ویوو V11 معرفی شد؛ حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، ۶ گیگابایت رم و اسنپدراگون ۶۶۰

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وی ۱۱، نام جدیدترین گوشی شرکت ویوو است که از ۶ گیگابایت رم، نمایشگر سوپر امولد ۶.۴۱ اینچی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام بهره می‌برد.
تبلیغات

ویوو اخیرا از جدیدترین گوشی‌اش به‌ نام Vivo V11 برای بازار هند رونمایی کرده است. با نگاهی اجمالی به ویوو وی ۱۱، می‌توان گفت که عناصر سازنده‌ی آن، ترکیبی از گوشی‌های Vivo X21 و اوپو F9 هستند.

وی ۱۱ همچون گوشی اوپو اف ۹، از بریدگی به‌نسبت کوچکی در بالای نمایشگرش بهره‌مند است؛ در حالی که اوپو نمایشگر گوشی‌اش را به‌سبب داشتن ناچِ قطره‌ای شکل، Waterdrop Screen نامیده بود، ویوو از نمایشگر به‌کاررفته در وی ۱۱ به‌عنوان Halo Fullview Display یاد کرده است. شکل بریدگی نمایشگر وی ۱۱ از جهاتی با اف ۹ متفاوت است؛ به‌این صورت که ناچ V11 در بخش‌های نزدیک به دوربین سلفی، تیزتر است. با اطمینان می‌توان گفت که این بریدگی تا این لحظه، کوچک‌ترین بریدگی نمایشگر به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند است.

ویژگی دیگری که باعث افزایش نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ویوو وی ۱۱ شده، حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر آن است. این حسگر عملکردی مشابه دیگر محصولات این شرکت مثل NEX و X21 دارد و برای باز‌کردن قفل گوشی، تنها کافی است انگشت خود را روی آیکونی مخصوص به‌اندازه‌ی انگشت شَست، قرار دهید. سرعت این حسگر در مقایسه با حسگرهای به‌کاررفته در گوشی‌های موجود بازار، اندکی کند است؛ اما سهولت استفاده از آن، بیشتر از حسگرهایی است که در پشت گوشی‌ها تعبیه شده‌اند.

Vivo V11

بد نیست بدانید که تنها در پنل‌های OLED می‌توان از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کرد و همین‌ موضوع هم باعث شده ویوو وی ۱۱ نسبت به مدل پیشین خود (ویوو وی ۹ با نمایشگر LCD) بهبودی قابل‌توجه از لحاظ نمایشگر ببیند. نمایشگر این گوشی یکی از نقاط قوت آن است و ۹۹.۵ درصد از محدوده‌ی رنگی P3 را پوشش می‌دهد؛ این نمایشگر کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد و از زوایای مختلف، به‌خوبی قابل‌مشاهده است. گرچه حاشیه‌ی به‌کاررفته در قسمت پایین نمایشگر اندکی بزرگ‌تر از حاشیه‌‌های سه‌سمت دیگر آن است، اما به‌طرز قابل‌توجهی نازک‌تر از حاشیه‌ی پایین نمایشگر دیگر گوشی‌های اندرویدی است که دارای ناچ هستند.

Vivo V11

گفتنی است که گوشی ویوو وی ۱۱ قرار است در دو رنگ Starry Night (مدلی که تصاویر آن را در این پست می‌توانید ببینید) و Nebula Fusion در دسترس قرار گیرد. ویوو وی ۱۱ همچون بسیاری دیگر از گوشی‌های ساخت شرکت‌های چینی، یک قاب لاستیکی روشن در داخل جعبه‌اش دارد. همچنین، بدنه‌ی این گوشی از جنس پلاستیک است و جای اثر انگشت روی آن می‌ماند.

Vivo V11
Vivo V11
Vivo V11

مشخصات کلی مربوط به این گوشی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

مشخصات / نام گوشی

ویوو V11

پردازنده

اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام

نمایشگر

۶.۴۱ اینچ از نوع سوپر امولد 1080p و نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹

رم

۶ گیگابایت

حافظه‌ی داخلی

۱۲۸ گیگابایت

باتری

۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعت

دوربین اصلی

دوگانه با حسگرهای ۱۲ مگاپیکسل (f/1.8) و ۵ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0

سیستم‌عامل

اندروید ۸.۱ اوریو با رابط کاربری اختصاصی Funtouch OS 4.5

جک هدفون

دارد

شارژ سریع

فناوری شارژ سریع اختصاصی Dual-Engine از طریق پورت میکرو USB

وزن

۱۵۶ گرم

گفتنی است که ویوو قصد دارد این گوشی را ابتدا در هند و تایلند و سپس برخی دیگر از نقاط جهان عرضه کند. تاکنون جزئیاتی از قیمت و تاریخ عرضه‌ی ویوو وی ۱۱ منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات