گلکسی A6s نخستین گوشی سامسونگ ساخته‌شده در شرکتی دیگر خواهد بود

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گلکسی A6s نخستین گوشی سامسونگ به‌شمار می‌آید که کار ساخت آن توسط شرکتی غیر از این غول کره‌ای‌، انجام گرفته است.
تبلیغات

سامسونگ بامداد امروز، دو گوشی جدید سری گلکسی A را در کشور چین رونمایی کرد؛ این گوشی‌ها گلکسی A6s و گلکسی A9s نام‌گذاری شده‌اند. گلکسی A9s در حقیقت همان گلکسی A9 بوده که صرفا نامش برای عرضه در چین، دستخوش تغییر شده و این یعنی مشخصات سخت‌افزاری آن مشابه همان گوشی است و در پنل پشتی از دوربین چهارگانه بهره می‌برد. 

نکته‌ی جالب اینجا است که گوشی Samsung Galaxy A6s، نخستین گوشی ODM سامسونگ (به‌بیانی ساده‌تر: ساخته‌شده توسط شرکتی غیر از سامسونگ) به شمار می‌رود. طبق ادعای وب‌سایت The Korea Herald، سامسونگ از مدتی پیش، مذاکره با شرکت‌ چینی Wingtech را آغاز کرده است تا امر تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده‌ی سری گلکسی خود را به این شرکت بسپارد؛ Wingtech، تولید گوشی‌های شیائومی را نیز برعهده دارد.

گلکسی ای ۶ اس در پنل پشتی خود از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و در پنل جلویی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. این گوشی به نمایشگر ۶ اینچ 1080p از نوع Super AMOLED تجهیز شده است و برای پردازش تسک‌ها از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام استفاده می‌کند. از میان دیگر مشخصات این اسمارت‌فون می‌توان به ۶ گیگابایت رم، ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و قیمت پایه‌ی حدودا ۲۶۰ دلار اشاره کرد. گفته می‌شود که این گوشی قرار است در ابتدا تنها برای کشور چین عرضه شود.

گلکسی ای 9 اس سامسونگ / Samsung Galaxy A9s

دو گوشی جدید سامسونگ نشان می‌دهند که این شرکت کره‌ای قصد دارد در رقابت با شرکت‌های چینی نظیر هواوی و شیائومی، میزان فروش محصولات خود را در بازار چین و هند، افزایش دهد. موسسه‌ی Strategy Analytics پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که سهم Samsung از بازار گوشی‌های هوشمند چین، کمتر از یک درصد بوده و همین موضوع این شرکت را به فکر تعطیل‌کردن یکی از دو کارخانه‌ی خود در چین انداخته است. 

دی‌جی کو، رئیس بخش موبایل سامسونگ، اخیرا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت CNBC گفته که این شرکت کره‌ای در صدد آن است تا فناوری‌های جدید را ابتدا به گوشی‌های سری میان‌رده بیاورد و سپس از آن‌ها در بالارده‌ها استفاده کند. گلکسی A9s جدیدترین تلاش سامسونگ برای عملی کردن این هدف به شمار می‌رود و اگر A6s بتواند عملکرد خوبی از خود در بازار چین نشان دهد، قطعا در آینده شاهد گوشی‌های ODM بیشتری از سوی سامسونگ خواهیم بود.

نظر شما در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات