باور کرد، بد نیست بدانید که در فوریه‌ی ۲۰۱۷ مینگ‌چی کو توانسته بود به‌شکلی کاملا دقیق اندازه‌ی نمایشگر، میزان حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی رم آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را برای رسانه‌ها فاش کند (در آن زمان، تمامی رسانه‌ها نام دقیق آیفون X را نمی‌دانستند و از آن با نام نسخه‌ی ویژه‌ی آیفون ۸ یا آیفون ایکس یاد می‌کردند).

جالب‌تر اینکه همین تحلیلگر از همان ابتدا گفته بود اپل می‌خواهد روی یک دوربین سلفی انقلابی کار کند که درنهایت فهمیدیم همان دوربین TrueDepth است و می‌تواند برای بالا بردن دقت فناوری فیس ID، از چهره‌ی کاربر نقشه‌ای سه‌بعدی تهیه کند. او همچنین می‌دانست که آیفون ۵.۸ اینچ جدید (همان آیفون ۱۰) قرار نیست دارای دکمه‌ی فیزیکی هوم و به‌تبع تاچ ID باشد؛ تمامی این اطلاعاتی که گفتیم، در فاصله‌ی هفت ماه مانده به معرفی آیفون‌های ۲۰۱۷ فاش شده بودند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟ 

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات