سامسونگ چند سری جدید را جایگزین خانواده گلکسی جی خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در راستای رویکرد تازه‌ای که در توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند درپیش گرفته است، قصد دارد تولید سری گلکسی جی (J) را متوقف و چند سری جدید را جایگزین آن کند.
تبلیغات

بنابر اعلام یک منبع صنعتی شناخته‌ شده از چین، سامسونگ قصد دارد چند سری اندرویدی جدید را جایگزین خانواده‌ی گلکسی جی کند. این منبع ادعا می‌کند که کره‌ای‌ها در توسعه‌ی گوشی هوشمند به دنبال یک راهبرد جدید هستند که احتمالا شامل تغییراتی فراتر از اسامی دستگاه‌ها خواهد بود. این ادعا با گزارشی که چند هفته‌ی پیش پایان عمر سری جی را اعلام کرد، مطابقت دارد. در آن گزارش آمده بود که عرضه‌ی خانواده‌ی فعلی گلکسی جی با گلکسی جی ۴ پلاس و گلکسی جی ۶ پلاس به پایان خواهد رسید.

به‌نظر می‌رسد تمایل سامسونگ برای توقف تولید سری Galaxy J در راستای تلاشی گسترده‌تر با هدف کم‌رنگ کردن مرز بین محصولات پایین‌رده و میان‌رده انجام می‌شود. این تصمیم احتمالا به دلیل تقلای این دو رده برای رقابت با مدل‌های ارزان‌قیمت ساخت رقبای چینی در چند سال گذشته گرفته شده است. براساس شنیده‌ها، یکی از سری‌های تازه‌ی سامسونگ در قالب احیای گلکسی M معرفی خواهد شد؛ نخستین گوشی تحت این نام تقریبا هفت سال پیش روانه‌ی بازار شد. این سری شاید جانشین خانواده‌ی گلکسی ON شود که منحصر به بازار هند است؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که گوشی‌های تحت نام تجاری ام اصلا در دسترس کاربران غربی قرار نگیرند.

سری دیگر محصولات جدید سامسونگ که به صورت گسترده انتظار معرفی آن می‌رود، گلکسی F یا هر نام دیگرِ معرف دستگاه‌های انعطاف‌پذیر سامسونگ است. نخستین گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ احتمالا ماه آینده رونمایی خواهد شد؛ اما تا پیش از فرارسیدن سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت.

هرچند سری‌های گلکسی J و گلکسی A برای دریافت ویژگی‌های پرچمداران سامسونگ نظیر حسگر اثر انگشت و ساختار دوربین چندگانه، ناگزیر به انتظار تا حداکثر دو سال بودند؛ اما انتظار می‌رود که راهبرد آتی این شرکت منجر به نوآوری همزمان در تمام سری‌ها شود. این رویکرد تازه هم‌اکنون در گوشی به‌تازگی معرفی‌شده‌ی گلکسی A7 (2018) قابل مشاهده است؛ میان‌رده‌ای که عنوان نخستین گوشی مجهز به ساختار دوربین سه‌گانه‌ی سامسونگ را در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات