سامسونگ اطلاعات دقیقی از سیستم خنک‌سازی گلکسی نوت 9 منتشر کرد

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ جزئیات بیشتری از سیستم خنک‌سازی آبی-کربنی گلکسی نوت ۹ منتشر کرد، این سیستم خنک‌سازی، اولین بار در تلفن هوشمند گلکسی اس ۷ به‌کار گرفته شد.
تبلیغات

گلکسی نوت ۹ مانند تمام پرچمداران اخیر سامسونگ از خنک‌سازی آبی-کربنی برای خنک‌کردن پردازنده و باتری و دور کردن حرارت از آن‌ها هنگام اجرای برنامه‌های سنگین روی گوشی استفاده کرده است. این سیستم با جذب حرارت تولیدشده، آب را به بخار تبدیل نموده و بخار حاصل را از قطعات حساس و کلیدی دور می‌کند. سپس در زمانی که دمای پردازنده به حالت عادی برگشت، دوباره بخار را به آب تبدیل کرده و به‌جای قبلی باز می‌گرداند تا برای استفاده‌ی مجدد آماده گردد.

مقاله‌های مرتبط:

همانطور که گفته شد، سیستم خنک‌سازی آبی کربنی نوت ۹ برای ما آشنا است، اما همانطور که اولین کالبدشکافی‌ها نشان دادند، اندازه‌ی آن بسیار بزرگتر از آن است که روی گوشی‌های پرچمدار قبلی این شرکت دیده بودیم. حال سامسونگ، تصاویر باکیفیت و جزییات دقیقی را از اجزا و نحوه‌ی عملکرد این سیستم منتشر کرده است.

سامسونگ لایه‌ای از جنس مس بین دو رسانای گرمایی قرار داده تا توانایی لوله‌های خنک‌سازی در انتقال حرارت بهبود یابد. ظرفیت لایه‌ی جدید ۲.۷ برابر لوله‌ی به‌کاررفته در گلکسی اس ۹ است؛ در نتیجه این تلفن هوشمند هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، برای مدت بیشتری خنک می‌ماند. فیبر کربن‌های به‌کاررفته برای انتقال حرارت، دارای رسانایی گرمایی ۹ برابر بیشتر از سیلیکون (ماده اصلی به‌کاررفته در ساخت تراشه‌های الکترونیکی گوشی‌های تلفن همراه) هستند.

Galaxy Note 9 Water Carbon Cooling System

تلفن هوشمند Galaxy Note 9 را می‌توان قدرتمندترین تلفن هوشمند اندرویدی حال حاضر دانست. Samsung این پرچمدار خود را در دو نسخه با قیمت ۹۹۹ دلار و ۱۲۴۹ دلار (نسخه ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی) به بازار عرضه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات