سرعت، جادوی همگام شدن با دنیای متصل

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه ساعت‌های مختلفی را برای گشت و گذار در اینترنت، تماشای تلویزیون‌های اینترنتی و بازی در کنار سایر سرویس‌های آنلاین صرف می‌کنیم اما تجربه ما از دنیای دیجیتال در گرو عوامل مختلفی است.
تبلیغات

فراگیر شدن بازی‌های آنلاین، تولد شبکه‌های اجتماعی فراگیر و البته تلویزیون‌های اینترنتی باعث شده ساعت‌های بیشتری از اوقات فراغت‌مان را با گوشی سپری کنیم. اما توسعه این خدمات و لذتی که ما به عنوان کاربر از آنها می‌بریم به چند عامل و بستگی دارد.

بدون شک عامل اصلی در این بخش، کیفیت و سرعت خدمات اینترنت است. این تلویزیون‌ها و بازی‌ها معمولا  نیازمند یک اتصال بدون قطعی و سریع هستند تا بتوانند لذت بازی یا تماشای فیلم و سریال را به کاربر خود منتقل کنند. واقعیت این است که هرچند جذابیت برنامه‌ها و سریال‌های ارائه شده روی این شبکه‌های اینترنتی بسیار مهم است، اما حتی اگر گلچینی از جذاب‌ترین برنامه‌ها را هم روی یک تلویزیون اینترنتی قرار دهید، اما اتصال اینترنت مناسب فراهم نباشد، کاربر نمی‌تواند از تماشای آن فیلم‌ها لذت ببرد.

اما سوی دیگر این ماجرا توانایی و کیفیت گوشی است که در اختیار داریم. سرعت اتصال مودم گوشی هم تاثیر بسیار مهمی در لذت بردن ما از این خدمات دارد. هرچند نسل چهارم اتصال اینترنت یعنی 4G اکنون سرعت قابل قبولی را برای خدمات اینترنتی فراهم می‌کند اما تقریبا برای همه پیش آمده است که در جایی که آنتن گوشی کامل است و اتصال هم بصورت 4G یا 4.5G است، نمی‌توانیم یک ویدیوی مناسب را دانلود کنیم.

در اینجاست که سرعت اتصال مودم گوشی و قدرت پردازش آن کار ما را کُند می‌کند. در دنیای دیجیتالی و آنلاین امروز، سرعت مودم دستگاه و پردازنده آن باید یکی از معیارهای اصلی ما در انتخاب نوع و مدل باشد.

جدا از مسئله سرگرمی‌های آنلاین، امروزه بسیاری از فعالیت‌های تجاری هم با استفاده از ارتباط اینترنتی و بصورت دورکاری انجام می‌شود. حالتی را در نظر بگیرید که جلسه مهم کاری‌تان تا چند دقیقه دیگر قرار است، شروع شود اما هنوز طراح‌تان طرح‌های نهایی را برای شما ارسال نکرده است؛ لحظه آخر پیامی را در پیام‌رسان‌تان دریافت می‌کنید که طرح‌ها را همین‌جا برایتان ارسال کرده تا بتوانید آنها را در جلسه به اعضای مدیریت پرزنت کنید.

اما انتظار برای دانلود شدن فایل طرح‌ها و بعد باز شدن آنها در گوشی واقعا ناراحت کننده است. در حالیکه صفحه گوشی اتصال کامل 4G را نشان می‌دهد و بقیه براحتی دارند با گوشی‌هایشان در اینترنت کار می‌کنند، گوشی شما همچنان فقط دایره چرخان انتظار برای دانلود را نشان می‌دهد.

حتی بعد از کلی انتظار و دانلود شدن فایل‌ها باز شدن و نمایش کامل آنها هم آنقدر کند است که حوصله شرکت کنندگان در جلسه را سر می‌برد.

در چنین مواردی است که فورا به فکر می‌افتیم همه اپلیکیشن‌های فعال را غیرفعال کنیم. خدمات غیرضروری گوشی را ببندیم و خلاصه هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا سرعت گوشی حتی در حد چند درصد افزایش پیدا کند.

این کندی اتصال به اینترنت و شبکه‌های بی‌سیم داخلی یکی از موضوعاتی است که باعث شکایت بسیاری از کاربران انواع گوشی‌های هوشمند شده است. اما اخیرا شرکت سامسونگ با انتشار تیزری کوتاه به همین مشکل معمول در صنعت موبایل اشاره کرده و می‌گوید «همه چیز در یک روز تغییر خواهد کرد» باید منتظر ماند و دید آیا این شرکت راه‌حلی جادویی برای این مشکل دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات