گلکسی اس 10 احتمالا اولین گوشی مجهز به حافظه UFS 3.0 خواهد بود

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
به احتمال زیاد گلکسی اس 10 سامسونگ اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از UFS 3.0 پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

همان‌طور که اطلاع دارید، UFS جدیدترین و سریع‌ترین ابزار ذخیره‌سازی جهانی برای دستگاه‌های قابل حمل به شمار می‌رود. استاندارد 3.0 UFS (فلش استوریج‌های جهانی) در سال میلادی جاری معرفی شده است. حال سامسونگ در همایش کوالکام که از تاریخ ۳۰ مهر تا ۲ آبان با نام 4G/5G Summit در هونگ کونک برگزار شد، اعلام کرد که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ از UFS 3.0 در محصولات خود بهره خواهد برد. البته در این اعلامیه به‌صورت مستقیم اشاره‌ای به گلکسی اس 10 نشد، اما جای شک نیست که این پرچم‌دار کهکشانی، نیمه‌ی اول سال میلادی آینده به بازار عرضه می‌شود؛ درنتیجه به احتمال زیاد از سریع‌ترین حاضه‌ی داخلی استفاده خواهد کرد.

جالب است بدانید که UFS 3.0 نسبت به نسل گذشته‌ی خود که 2.1 نام‌گذاری شده بود، دو برابر پهنای باند بیشتری را در اختیار خواهد داشت که ظاهرا برای اینترنت نسل پنجم و سرعت بالای انتقال داده‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی به‌شمار می‌رود. جالب‌تر آنکه Samsung در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از گلکسی اس 10 با پشتیبانی از اینترنت 5G است و اگر گزارش‌‎ها رنگ واقعیت به خود بگیرند، احتمالا تنها همین نسخه‌ی ارزان‌قیمت از پرچم‌دار جدید غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی با UFS 3.0 به فروش خواهد رسید.

samsung

UFS 3.0 تنها در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ در نتیجه، انتظار نمی‌رود که نسخه‌ی 5G گلکسی اس 10 از این فرمت پشتیبانی کند. البته امیدوار هستیم که همه‌ی نسخه‌های نوت 10 و گلکسی اس 11 از این حافظه‌ی سریع استفاده کنند.

در همایش کوالکام، اطلاعات جالب دیگری هم از آینده‌ی گوشی‌های هوشمند منتشر شد. طبق گفته‌های شرکت مایکرون، یکی از تولیدکنندگان بزرگ هاردهای SSD و کارت‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۱ با حافظه‌ی داخلی یک ترابایت به فروش خواهند رسید. هرچند زمان زیادی تا ۲۰۲۱ باقی مانده‌ است، اما فراموش نکنید که شرکت‌های مطرح همین حالا هم نسخه‌ای از پرچم‌داران خود را با ۵۱۲ گیگابایت حافظه به فروش می‌رسانند و بعید نیست که با همه‌گیر شدن UFS 3.0 و اینترنت نسل پنجم، زودتر از سال ۲۰۲۱ شاهد گوشی‌هایی با یک ترابایت حافظه‌ی داخلی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات