اوپو A7x معرفی شد؛ دوربین دوگانه، باتری ۴۳۲۰ میلی آمپرساعتی و طراحی شبیه به اوپو F9

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
اوپو ساعاتی پیش در سکوت خبری، از جدیدترین گوشی‌ هوشمند خود به‌نام Oppo A7x با طراحی شبیه به F9 رونمایی کرد.
تبلیغات

گوشی جدید اوپو ای ۷ ایکس که ساعاتی پیش معرفی شده، در حقیقت نسخه‌ی تغییر یافته‌ی گوشی اوپو اف ۹ است که با تعدادی تغییر و قیمتی معقول، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اوپو اعلام کرده است که حافظه‌ی داخلی گوشی جدید این شرکت ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود؛ موضوع عجیب، استفاده از ۴ گیگابایت رم در Oppo A7x است؛ در حالی که اوپو اف ۹ دو مدل جداگانه با ۴ و ۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت داشت.

در کنار این‌ها، اوپو در اِی ۷ ایکس از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است؛ همچنین در بخش پشتی گوشی شاهد دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی به‌همراه فلش LED هستیم (دقیقا همچون Oppo F9). یکی از نکات منفی A7x نسبت به اف ۹، نبود فناوری شارژ سریع اختصاصی اوپو، یعنی VOOC در آن است.

اوپو ای 7 ایکس / Oppo A7x
اوپو ای 7 ایکس / Oppo A7x

اوپو A7x قرار است در دو رنگ‌بندی بنفش و آبی در دسترس مخاطبان قرار گیرد؛ البته این گوشی تنها در چین عرضه می‌شود و احتمالا هیچ‌گاه در خارج از بازار این کشور، شاهد آن نخواهیم بود؛ حداقل نه با این اسم.

ای ۷ ایکس قرار است از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو با رابط کاربری ColorOS 5.2 بهره‌مند باشد. نمایشگر اوپو ای ۷ ایکس از نوع 2.5D با اندازه‌ی ۶.۳ اینچ و وضوح ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و در بالای آن، شاهد بردیگی قطره‌ای کوچکی هستیم؛ از میان دیگر مشخصات نمایشگر، می‌توان به‌نسبت تصویر ۱۹:۹، پشتیبانی از چند‌لمس به‌صورت همزمان و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰.۸ درصد اشاره کرد.

اوپو ای 7 ایکس / Oppo A7x
اوپو ای 7 ایکس / Oppo A7x

گوشی جدید اوپو به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو P60 مدیاتک مجهز شده است که از میان این هشت هسته، چهار هسته از نوع A73 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر از نوع A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز هستند؛ این گوشی هوشمند، علاوه بر موارد یاد شده، به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 آرم تجهیز شده است.

اوپو A7x از باتری ۴۳۲۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند؛ بنابراین احتمالا می‌تواند بیش از یک روز دوام بیاورد. در کنار موارد یادشده، قابلیت‌های ارتباطی این گوشی شامل وای‌فای 802.11 a/b/g/n، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و GPS می‌شوند. Oppo A7x دارای ابعادی معادل ۱۵۶.۷ در ۷۴ در ۷.۸۸ میلی‌متر است و تنها ۱۶۹ گرم وزن دارد.

اوپو ای 7 ایکس / Oppo A7x

اوپو اعلام کرده که قرار است فروش گوشی ای ۷ ایکس، در روز ۱۴ سپتامبر امسال (۲۳ شهریور) ساعت ۱۰ صبح به‌وقت محلی با قیمت ۲۹۰ دلار آغاز شود. گفتنی است که این شرکت به‌خریداران گوشی‌ خود، هدفون MH133 را به‌صورت رایگان هدیه می‌دهد.

دیدگاه شما درباره‌ی Oppo A7x چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات