آنر 10 لایت با پردازنده کرین 710 و سلفی 24 مگاپیکسلی معرفی شد

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
برند چینی آنر، عرضه‌کننده‌ی گوشی‌های میان‌رده‌ و اقتصادی باکیفیت، ساعتی پیش از جدیدترین محصول خود با نام آنر ۱۰ لایت رونمایی کرد.
تبلیغات

آنر، برند زیرمجموعه‌ی هواوی که همواره گوشی‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه‌ی موفقی را روانه‌ی بازار کرده است، ساعتی پیش از جدیدترین محصول اقتصادی خود با نام آنر ۱۰ لایت رونمایی کرد. همان‌طور که از نام این محصول بر می‌آید، آنر ۱۰ لایت نسخه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر آنر ۱۰ است و درواقع نسل جدید گوشی موفق آنر ۹ لایت محسوب می‌شود.

نکته‌ی جالب در خصوص این دستگاه این است که بسیاری از مشخصات آن با آنر 8X یکسان هستند. انتظار می‌رود جدیدترین گوشی آنر طی ماه‌های آینده در بازارهای جهانی عرضه شده و قابل تهیه باشد.

آنر ۱۰ لایت همانند بسیاری از مدل‌هایی که اخیرا از آنر شاهد بوده‌ایم کیفیت ساخت مناسبی دارد. بدنه‌ی شیشه و فلزی این گوشی میان‌رده و اقتصادی، ظاهر یک دستگاه پرچم‌دار و گران‌قیمت را به گوشی داده است. طراحی پشت آنر ۱۰ لایت همانند آنر ۱۰ به‌گونه‌ای است که با تغییر جهت تابش نور به آن، تغییر رنگ می‌دهد. دوربین دوگانه با چینش عمودی و اسکنر اثر انگشت نیز در پشت گوشی جای گرفته‌اند.

در قسمت جلو، آنر ۱۰ لایت از نمایشگری تمام‌صفحه برخوردار است و تنها حاشیه‌ی باریکی در پایین نمایشگر به چشم می‌آید. آنر برای تعبیه‌ی دوربین سلفی در این گوشی از بریدگی قطره‌ای شکل در بالای نمایشگر استفاده کرده است؛ همین موضوع این گوشی را از لحاظ ظاهری نسبت به آنر 8X زیباتر ساخته است.

آنر 10 لایت /Honor 10 Lite

نمایشگر جدیدترین گوشی آنر از نوع IPS LCD با اندازه‌ی ۶.۲۱ اینچ و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. تراکم پیکسل در این نمایشگر که نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ را ارائه می‌کند ۴۱۵ پیکسل در هر اینچ است. سایت آنر نسبت نمایشگر آنر ۱۰ لایت به بدنه‌ی آن را در حدود ۸۴ درصد عنوان کرده؛ اما اطلاعاتی در مورد محافظ صفحه ارائه نداده است.

تراشه‌ی به‌کاررفته در گوشی جدید آنر همان پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری استفاده‌شده در آنر 8X یعنی کرین ۷۱۰ است؛ پردازنده‌ای بسیار توانمند در رده‌ی گوشی‌های اقتصادی که از لحاظ قدرت بین مدل‌های اسنپدراگون ۶۳۶ و اسنپدراگون ۶۶۰ از کوالکام قرار می‌گیرد. کرین ۷۱۰ دارای چهار هسته‌ی کورتکس A73 با فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A53 با فرکانس پردازشی ۱.۷ گیگاهرتز است. همچنین ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است. به‌علاوه، امکان افزایش حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز وجود دارد.

آنر 10 لایت /Honor 10 Lite
آنر 10 لایت /Honor 10 Lite
آنر 10 لایت /Honor 10 Lite
آنر 10 لایت /Honor 10 Lite

در خصوص دوربین، Honor 10 Lite از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در جلوی گوشی نیز حسگر ۲۴ مگاپیکسلی جهت ثبت عکس‌های سلفی باکیفیت در نظر گرفته شده است. قابلیت‌های هوش مصنوعی از قبیل تشخیص صحنه، جلوه‌ی بوکه، حالت عکاسی در شب و... از جمله قابلیت‌های دوربین آنر ۱۰ لایت است.

در زیر بدنه‌ی زیبای گوشی یادشده باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته است که ازطریق شارژر پنج ولت و دو آمپری موجود در جعبه‌ی گوشی شارژ می‌شود. متأسفانه آنر علاقه‌ای به استفاده از درگاه USB نوع C ندارد و این گوشی نیز مانند مدل‌های قبلی عرضه‌شده توسط این شرکت از این قابلیت بی‌بهره است؛ اما شاید همین رویکرد باعث شده باشد که جک هدفون از این دستگاه حذف نشود و این البته خبر خوبی است.

آنر 10 لایت /Honor 10 Lite

آنر ۱۰ لایت با اندروید ۹.۰ پای و رابط کاربری اختصاصی EMUI نسخه‌ی ۹.۰.۱ عرضه می‌شود و در چهار رنگ آبی ترکیبی، قرمز ترکیبی، مشکی و سفید با قیمت‌های زیر در دسترس خواهد بود.

  • نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۴ گیگابایت رم: حدود ۲۰۱ دلار
  • نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم: حدود ۲۴۵ دلار
  • نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم: حدود ۲۷۴ دلار

جدیدترین محصول آنر، از فردا، یکم آذر، در چین قابل تهیه خواهد بود. در ادامه می‌توانید مشخصات کامل این گوشی را مشاهده فرموده و جهت مشاهده‌ی عکس‌های بیشتر و پرسش و پاسخ پیرامون این دستگاه با کلیک روی لینک موجود در پایین صفحه وارد صفحه‌ی آنر ۱۰ لایت در دیتابیس محصولات زومیت شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات