شایعه ورود گوشی‌هایی با دوربین چهارگانه در سال جاری

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سازندگان گوشی‌های موبایل همواره در تلاش برای ازمیان‌برداشتن محدودیت‌های دوربین این گجت‌ها بوده‌اند؛ دوربین‌های چندگانه یکی از این راهکارها به‌شمار می‌رود.
تبلیغات

بزرگان دنیای گوشی‌های هوشمند پیوسته در حال بهبود دوربین محصولات خود بوده‌اند؛ به‌طوریکه در سال‌های اخیر با وجود محدودیت‌های فنی بسیار، شاهد کم‌تر شدن فاصله‌ی گوشی‌ها و دوربین‌ها هستیم. حساب کاربری «Ice Universe» در شبکه‌های اجتماعی که توسط یک منبع آگاه چینی هدایت می‌شود، در جدیدترین پست خود از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با دوربین چهارگانه در سال جاری میلادی خبر داده است؛ این پست روز گذشته منتشر شده و در آن اشاره‌ای به جزئیات نشده است.

سازندگان با کمک لنزها و سنسورهای منحصربه‌فرد دوربین موبایل تا به امروز از محدودیت‌های زیادی عبور کرده‌اند و حالا استفاده از دوربین‌های چندگانه تنها راه قابل اتکا برای دستیابی به پیشرفت‌های جدید در عرصه‌ی عکاسی با موبایل است؛ خوشبختانه این روش تاثیری در ضخامت دستگاه ندارد. مسئولین کمپانی فرانسوی DxOMark به‌عنوان منبع معتبر بررسی دوربین در مصاحبه‌ی خود با AndroidHeadlines، اطلاعات جالبی از گرایش تولیدکنندگان به استفاده از چینش سه‌گانه یا بیشتر در دوربین گوشی‌ها ارائه کردند؛ این شرکت‌ها با تجاری‌سازی چنین دوربین‌هایی فکر جبران ضررهای ناشی از کاهش عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند را در سر می‌پرورانند.

هواوی پی 20 پرو / Huawei P20 Pro

منبع آخرین افشاگری در مورد دوربین‌های گوشی‌های هوشمند که به ارائه‌ی اطلاعات در مورد سامسونگ شهرت دارد، تجاری‌سازی دوربین‌های سه‌گانه توسط این غول کره‌ای را تا اوایل سال ۲۰۱۹ غیر محتمل می‌داند؛ طبق گزارش‌ها، استفاده از این راهکار در گوشی‌ پرچمدار گلکسی اس ۱۰ مدنظر قرار گرفته است. طبق اعلام یک استارتاپ آمریکایی، تکنولوژی توسعه‌داده‌شده توسط آن‌ها استفاده از پنج تا نه لنز یکپارچه در گوشی هوشمند را تا پایان سال جاری ممکن خواهد کرد؛ تجاری‌سازی مورد ادعای این استارتاپ احتمالا با پست منبع چینی مذکور مرتبط است.

هواوی، راهکار دوربین‌های چندگانه را مورد استفاده قرار داده؛ به‌طوریکه پی ۲۰ پرو این شرکت با سیستم دوربین سه‌گانه عملکرد درخشانی ارائه کرده است. طبق شایعات منتشرشده، ال‌جی نیز در وی ۴۰ از چینش سه‌گانه‌ی دوربین اصلی بهره خواهد برد؛ این گوشی تا پیش از سال ۲۰۱۹ از راه نخواهد رسید. نظر شما در مورد استفاده از دوربین چهارگانه در گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا این راهکار را تنها گزینه‌ی ممکن برای عبور از محدودیت‌های دوربین در گوشی‌های هوشمند می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات