ال‌جی تلفن اندرویدی L9 را با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ و نرم‌افزار تشخیص متون و ترجمه آنها به ۶۴ زبان مختلف دنیا، معرفی کرد [بروز شد]

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال معرفی تلفن جذاب و قدرتمند Optimus G، ال‌جی امروز از تلفن جدیدی از سری L پرده‌برداری کرد. این تلفن مجهز به صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی IPS، دوربین ۵ مگاپیکسل، حافظ رم 1GB و پردازنده ۲ هسته‌ای است. اما خصوصیت ویژه این تلفن قابلیت اسکن متون توسط دوربین و ترجمه آن‌ها به ۶۴ زبان دنیا مختلف است. توضیحات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

ال‌جی هنوز رزولوشن نمایشگر ۴.۷ اینچی L9 را اعلام نکرده و به سایز و نوع آن بسنده کرده است. این شرکت کره‌ای صحبتی از زمان عرضه این محصول نیز بیان ننموده، اما بدون شک در نمایشگاه IFA 2012 جزئیات بیشتری در مورد این تلفن منتشر خواهد شد.

تا اینجای کار، L9 مجهز به پردازنده ۲ هسته‌ای، دوربین ۵ مگاپیکسل، باتری ۲٫۱۵۰ میلی‌آمپر ساعت و یک گیگابایت حافظه RAM است و ضخامت آن نیز ۹.۱ میلی‌متر است. ال‌جی معمولاً به طراحی تلفن‌های سری L خود توجه ویژه‌ای می‌کند L9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تلفن نیز ظاهر زیبایی داشته و بدنه آن متالیک است.

اما قابلیت جذاب موجود در L9 نرم‌افزاری به نام Q Translator است که می‌توانند متون را از ۴۴ زبان مختلف دنیا اسکن کرده و آن‌ها را به کارکتر‌ تبدیل کرده (OCR) و در نهایت متون تشخیص داده شده را به ۶۴ زبان مختلف دنیا ترجمه کند. شاید این قابلیت تنها ترکیب سرویس ترجمه گوگل با یک نرم‌افزار OCR باشد اما به نظر جالب می‌رسد.

به‌روزرسانی:

گوشی جدید ال‌جی این هفته در نمایشگاه IFA رونمایی شد و طراحی شکیل آن نظر همگان را به خود جلب کرد. این طراحی و ظاهر بدنه به همراه صفحه‌نمایش با کیفیت ۴.۷ اینچی از نوع پنل IPS و با رزولوشن HD در کنار ضخامت حدود ۹ میلی‌متر جلوه خاصی به این موبایل داده‌ است.

باید این موضوع را در نظر داشت که این مدل، با این که پرچم‌دار سری L است، بازهم به‌عنوان یک گوشی اقتصادی و به صرفه معرفی شده است، به‌همین‌دلیل، جسن بدنه آن پلاستیکی است و تا حدی احساس کیفیت بالا را به شما منتقل نمی‌کند. از لحاظ مشخصات فنی باید گفت که نباید منتظر یک گوشی خارق‌العاده باشید، این مشخصات شامل پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی، ۱ گیگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD، باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی و سیستم عامل‌اندروید نسخه ۴.۰.۴ است.

Optimus L9 دارای قاب زیبایی است، دوربین جلوی ۰.۳ مگا پیکسلی در بالای گوشی قرار گرفته و دکمه خانه در پایین گوشی و در وسط قرار دارد. همچنین دکمه‌های بازگشت و منو لمسی هستند و در موقع نیاز روشن می‌شوند. دوربین پشتی ۵ مگاپیکسل رزولوشن دارد و وزن این گوشی در حدود ۱۲۵ گرم است.

صفحه اختصاصی زومیت برای نمایشگاه IFA 2012 را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات