سامسونگ در نسل بعدی گلکسی A از سنسور اثرانگشت نوری استفاده می‌کند

جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در گلکسی‌های سری A سال آینده خود به‌نظر می‌رسد از سنسور اثرانگشت نوری در زیر صفحه‌نمایش بهره خواهد برد.
تبلیغات

گوشی‌ های هوشمند روز‌به‌روز به‌سمت تمام‌صفحه‌شدن قدم برمی‌دارند و تولیدکنندگان نیز سعی دارند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید این فرایند را تسریع ببخشند. سامسونگ نیز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان همواره در همه‌گیر کردن ویژگی‌‌های جدید در این گجت‌‌ها پیشرو بوده است. سری ‌A از گوشی های سامسونگ با تنوع بالای خود بخش بزرگی از بازار گوشی‌های میان‌رده را در اختیار دارند.

پیش‌ازاین، به‌کارگیری از حسگر اثرانگشت در دستگاه‌های تمام‌صفحه یکی از مشکلات مهم مهندسی برای تولیدکنندگان بود. حال به‌لطف تلاش‌های پی‌در‌پی شرکت‌های فناوری، امکان استفاده از سنسور اثرانگشت در زیر پنل صفحه‌نمایش میسر شده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ افزون‌بر گلکسی اس 10 (Galaxy S10)، قصد دارد در سری A گوشی‌های هوشمندش نیز از این حسگرهای احراز هویت استفاده کند.

طبق گفته‌ی برخی منابع کره‌‌ای، این شرکت پیش‌از عرضه‌ی گلکسی اس 10 در چند مدل از گوشی‌های سری A خود از بریدگی صفحه‌نمایش کوچک و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر بهره خواهد برد.

براساس روایت این منابع، به‌تازگی غول فناوری کره‌ای قراردادی با زنجیره‌ی تأمین سنسورهای اثرانگشت نوری منعقد کرده تا از این حسگرها در خانواده‌ی Galaxy A استفاده کند. درحالی‌که طبق شایعات، کره‌ای‌ها از حسگر التراسونیک (Ultrasonic) کوالکام در گلکسی اس 10 بهره خواهند برد؛ اما انتظار می‌رود که سنسورهای نوری Aegis گزینه‌ی مدنظر سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده‌ی سری A آن‌ها باشد.

درمجموع، سنسورهای نوری ازلحاظ عملکرد، سرعت کمتری در شناسایی اثرانگشت درمقایسه‌با حسگرهای التراسونیک دارند؛ همین امر باعث شده تا تولید انبوه آن‌ها درمقایسه‌با نمونه‌‌ی کوالکام آسان‌تر و ارزان‌تر باشد.

ذکر این نکته لازم است که هنوز مشخص نیست که سامسونگ در کدام مدل‌ها از این حسگرهای جدید استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات