نگاه نزدیک زومیت به گلکسی A7 سامسونگ

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
نسل جدید گلکسی A7 یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ است که در ادامه، زومیت نگاه نزدیکی به آن خواهد داشت.
تبلیغات

سامسونگ از نسل جدید گوشی هوشمند محبوب گلکسی A7 نزدیک به دو هفته‌ی پیش رونمایی کرد. اما این شرکت ساعاتی پیش و به صورت رسمی، محصول میان‌رده‌ی خود را طی رویدادی اختصاصی در مالزی معرفی کرد. گلکسی A9 و A7 جدید‌ترین محصولات سامسونگ خواهند بود که در بخش میان‌رده‌ی بازار به رقابت خواهند پرداخت.

سامسونگ چندین سال است که مشابه با پرچم‌داران خود در ساخت گوشی‌های میان‌رده‌ی نیز از فرمول استفاده از ترکیب فلز و شیشه بهره می‌برد. گلکسی A7 جدید نیز از همین روند پیروی می‌کند و فریم فلزی اطراف بدنه‌ی گوشی را پوشانده است. شیشه‌های محافظ ضدخش نیز در پنل‌های جلویی و پشتی دستگاه وظیفه‌ی محافظت از بدنه و نمایشگر ۶ اینچی سوپرامولد را برعهده دارند. 

گلکسی ای 7 / Galaxy A7
گلکسی ای 7 / Galaxy A7

استفاده از این فرمول در کنار نمایشگری با حاشیه‌های اندک در ساخت A7 2018 باعث شده است تا با محصولی زیبا و خوش‌ساخت روبرو باشیم. البته نباید از به جا ماندن لکه و اثرات انگشت روی بدنه نیز چشم‌پوشی کرد که یکی از تبعات به‌کار‌گیری شیشه در ساخت گوشی است. سنسور اثر انگشت نیز اکنون در فریم کناری و با کلید پاور یکپارچه شده است.

گلکسی ای 7 / Galaxy A7

گلکسی A7 2018 بهبود‌های متعددی را تجربه کرده‌ است؛ همین مسأله این گوشی را به یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ تبدیل کرده است. اما به عنوان بارز‌ترین بهبود رخ داده می‌توان به دوربین این محصول اشاره کرد؛ جایی که سامسونگ برای اولین بار به استفاده از ماژول دوربین سه‌گانه روی آورده است. سه سنسور ۲۴، ۸ و ۵ مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی، به واسطه‌ی استفاده از لنز‌های مختلف، وظایف گوناگونی نیز برعهده دارند. سنسور ۲۴ مگاپیکسلی در کنار لنز استاندارد با f/1.7، وظیفه‌ی اصلی ثبت تصاویر را برعهده دارد. اما در صورتی که به ثبت سوژه‌های بزرگ و گسترده علاقه‌مند باشید و زاویه‌ی دید دوربین اصلی توانایی نمایش تمام قاب را نداشته باشد، ماژول دوم به کمک خواهد آمد؛ سنسوری ۸ مگاپیکسلی با لنز واید ۱۲۰ درجه‌ای و f/2.4، که بیش از ۵۰ درجه وسعت بیشتری را به دوربین می‌بخشد. 

گلکسی ای 7 / Galaxy A7 - گلکسی ای 9 / Galaxy A9

اما ثبت تصاویر پرتره یکی از پرکاربرد‌ترین استفاده‌ی این روز‌های گوشی‌های هوشمند است؛ جایی که شرکت‌های مطرح سازنده‌ی موبایل با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری یا کمک دوربین دوگانه به شناخت سوژه و محیط اطراف آن و در نهایت ایجاد جلوه‌ی بوکه‌ی مصنوعی می‌پردازند. این وظیفه در گلکسی A7 به سومین سنسور و لنز به کار رفته در ماژول دوربین اصلی محول شده است. سامسونگ برای بهبود تصاویر سلفی از ماژول مشابه دوربین اصلی، در این بخش استفاده کرده است. بدین ترتیب شاهد کاربرد همان سنسور ۲۴ مگاپیکسلی در پَس لنزی با دیافراگم f/2.0 هستیم.

گلکسی ای 7 / Galaxy A7

در استفاده‌ی اولیه‌ی زومیت از گلکسی A7، دوربین اصلی این دستگاه توانایی مناسبی در ثبت تصاویری شفاف با جزئیات بالا از خود نشان داد. لنز واید نیز گستره‌ی دید بسیار بالایی (مشابه با پرچم‌داران پیشین ال‌جی) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته به علت نور اندک محل نمایشگاه، اندکی نویز در تصاویر مشاهده می‌شد. با این حال برای اعلام نظر نهایی توانایی‌های دوربین گلکسی A7، باید تا بررسی عمیق این محصول در استودیو‌های زومیت منتظر ماند.

گلکسی ای 7 / Galaxy A7

در گلکسی A7 2018، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اکسینوس ۷۸۸۵ وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی را برعهده دارد. استفاده از این پردازنده‌ در کنار ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خبر از عملکردی روان و بدون مشکل گوشی می‌دهد. تجربه‌ی ابتدایی زومیت از گوشی نیز این موضوع را تصدیق کرد؛ البته عیار واقعی گوشی‌های هوشمند در بخش توان پردازشی باید با نصب بنچمارک و اپلیکیشن‌های توانمند سنجیده می‌شود. همچنین باید به استفاده از باتری ۳۳۰۰ میلی‌امپر ساعتی در کنار پردازنده‌ی کم مصرف اکسینوس ۷۸۸۵ و نمایشگر بهینه‌ی Super AMOLED اشاره کرد که خبر از عمر باتری قابل قبول دستگاه می‌دهد.

گلکسی ای 7 / Galaxy A7

رابط کاربری گلکسی A7، مشابه همان نمونه‌ای است که پیش از این در پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ مشاهده کرده‌ بودیم. نسخه‌ی ۸ اندروید در کنار سفارشی‌سازی‌های اختصاصی سامسونگ و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس، در این گوشی میان‌رده در دسترس هستند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات