سامسونگ از سنسور جدید ایزوسل ۴۸ و ۳۲ مگاپیکسلی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ حسگرهای دوربین جدید خود را معرفی کرده است که به لطف طراحی کوچک خود، ساخت ماژول‌های دوربین چندگانه را بهبود می‌بخشند.
تبلیغات

همان‌طور که در جریان هستید، گوشی‌های هوشمند امروزی از ماژول‌های دوربین چندگانه برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنند و این مورد به یک استاندارد در صنعت موبایل تبدیل شده است. حال آنکه سامسونگ با معرفی حسگرهای دوربین جدید خود، بیش از پیش ساخت ماژول‌های چندگانه را مورد هدف قرار داده و سازندگان تلفن همراه با استفاده از این حسگرهای جدید قادر خواهند بود به‌راحتی چندین دوربین را در محصول هوشمند خود قرار دهند و از فضای محدودی که در اختیار دارند (فضایی که ماژول‌های دوربین اشغال می‌کنند)، بیشترین استفاده ممکن را ببرند.

جای شکی نیست که یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های متمایزکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، کیفیت دوربین آن‌ها محسوب می‌شود و سازندگان همواره در تلاش بودند تا با گنجاندن تعداد دوربین‌های بیشتر، علاوه‌بر افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوها، طراحی جذاب محصول را نیز حفظ کنند. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ دست به کار شده است و با حسگرهای دوربین جدید خود که اندازه‌ی کوچک‌تر و وضوح تصویر بالاتری دارند، قصد دارد رابطه‌ی معکوس افزایش تعداد دوربین و کاهش جذابیت در طراحی را حل کند.

شرکت کره‌ای Samsung، امروز حسگرهای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM1 و ۳۲ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GD1 را به‌صورت رسمی معرفی کرد. اندازه‌ی پیکسل‌های این حسگرهای جدید حدود 0.8 میکرومتر (در نظر داشته باشید که هر میلی‌متر از هزار میکرومتر تشکیل می‌شود) اعلام شده است. این غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی حسگرهای دوربین خود را در سال ۲۰۱۵ با اندازه‌ی یک میکرومتر (هر پیکسل) به بازار عرضه کرد و در سال ۲۰۱۷ اندازه‌ی آن‌ها را به ۰.۱ میکرومتر کاهش داد.

سامسونگ

کاهش اندازه‌ی پیکسل‌ها این امکان را به سازندگان می‌دهد تا قدرت مانور بیشتری در طراحی ماژول‌های دوربین چندگانه داشته باشند؛ به این صورت که می‌توانند پیکسل‌های بیشتری در اندازه‌ی ماژول‌های دوربین فعلی به کار ببرند، یا اینکه اندازه‌ی کلی این ماژول‌ها را همزمان با حفظ کیفیت، کاهش دهند؛ درنتیجه سازنده‌های گوشی‌های هوشمند از کم‌ترین فضای در دسترس بیشترین استفاده‌ی ممکن را می‌برند و می‌توانند محصولات بدون حاشیه‌ی جذابی را به همراه ماژول‌های دوربین چندگانه طراحی کنند.

حسگرهای جدید سامسونگ از فناوری ISOCELL پلاس بهره می‌برند که عملکرد تصویربرداری در پیکسل‌های دارای ابعاد کوچک را ارتقا می‌بخشد؛ علاوه‌بر این، فناوری تتراسل (Tetracell) که با ادغام کردن چهار پیکسل با یکدیگر، در پیشرفت جذب نوردهی کمک فراوانی می‌کنند هم در حسگرهای جدید قرار گرفته است. جالب است بدانید که این حسگرها قادر هستند تصاویری را ثبت کنند که از لحاظ حساسیت نوری با تصاویر ثبت‌شده توسط حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی یا ۸ مگاپیکسلی (با اندازه‌ی پیکسل ۱.۶ میکرومتر) قابل رقابت هستند؛ همچنین گفته‌ می‌شود که حسگرهای دوربین امسال Samsung به لرزش‌گیر الکترونی نیز مجهز شده‌اند.

در نهایت باید اشاره کنیم کنیم که حسگر GD1 از محدوده‌ی داینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند و قادر است تصاویر پرجزئیات و رنگ‌های غنی‌تری را به تصویر بکشد و ویدیوهای باکیفیت‌تری را در شرایط نوری نامناسب و محیط‌هایی با کنتراست نوری بالا به نمایش بگذارد. ناگفته نماند که سامسونگ قصد دارد حسگرهای جدیدش را در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه برساند و از آن‌ها در محصولات آینده‌ی خود استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات