جزییات فنی نمایشگر ۴ اینچی رتینای آیفون 5 منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار انبوهی از شایعات مختلف در مورد تولید نوع جدیدی از پنل صفحه‌نمایش که حسگرهای لمسی را درون خود جای داده است، بالاخره شرکت اپل مشخصات نمایشگر آیفون ۵ را منتشر کرد، که شاید آنقدرها برای دوستداران تکنولوژی نا آشنا نباشد. با زومیت همراه باشید تا با جزییات نمایشگر آیفون 5 آشنا شوید.
تبلیغات

پنل نمایشگر ۴ اینچی آیفون ۵ شباهت زیادی به پنل بکار رفته در iPhone 4S دارد، مشخصات فنی این صفحه‌نمایش را در زیر مشاهده کنید:

  • نمایشگر رتینا
  • قطر 4 اینچ به همراه سیستم چندلمسی
  • رزولوشن 1136 در 640 پیکسل با تراکم 326 پیکسل در اینچ
  • نسبت کنتراست 1:800
  • شدت روشنایی 500nit
  • لایه ضد اثر انگشت در جلو

همان‌طورکه مشاهده می‌کنید متأسفانه پنل نمایشگر آیفون ۵ نسبت به 4S هیچ تغییری نکرده است و نمایشگر آیفون ۵ نیز همان کنتراست 1 به 800 و روشنایی 500 شمع بر متر مربع را ارایه می‌کند.

اما در ادامه اپل تأیید می‌کند که نمایشگر آیفون ۵ از سیستم in-Cell که قبلا هم شایعه شده بود، بهره می‌برد. همان‌طورکه می‌دانید در این سیستم صفحه لمسی و پنل نمایشگر یکی شده و بدین‌ترتیب، ضخامت نمایشگر کاهش یافته و حساسیت آن نیز افزایش می‌یابد. اپل در وب سایت خود اعلام کرده که ضخامت صفحه‌نمایش در این فناوری تا 30 درصد باریک‌تر شده و کیفیت تصویر آن ارتقاء یافته است. علت افزایش کیفیت نزدیک شدن پنل نمایشگر به سطح شیشه است که باعث کاهش انعکاس نور و افزایش توانایی تولید رنگ می‌شود.

در هر صورت انتظار می‌رفت که پنل نمایشگر آیفون ۵ همانند تمامی رقبا نسبت به نسل قبل بهبود داشته باشد، که با این اوصاف به جز افزایش اندازه و حفظ تراکم 326 پیکسل در اینچ و سیستم لمسی یکپارچه با پنل، بهبود قابل ملاحظه دیگری وجود ندارد.

در واقع اپل تنها ابعاد نمایشگر آیفون 4s را از ۳.۵ اینچ به ۴ اینچ افزایش داده و سیستم in-Cell که در تلفن Optimus G ال‌جی نیز وجود دارد را به آن اضافه کرده است. لازم است بدانید که شرکت‌های دیگر نیز راه‌حل‌های متفاوتی برای یکپارچه کردن نمایشگر و صفحه لمسی به کار برده‌اند به‌عنوان مثال سونی در تلفن Xperia V سنسورها را به جای پنل LCD در شیشه نمایشگر قرار داده است که دقیقاً همین نتیجه یعنی نازک شدن و بهبود کیفیت را به همراه داشته است.‬

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات