نوکیا بوت لودر نوکیا 8 را به ‌صورت رسمی برای توسعه‌دهندگان آنلاک می‌کند

جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا روز پنجشنبه با ارسال توییتی اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌صورت رسمی بوت‌لودر گوشی نوکیا ۸ را آنلاک کنند.
تبلیغات

در حال حاضر، برای یک فرد علاقه‌مند به گوشی‌های هوشمند، دیگر دلیل چندانی برای آنلاک کردن بوت لودر وجود ندارد. در سال‌های گذشته، افراد اقدام به آنلاک کردن فرم‌ور گوشی می‌کردند تا بتوانند نرم‌افزاری را که قابلیت‌های بیشتری نسبت به رام کارخانه دارد، روی گوشی خود فلش کنند. در آن زمان، این رام‌های سفارشی در اغلب موارد سریع‌تر و سبک‌تر بودند و عملکردها و شخصی‌سازی‌های بیشتری نسبت به رام اصلی گوشی ارائه می‌دادند.

با این حال، مدت زیادی از آن زمان می‌گذرد و گوشی‌های اندرویدی امروزی به‌شدت بهینه‌تر از نسل‌های پیشین هستند و شخصی‌سازی‌های فراوان و قابلیت‌هایی فراتر از نیاز هر فرد ارائه می‌دهند. با این حال، یوهو سارویکاس، مدیر ارشد تولید HMD، روز پنجشنبه در توییتی برای آن دسته از کسانی که همچنان به توسعه‌ی اپلیکیشن یا فرم‌ور سفارشی روی دستگاه‌های نوکیا علاقه دارند، اعلام کرد که نوکیا به مشتریان اجازه خواهد داد تا به‌صورت رسمی بوت‌لودر دستگاه‌هایشان را آنلاک کنند.

Unlock Bootloader

آنلاک کردن بوت‌لودر برای تمام افراد توصیه نمی‌شود و به گفته‌ی نوکیا، انجام این کار گارانتی را باطل می‌کند و دستگاه کاربر به محض آنلاک و حتی لاک شدن مجدد، دیگر واجد شرایط گارانتی نخواهد بود. علاوه بر این، آنلاک کردن بوت‌لودر موجب توقف عملکرد برخی از اپلیکشن‌ها همچون نت‌فلیکس و بعضی از اپلیکیشن‌های بانک‌داری می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که امنیت دستگاه به خطر می‌افتد، سیستم پرداخت گوگل پی نیز از کار خواهد افتاد.

به‌منظور ثبت‌نام و درخواست کد آنلاک بوت‌لودر برای نوکیا ۸ و احتمالا برخی از دیگر دستگاه‌های نوکیا می‌توانید به صفحه بوت‌لودر نوکیا مراجعه کنید. باید توجه داشته باشید که آنلاک کردن بوت‌لودر گوشی برای افراد عادی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات