موتورولا احتمالا گوشی خاطره‌انگیز ریزر را با نمایشگر انعطاف‌پذیر احیا می‌کند

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنتی که توسط موتورولا به ثبت رسیده است، خبر از احتمال عرضه‌ی گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر می‌دهد.
تبلیغات

شرکت باسابقه‌ی موتورولا نه‌تنها در سال‌های اخیر تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است؛ بلکه بین مالکان مختلفی نیز دست به دست شده است. در گذر از تمام این تحولات؛ شاید یکی از ماندگارترین خاطرات روزهای اقتدار موتورولا، گوشی به‌یاد ماندنی ریزر (RAZR) باشد.

مدیران موتورولا نیز به‌خوبی از اهمیت این گوشی در تاریخچه‌ی گوشی‌های همراه این شرکت آگاه هستند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا در اندیشه‌ی احیای این گوشی تاشو و نوستالژیک باشند. اما پتنتی که اخیرا منتشرشده، نشان می‌دهد که امکان احتمال احیای ریزرفون همچنان وجود دارد و مدیران موتورولا رؤیای طراحی ریزرفون جدید را فراموش نکرده‌اند.

شرکت‌های مختلفی در تلاش هستند تا اولین گوشی را با نمایشگر انعطاف‌پذیر عرضه کنند؛ در این میان، دو شرکت سامسونگ و هواوی، شانه‌به‌شانه‌ی یکدیگر رقابت می‌کنند؛ اما دیگر شرکت‌ها عجله‌ی کمتری در این رابطه دارند. در عین‌حال، همین شرکت‌ها در حال ثبت پتنت‌های مختلفی هستند تا پیش‌نیازهای قانونی در رابطه با طراحی گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر را در اختیار داشته باشند. خوشبختانه پتنت‌ها در اختیار عموم قرار می‌گیرند و همین مسئله به ما اجازه می‌دهد تا نگاهی به ایده‌ی موتورولا برای گوشی انعطاف‌پذیر این شرکت داشته باشیم.

اگرچه برای طرح فعلی ارائه‌شده توسط موتورولا، از نام «ریزر» استفاده نمی‌شود؛ اما اگر این طرح به واقعیت تبدیل شود، ممکن است در نهایت ریزر ۲ (یا ۳؛ یا حتی ۴) نامیده شود. البته در گذشته نیز شاهد ثبت پتنت‌های مختلف برای گوشی‌های انعطاف‌پذیر توسط شرکت‌های مختلف بوده‌ایم؛ اما طرح ارائه‌شده اندکی غیرعادی به‌نظر می‌رسد و حتی ممکن است که چندان جالب نباشد. پتنت ثبت‌شده توسط موتورولا طراحی تاشو را در کنار نمایشگری انعطاف‌پذیر نشان می‌دهد که از وسط تا می‌شود. لولای قسمت انعطاف‌پذیر نیز مشابه لولای استفاده‌شده در لپ‌تاپ‌ها است که دو نیمه‌ی دستگاه را به یکدیگر متصل می‌کند.

موتورولا ریزر ۴ / Moto RAZR 4

پتنت ثبت‌شده توسط موتورولا

اما همین لولا ممکن است مشکلی را که طرح‌های مشابه با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، حل کرده باشد. مشکل این است که نمایشگرهای انعطاف‌پذیر نمی‌توانند مانند یک تکه کاغذ به‌صورت کامل روی هم تا شوند؛ بنابراین وجود فضایی اضافه در محل تا شدنِ نمایشگر ضروری است.

در طرح ارائه‌شده توسط Motorola، فضایی باز در قسمت لولا پیش‌بینی شده تا از تا شدن کاملِ دو قطعه‌ی نمایشگر روی هم جلوگیری شود. البته چنین طرح‌هایی صرفا پتنت‌های ثبت‌شده هستند و همواره تنها بخشی از این پتنت‌ها به محصولات نهایی تبدیل می‌شوند. با این حال، شرکت مادرِ موتورولا، لنوو، پیش از این تبلتی را با نمایشگر انعطاف‌پذیر به نمایش گذاشته بود؛ همین مسئله نیز می‌تواند نشان‌دهد که موتورولا، به‌اندازه‌ی Samsung و Huawei به ساخت چنین دستگاهی نزدیک شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات