آیفون XR امتیاز ۱۰۱ را از DxOMark گرفت

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
DxOMark با انتشار بررسی دوربین آیفون XR اپل اعلام کرد که عملکرد آن در میان گوشی‌های تک دوربین، بی‌رقیب است.
تبلیغات

DxOMark در آخرین بررسی خود، دوربین آیفون XR اپل را زیر ذره‌بین قرار داده است، گوشی هوشمند اقتصادی اپل در بخش عکاسی موفق به کسب امتیاز ۱۰۳ و در بخش فیلمبرداری مفق به کسب امتیاز ۹۶ شده و اکنون با امتیاز کلی ۱۰۱ در جایگاه هفتم فهرست بهترین‌های این وب‌سایت جای دارد. 

امتیازهای به‌دست آمده نشان می‌دهند که آیفون XR در بین گوشی‌های هوشمند تک دوربین جایگاه خوبی دارد. هرچند باید منتظر نتایج بررسی دوربین گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال گوگل باشیم.

امتیاز دوربین آیفون XR

باوجودی که آیفون XR از ماژول دوربین تکی بهره می‌برد، در حالت پرتره در تشخیص لبه‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد؛ اما فقدان لنز تله فوتو، به‌معنای فقدان زوم مناسب است. با توجه به نتایج بررسی، دوربین آیفون XR، عملکرد خوبی در شرایط مختلف نور محیطی از خود نشان می‌دهد و با توجه به گستره‌ی دینامیکی وسیع و برقراری تعادل مناسب بین کاهش نویز و حفظ جزئیات تصویر بسیار تحسین‌برانگیز است. سیستم فوکوس خودکار دوربین آیفون XR نیز در این صنعت، سیستمی پیشرو محسوب می‌شود.

مشکلات جزئی همچون محوشدگی بیش از حد پس‌زمینه و نویز در محیط‌های داخلی و محیط‌هایی با نور کم در عملکرد دوربین آیفون XR دیده می‌شود. همچنین در وضعیت فیلمبرداری، آیفون XR دارای گستره‌ی دینامیکی عالی، ثبات تصویر و فوکوس خودکار مطلوبی است. تراز سفیدی در محیط‌های داخلی و نویز روشنایی جزو نقاط ضعف دوربین فیلمبرداری iPhone XR محسوب می‌شود. 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی در فروشگاه، مشخصات فنی و مشاهده‌ی تصاویر رسمی آن به بخش دیتابیس محصولات مراجعه کنید. در این بخش انواع گوشی‌ سامسونگ، هواوی، شیائومی و آیفون های اپل در دسترس شما قرار دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات