شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی اخیرا اعتراف کرده است که از طریق قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش، درآمدزایی می‌کند.
تبلیغات

کاربران زیادی اخیرا در انجمن ردیت به سیاست جدید شیائومی برای درآمدزایی اعتراض کرده‌اند؛ ظاهرا این غول چینی به‌عنوان چهارمین سازنده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند، در منوی تنظیمات گوشی‌هایش تبلیغات ویژه‌ای را قرار می‌دهد و از این راه، درآمد کسب می‌کند. یکی از کاربران ردیت با انتشار یک پست، مدعی شده است که میزان تبلیغات داخل رابط کاربری MIUI شیائومی، به‌مرور در حال افزایش است؛ وی گفته که این تبلیغات در اپلیکیشن موزیک پیش‌فرض گوشی و حتی منوی تنظیمات دیده می‌شوند.

به‌دنبال انتشار این خبر، وب‌سایت The Verge با شیائومی تماس گرفت و این شرکت در جواب، بیانیه‌ی زیر را صادر کرد و گفته که این تبلیغات تنها در گوشی‌هایی که مبتنی بر MIUI هستند (و نه گوشی‌های مبتنی بر اندروید وان)، نمایش داده می‌شوند:

تبلیغات به‌عنوان یک جزء کلیدی از سیاست‌های تجاری شیائومی، همواره بخش جدایی‌ناپذیر سرویس‌های اینترنتی ما بوده است و این روند هم در آینده، ادامه پیدا خواهد کرد. ما برای ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر به کاربران، امکان خاموش‌کردن این تبلیغات را برای آنان امکان‌پذیر کرده‌ایم؛ شیائومی همواره در تلاش است تا به‌طور مداوم، رویکردی که نسبت به تبلیغات دارد را با نمایش به‌موقع آن‌ها در جای مناسب، بهبود دهد. فلسفه‌ی ما این است که تبلیغات باید مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکنند.

اکثر کسانی که با شیائومی آشنا دارند، می‌دانند که این شرکت درآمد چندان زیادی از راه فروش محصولاتش با قیمت بالا، کسب نمی‌کند؛ در حقیقت، یکی از مشخصه‌های اصلی محصولات این شرکت چینی، قیمت بسیار خوب آن‌ها است. Xiaomi گوشی‌هایش را به‌ فناوری‌های جدید روز مجهز می‌کند و قیمت بسیار کمی روی آن‌ها می‌گذارد که از میان محصولات جدید این شرکت می‌توان به گوشی پوکوفون F1 اشاره کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، ارائه‌ی تبلیغات توسط شیائومی، کاری منطقی به‌نظر می‌رسد.

با این‌همه، نباید فراموش کنیم که شیائومی با این کار، ریسک اذیت‌‌شدن کاربران و عدم تمایل آن‌ها به استفاده از محصولاتش را به جان خریده است. این شرکت اگر نتواند هدفش (ارائه‌ی تبلیغاتی که مزاحمت ایجاد نمی‌کنند) را عملی کند، تاوان سختی پس خواهد داد. کاربری که در ردیت به این موضوع اعتراض کرده بود، مدعی است که گزینه‌ی ارائه‌ی تبلیغات را خاموش کرده است؛ اما تبلیغات یادشده همچنان به‌نمایش در می‌آیند.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ آیا شما هم با چنین موردی برخورد داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات