ویدئوی ۳۶۰ درجه و تصاویر رندر تازه‌ای از نوکیا 9 فاش شد

سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی تصاویر رندری از نوکیا ۹، گوشی پرچمدار بعدی HMD منتشر شده است که این گوشی را به‌همراه دوربین پنج‌گانه نشان می‌دهند.
تبلیغات

شایعات مربوط به گوشی پرچمدار نوکیا ۹ از مدت‌ها پیش به گوش می‌رسد؛ اما HMD در عرضه‌ی این گوشی تعلل زیادی کرده و هواداران خود را چشم انتظار گذاشته است. با این حال، به‌تازگی تصاویر رندر باکیفیت و ویدئویی ۳۶۰ درجه از Nokia 9 منتشر شده است که این گوشی را با طراحی جالب‌توجه نشان می‌دهند. این تصاویر و ویدئوی مربوطه توسط افشاگران مطرحی به نام‌های OnLeans و 91Mobiles منتشر شده‌اند که سابقه‌ی خوبی در افشای طراحی گوشی‌های در حال توسعه دارند.

آن‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، نوکیا ۹ در پشت خود مجهز به ۵ دوربین است. اکثر گوشی‌های هوشمندی که در سال جاری معرفی و روانه‌ی بازار شده‌اند، از دوربین دوگانه‌ی یا به ندرت سه‌گانه بهره می‌برند و تنها سامسونگ در گوشی میان‌رده‌ی اخیر خود از چهار دوربین اصلی استفاده کرد. در نتیجه، در صورت صحت این تصاویر رندر، نوکیا ۹ در زمینه‌ی دوربین از تمام گوشی‌های امسال یک گام فراتر خواهد رفت.

هنوز مشخص نیست که این ۵ دوربین هرکدام چه وظیفه‌ای برعهده خواهند داشت؛ اما آن‌طور که این تصاویر تازه نشان می‌دهند، نام تجاری PureView کماکان در کنار دوربین‌ها حک نشده است. با این حال، برچسب زایس را می‌توان بین دوربین‌ها مشاهده کرد.

Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9
Nokia 9 / نوکیا 9

علاوه بر این، در پشت نوکیا ۹ حسگر اثر انگشت نیز به چشم نمی‌خورد و ظاهرا HMD آن را با نمایشگر ۵.۹ اینچی گوشی ادغام کرده است. این نمایشگر همچنین از نسبت تصویر ۱۸:۹ و وضوح تصویر +QHD بهره می‌برد، خوشبختانه بریدگی ندارد و تنها یک دوربین در بالای آن قرار گرفته است.

نوکیا ۹ با الهام از برخی از عناصر طراحی نوکیا ۸ سیروکو، فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است و تک درگاه USB-C وظیفه‌ی برقراری تمام اتصالات فیزیکی را برعهده دارد. پشت گوشی به‌منظور پشتیبانی از شارژ بی‌سیم از شیشه ساخته شده و ظرفیت باتری نیز ظاهرا ۴۱۵۰ میلی‌آمپر ساعت است.

نوکیا ۹ از ابعاد ۷.۹ × ۷۵ × ۱۵۵ میلی‌متر برخوردار است و انتظار می‌رود که مجهز به سطحی از مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز باشد. همچنین سه میکروفون رو بدنه‌ی گوشی تعبیه شده است.

تمام مشخصات یادشده، دستگاهی کامل و بی‌نقصی را به تصویر می‌کشند؛ اما از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود HMD در نوکیا ۹ از تراشه‌ی سال قبل اسنپدراگون ۸۴۵ (در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) استفاده کند، این گوشی در زمینه‌ی عملکرد قدری از رقبای خود عقب خواهد ماند. نوکیا ۹ از مدت‌ها پیش در حال توسعه بوده است و همچون پیکسل‌های جدید گوگل از پردازنده‌ی قدیمی کوالکام بهره خواهد گرفت.

با این حال، برترین ویژگی پیکسل بدون شک دوربین متکی به هوش مصنوعی آن است. نوکیا ۹ با بهره‌گیری از ۵ دوربین روی کاغذ باید از تمام گوشی‌های موجود در بازار عملکرد بهتری داشته باشد. به همین دلیل، طرفداران در انتظار تولد مجدد برند PureView هستند؛ نامی که در دورانی نه‌چندان دور درج آن روی دستگاه‌های سابق نوکیا، به‌معنای وجود دوربینی بی‌نظیر و سطح بالا درون گوشی بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات