اکسپریا ایکس زد 3 از 5G پشتیبانی می‌کند [به‌روزرسانی: تکذیب شد]

جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
صفحه‌ی توییتر «اخبار سونی اکسپریا» روز پنجشنبه تایید کرد که اکسپریا ایکس زد ۳، پرچمدار فعلی سونی که به‌تازگی معرفی شده است، از 5G پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

سونی روز پنجشنبه تایید کرد که اکسپریا ایکس زد ۳ نخستین گوشی هوشمند 5G این شرکت و احتمالا نخستین گوشی موبایل 5G است که وارد بازار می‌شود. با این حال، صفحه‌ی توییتر متعلق به Sony که این خبر را اعلام کرد، از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر از جمله نوع مودم به‌کاررفته در این گوشی خودداری کرد.

شبکه‌های نسل پنجم موبایل هنوز راه‌اندازی نشده‌اند؛ اما به محض آنکه استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر شود، قادر به ارائه‌ی حداکثر سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه خواهند بود. مودم X20 فعلی کوالکام که درون اسنپدراگون ۸۴۵ به‌کار رفته است، قادر به ارائه‌ی 5G نیست؛ اما مودم نسل بعدی X50 (به‌همراه مودم X24)، پشتیبانی از 5G را برای گوشی‌هایی که سال آینده از راه می‌رسند، فعال خواهند کرد.

Xperia XZ3 5G Ready

Xperia XZ 3 تنها گوشی هوشمندی نیست که امسال با پشتیبانی از 5G عرضه می‌شود. براساس شایعات، هم‌اکنون می‌دانیم که شیائومی می میکس ۳ قادر به پشتیبانی از نسل پنجم موبایل خواهد بود و لنوو و اوپو نیز درصدد افزودن این ویژگی به گوشی‌های خود در سال آینده هستند. علاوه‌بر این، می‌توان این احتمال را مطرح کرد که خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با پشتیبانی از 5G عرضه شوند و با اطمینان گفت که هواوی نیز قصد دارد سال آینده به جمع شرکت‌های یادشده بپوندد.

به‌روزرسانی: به‌نظر می‌رسد که توییت منتشرشده، نادرست بوده؛ چرا که اکنون حذف شده است. در حالی که سونی در نظر دارد تا در آینده دستگاه‌هایی با پشتیبانی از فناوری 5G روانه‌ی بازار کند؛ اما اکسپریا ایکس زد ۳، تجهیزات مورد نیاز برای پشتیبانی از فناوری یادشده را ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات