افزایش سهم اپل در آمریکا به لطف فروش قدرتمند آیفون 8

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به گزارش موسسه‌ی کانتار، اپل در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ به‌لطف فروش بالای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، سهم خود را از بازار گوشی هوشمند در ایالات متحده افزایش داده است.
تبلیغات

آخرین گزارش موسسه‌ی پژوهشی کانتار ورلدپنل از سهم شرکت‌ها در بازار گوشی هوشمند، نشان‌‌دهنده‌ی سلطه بلامنازع اندروید و iOS است. مجموع سهم این دو سیستم‌عامل به‌ندرت به زیر ۹۹ درصد تنزل یافته؛ در نتیجه تقریبا هیچ رقیب دیگری در عرصه‌ی سیستم‌عامل‌های موبایل برای این دو باقی نمانده است. در ایالات متحده، سیستم‌عامل اپل رشد قابل توجهی را تجربه کرده و سهم آن از بازار به ۳۸.۷ درصد در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رسیده است که افزایشی ۵.۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل محسوب می‌شود. ۱.۲ درصد از این رشد ناشی از جذب کاربران ویندوز و ۴.۷ درصد باقی‌مانده نیز سهم اندروید بوده است.

اپل این موفقیت خود را بیش از همه مدیون آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس می‌داند؛ زیرا تقریبا ۲۰ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ متعلق به این دو گوشی هوشمند بوده است و آیفون ۱۰ نیز با وجود برچسب قیمت بالا در رتبه‌ی چهارم فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. در مجموع در سه‌ماهه‌ای که گذشت از ۱۰ گوشی پرفروش، ۸ مورد متعلق به دستگاه‌های iOS بوده است. سامسونگ و ال‌جی تنها شرکت‌هایی هستند که سهمی از فهرست پرفروش‌ترین‌ها در اختیار دارند؛ با این حال هر دوی آن‌ها در مقایسه با سال گذشته، عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده و عرصه را به رقبا واگذار کرده‌اند.

بررسی آیفون 8  /  Apple iPhone 8

از همه جالب‌تر، از بین تمام کشورهای که پژوهش کانتار در آن‌ها انجام شده است، ژاپن بیشترین سهم بازار iOS را با ۴۲.۹ درصد در اختیار دارد. در همین زمان، بیشترین محبوبیت اندروید در آرژانتین با ۹۶.۱ درصد سهم از بازار است. در اروپا، اندروید در کشورهایی که صاحب بیشترین محبوبیت است، سهمی بین ۷۵ و ۹۰ درصد در اختیار دارد؛ به جز بریتانیا که iOS صاحب سهم قابل توجه ۳۵ درصد است.

اپل در چین هرچند ۲ درصد از سهم خود را در مقایسه با سال گذشته از دست داده است؛ اما همچنان نزدیک به یک پنجم از بازار را در تصاحب خود دارد. با این حال، عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در این کشور متعلق به آیفون ۱۰ است. این مسئله ناشی از چندپارگی گسترده‌ی اندروید در بازار چین است؛ جایی که شرکت‌های فراوانی در حال رقابت با یکدیگر هستند و هیچ گوشی هوشمندی به‌تنهایی قادر به فروش بیشتر از دستگاه پرچمدار اپل نیست.

گزارش کانتار تا آنجایی که به بازار ایالات متحده مربوط می‌شود، چشم‌انداز روشنی را برای اپل به‌تصویر می‌کشد. این شرکت نه‌تنها فروش بسیاری بیشتری از رقبای خود داشته است؛ بلکه گوشی‌های مدل ۲۰۱۸ آن‌ها نیز هنوز از راه نرسیده‌اند. سامسونگ با فروش کمتر از انتظار گلکسی اس ۹ احتمالا در تقویت سلطه‌ی اپل در بازار گوشی‌های هوشمند در آینده‌ی نزدیک تاثیرگذار بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات