آیفون XI با حالتی برای کار زیر آب همراه خواهد شد

سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مطالعه 4 دقیقه
شایعه جدیدی منتشر شده که براساس آن گفته می‌شود امکان استفاده از آیفون ۱۱ اپل در زیر آب فراهم خواهد شد.
تبلیغات

ماه گذشته، مینگ‌چی کو انتظارات خود از مدل‌های سال ۲۰۱۹ آیفون‌های اپل را اعلام کرد. این مدل‌های جدید به احتمال زیاد در ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد. کو گفته که انتظار دارد اپل در سال ۲۰۱۹ سه مدل آیفون جدید معرفی کند که هر سه مدل به نمایشگرهایی با سایز یکسان با آیفون‌های فعلی راهی بازار خواهند شد. براساس آنچه که کو گفته، انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها امسال یک آیفون ۱۱ یا آیفون XI با نمایشگر ۵.۸ اینچی، یک آیفون XI مکس با صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچ و نهایتا آیفون XR مدل ۲۰۱۹ با نمایشگر ۶.۱ اینچ را معرفی کنند.

در حال حاضر گزارش‌های متناقضی در مورد اینکه آیا هر سه مدل به صفحه‌نمایش اولد مجهز خواهند بود یا خیر وجود دارد، اما کو انتظار دارد که اپل دو مدل رده‌بالای آیفون‌های جدید خود را به پنل‌های اولد مجهز کرده و مدل ارزان‌قیمت‌تر را همانند قبل به همراه یک نمایشگر LCD روانه بازار کند. بنا به اعلام این تحلیل‌گر، وی انتظار ندارد که درگاه USB نوع C جایگزین درگاه لایتنینگ در آیفون‌های جدید اپل شود ولی در عوض هر دو مدل آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس از سیستم دوربین سه‌گانه بهره‌مند خواهند بود. درواقع دو مدل رده‌بالای آیفون‌های ۲۰۱۹ به یک دوربین جدید موسوم به ToF نیز مجهز خواهند شد. این دوربین جدید با استفاده از نور مادون قرمز مدت زمانی‌که نور به یک سوژه برخورد کرده و به گوشی بازمی‌گردد را اندازه‌گیری می‌کند که این ویژگی به اندازه‌گیری دقیق‌تر عمق ازطریق دوربین‌های پشتی دستگاه کمک خواهد کرد. ویژگی‌های این لنز همچنین باعث خواهد شد تا اپل بتواند قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی بیشتری را به کاربران آیفون ارائه دهد.

مقاله‌های مرتبط:

حال به نظر می‌رسد مدل‌های سال ۲۰۱۹ آیفون از قابلیت‌های جدید دیگری نیز بهره‌مند شوند. در اواسط ماه جاری کاربری به‌نام مکس وینباخ از وب‌سایت XDA توییتی منتشر کرد که در آن به برخی از شایعات مرتبط با آیفون‌های امسال اپل اشاره شده است. براساس اعلام منبع خبری وینباخ، مدل‌های جدید آیفون از یک قابلیت جدید به‌نام حالت زیر آب بهره خواهند برد که به کاریران این اجازه را می‌دهد تا بتوانند از گوشی خود در زیر آب نیز استفاده کنند. به عبارت دیگر صفحه‌نمایش آیفون‌های ۲۰۱۹ قادر خواهند بود تا لمس انگشتان کاربر را حتی در شرایطی که دستگاه کاملا در زیر آب قرار دارد تشخیص دهند. با این قابلیت کاربران می‌توانند در زیر باران نیز بدون هیچ مشکل خاصی از گوشی آیفون خود استفاده کنند و در این شرایط مشکلی در عدم تشخیص تپ روی نمایشگر نخواهند داشت.

آیفون تاشدنی یا  نسخه‌ی 5G تا سال آینده معرفی نخواهد شد

افزون بر آنچه گفته شد، انتظار می‌رود که اپل موتور هپتیک را در مدل‌های جدید آیفون ارتقاء بخشد. کوپروتینویی‌ها از این تکنولوژی به‌منظور ایجاد حس بازخورد لمس، هنگامی که روی نمایشگر آیفون لمس طولانی انجام شود استفاده می‌کند. بنابه گزارش‌ها، اپل صفحه‌نمایش آیفون‌های ۲۰۱۹ را به ۹ ناحیه تقسیم خواهد کرد. هنگامی که یک دکمه‌ی مجازی در ناحیه‌ی خاصی از نمایشگر فشرده شود، به‌عنوان مثال در گوشه‌ی سمت چپ، کاربر حس لرزش را در همان بخش از نمایشگر آیفون خود حس خواهد کرد. جای شک نیست که آیفون‌های جدید اپل به همراه نسخه‌ی ۱۳ سیستم‌عامل آی‌اواس معرفی خواهند شد.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

پیش از این در شایعات خواندیم که اپل در این نسخهقابلیت آزاردهنده HUD را از سیستم‌عامل موبایلی خود حذف خواهد کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا با فشردن دکمه افزایش یا کاهش حجم صدا یک باکس در وسط نمایشگر نمایان شود که برای بسیاری از کاربران آزاردهنده محسوب می‌شود. همچنین بنابر اعلام وینباخ، قابلیت حالت تیره که بسیاری از کاربران انتظار آن را می‌کشند، در نسخه ۱۳.۱ سیستم‌عامل موبایلی اپل ارائه خواهد شد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند از پس‌زمینه‌ی سفید با متن مشکی رنگ یا پس‌زمینه‌ی مشکی با متن سفید رنگ استفاده کنند. این ویژگی برای مواقعی که شما در مکانی تاریک در حال کار کردن با گوشی هستید، به کار خواهد آمد؛ زیرا معمولاً در این شرایط نور سفید باعث آزار رساندن به چشم می‌شود.

انتظار نداریم امسال شرکت اپل همانند شرکت‌های رقیب خود از جمله سامسونگ، هواوی، TCL، اوپو، موتورولا و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اقدام به ساخت یک گوشی تاشدنی کند. البته این بدان معنا نیست که اپل قصد ورود به این حوزه را ندارد و فقط انتظار می‌رود این شرکت از جمله آخرین شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی باشد که یک محصول تاشدنی معرفی خواهد کرد. علاوه‌بر این انتظار می‌رود اپل تا سال ۲۰۲۰ یک آیفون مجهز به فناوری 5G را هم روانه بازار کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات