نتایج فوق‌العاده بنچ‌مارک‌های تلفن Optimus G ال‌جی و مقایسه آن با دیگر تلفن‌ها هوشمند بازار

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
همانطور که امروز صبح در زومیت خواندید، ال‌جی بالاخره تلفن Optimus G را آماده عرضه کرده و آن را در همین هفته وارد بازار خواهد کرد. Optimus G مجهز به پردازنده ۲۸ نانومتری Krait SoC با گرافیک Adreo 320 بوده که با یک تراشه ۲۸ نانومتری LTE نیز جفت شده است. در ادامه مقاله نتایج خیره‌کننده آزمایشات مختلف انجام شده برروی Optimus G را در کنار دیگر ابر تلفن‌های هوشمند بازار مانند Galaxy S III و HTC One X مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

پردازنده اصلی این تلفن روی فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و زمانی که سیستم نیازی به پردازش سنگین ندارد، یک جفت از هسته‌ها خاموش می‌شوند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. SoC بکار رفته در Optimus G ترکیبی از تراشه‌های APQ8064 و MDM9615 است. APQ8064 کوالکوام باعث شده تا قدرت پردازش نسبتا خوبی در Optimus G بوجود آید.

در آزمایش اول که توسط نرم‌افزار Linpack انجام شده، بازده فوق‌العاده بالای یک هسته Optimus G در پردازش و پهنای باند حافظه را شاهد هستیم.

Optimus G

معماری Krait کوالکام همواره در این آزمایش بسیار خوب عمل می‌کند اما پردازنده APQ8064 به اندازه ۴ هسته‌اش امتیاز کسب نکرده است. در حالت ایده‌آل این پردازنده در آزمایش Multi Threaded که از توان هر ۴ هسته‌ پردازنده استفاده می‌شود باید امتیاز ۴ برابری بدست آورد اما همانطور که مشاهده می‌کنید اختلاف بین قدرت یک هسته در مقابل ۴ هسته آن حدود ۲.۴۵ برابر است.

Optimus G - Linpack

در آزمایش SunSpider که بازده تلفن در مرورگرهای وب را بررسی می‌کند و توانایی اجرای سریع کدهای جاوا اسکریپ در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد، Optimus G نسبتا قوی ظاهر شده است:

Optimus G -SunSpider

SunSpider تقریبا قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های چند هسته‌ای می‌باشد اما همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، بازده Optimus G در این آزمایش خیلی درخشان نیست و تفاوت چندانی نسبت به پردازنده ۲ هسته‌ای Krait بکار رفته در ابزارهای HTC مشاهده نمی‌شود.

Optimus G در آزمایش BrowserMark نیز امتیاز خوبی را بدست نیاورده و دلیل آن احتمالا مرورگر نامناسب ساخته شده توسط خود ال‌جی است.

Browsermark Optimus G

اما وقتی نوبت به پردازنده گرافیکی Adreno 320 می‌رسد، قدرت گرافیک این تلفن خیره کننده می‌شود:

49869

در آزمایش مربوط به قدرت گرافیک، Optimus G فوق‌العاده قوی ظاهر شده و با وجود رزولوشن 1280x768 پیکسلی نمایشگر آن، بازی‌ها بصورت کاملا روان و مناسب اجرا می‌شوند. این تلفن در رزولوشن نمایشگر خود و در آزمایش Egypt HD حدود ۳۷.۵ فریم در ثانیه و در Egypt Classic حدود ۵۹.۸ فریم در ثانیه را نمایش می‌دهد. (توجه داشته باشید که نتیجه آزمایشات GLBenchmark 2.5 که در تصویر بالا و پایین مشاهده می‌کنید در رزولوشن 1080p انجام شده‌اند.)

classic eg

متاسفانه هنوز بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید با پردازنده‌های ۴ هسته‌ای سازگار نیستند و قادر به استفاده از تمام توان این پردازنده‌ها را ندارند اما به هر حال پردازنده گرافیکی Optimus G فوق‌العاده قوی ظاهر شده و از تمام رقبای اندرویدی خود بهتر امتیاز گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات