iOS 12.1.1 با قابلیت جدیدی برای فناوری Haptic Touch در آیفون XR همراه خواهد بود

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
فناوری Haptic Touch، قابلیت‌های کمتری نسبت به 3D Touch دارد، اما طبق اعلام اپل ویژگی‌های جدید به آن اضافه خواهد شد.
تبلیغات

یکی از تفاوت‌های بین آیفون XS و آیفون XR، پشتیبانی نکردن از ویژگی‌های 3D Touch در آیفون XR است، قابلیتی که این امکان را به کاربر می‌دهد تا با کمی فشار بیشتر بر‌روی صفحه نمایش؛ به یک میانبر خاص دسترسی داشته باشد، یا با استفاده از ویژگی "Peek" لینک‌ها را مشاهده کنند. به هر حال، طبق گزارش 9to5Mac، در آی او اس 12.1.1 فناوری Haptic Touch در آیفون XR، یکی دیگر از ویژگی‌های 3D Toch، که مشاهده اعلان‌‌ها است، را دریافت می‌کند. (به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند با کمی فشار بر‌روی اعلان مورد نظر آن را مشاهده کنند)

فناوری Haptic Touch، که با آیفون ایکس آر معرفی شد، به کاربران این امکان را می‌دهد که برخی قابلیت‌های 3D Touch بدون داشتن سخت افزار خاص آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر، این فناوری فقط به اجرای دوربین و چراغ قوه از صفحه قفل و تغییر تنظیمات بخش کنترل سنتر محدود می‌باشد. برای استفاده از این قابلیت، کافیست ابتدا صفحه نمایش را برای مدت طولانی‌ فشار دهید، سپس با چند باز‌خورد ویبره Haptic انتخاب شما تایید می‌شود. به نظر می‌رسد وجود این فناوری مشخص می‌کند که 3D Touch دیگر به یک فناوری بی‌فایده تبدیل شده است. اپل اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای گسترش قابلیت‌های Haptic Touch دارد، که قابلیت مشاهده اعلان‌ها در آی او اس 12.1.1 اولین نمونه آن است.

این کمی عجیب است، چراکه قابلیت فشار طولانی در آیپد‌ها وجود دارد، حال آنکه این تبلت‌ها از داشتن فناوری Haptic Touch که در آیفون XR معرفی شد، بی بهره هستند. متاسفانه این قابلیت در آیفون‌های قدیمی در‌دسترس نخواهد بود، و کاربران آن‌ها باید اعلان‌ها را ابتدا به سمت چپ بکشند و سپس گزینه مشاهده را انتخاب کنند.

در حال حاضر آی او اس 12.1.1 در نسخه بتا قرار دارد و تاریخ انتشار نسخه اصلی آن مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات