گلکسی نوت 9 سامسونگ از دوربین‌ بهبودیافته و نمایشگر فاقد بریدگی بهره می‌برد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چند هفته‌ی دیگر تا رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت ۹ باقی مانده است. گفته می‌شود گلکسی نوت ۹ با دوربین‌ بهبودیافته و بدون بریدگی بالای نمایشگر عرضه می‌شود.
تبلیغات

این روزها گوشی‌های هوشمند را از نظر طراحی می‌توان در سه دسته جای داد: دسته‌ی اول شامل مواردی همچون ویوو نکس و اوپو فایند ایکس است که با نمایشگری تمام‌صفحه و طراحی آینده‌نگرانه عرضه می‌شوند؛ دسته‌ی دوم دربرگیرنده‌ی گوشی‌هایی با بریدگی بالای صفحه نمایش است، بدون شک آیفون ۱۰ سردمدار این گروه محسوب می‌شود؛ دسته‌ی سوم نیز شامل گوشی‌هایی است که نه بریدگی بالای نمایشگر دارند و نه توانسته‌اند حاشیه‌های بالا و پایین را به‌طور کامل حذف کنند؛ سازندگان گوشی‌های دسته‌ی سوم تنها به باریک کردن این حاشیه‌ها اکتفا کرده‌اند. اغلب گوشی‌های جدید سامسونگ در گروه سوم قرار می‌گیرند. تصاویر جدید منتشر شده از گلکسی نوت 9 نشان می‌دهند که این کهکشانی هم دارای حاشیه‌های باریک خواهد بود.

حسابی به نام Ice universe تصاویر منتسب به گلکسی نوت ۹ را در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منتشر کرده است، این تصاویر تقریبا هیچ مورد جدیدی را بیان نمی‌کنند. طبق ادعای فاش‌کننده، این تصاویر مربوط به محافظ صفحه‌ی Galaxy Note 9 هستند. در تصاویر منتسب به فبلت مورد انتظار سامسونگ می‌توان دید که کره‌ای‌ها بدون تسلیم شدن در برابر ترند این روزهای دنیای گوشی‌های هوشمند، یعنی بریدگی بالای نمایشگر، همچنان در حفظ ظاهر شکیل و ظریف پرچمداران خود موفق عمل کرده‌اند.

گلکسی نوت ۹ / galaxy note 9

مقاومت سرسختانه‌ی Samsung در برابر افزودن بریدگی به بالای نمایشگر محصولات را می‌توان به دو علت نسبت داد: نخست این که سامسونگ چندین سال است لبه‌های خمیده را به عنوان یک امضا و نوآوری جذاب برای پرچمداران خود برگزیده است و طی این مدت هم کمتر شرکتی به صورت جدی به کپی‌برداری از آن پرداخته است؛ بنابراین ترجیح می‌دهد به بهبود نوآوری خود بپردازد؛ دلیل دوم احتمالا به نگرانی سامسونگ از متهم شدن به کپی‌برداری از محصولات اپل برمی‌گردد. بدون شک غول کره‌ای تمایلی به داغ کردن مجدد تنور بحث‌ها و کشمکش‌های چندین سال گذشته را ندارد.

نکته جالب در مورد تصاویر گلکسی نوت 9، رنگ سفید یکی از محافظ‌ها است، خرید این محافظ از سوی کاربران اقدامی تأمل‌برانگیز خواهد بود؛ چرا که این رنگ علاوه‌بر آشکار ساختن حفره‌های فراوان مربوط به حسگرهای مختلف بالای نمایشگر گلکسی نوت ۹، موجب می‌شود حاشیه‌های باریک دو طرف صفحه‌نمایش هم به وضوح دیده شوند، این عکس شباهت بسیاری با محافظ صفحه‌ی گلکسی اس ۹ دارد. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که این دو پرچمدار در بهره‌مندی از برخی ویژگی‌ها از جمله AR Emoji مشابه باشند.

گلکسی نوت ۹ / galaxy note 9

طبق اطلاعاتی که پیش‌تر منتشر شده است، انتظار می‌رود گلکسی نوت ۹ تا چند هفته‌ی دیگر و در روز ۱۸ مرداد (۹ آگوست) رونمایی شود. با وجود تصاویر فاش‌شده‌ی بسیار از این پرچم‌دار، بعید به نظر می‌رسد که طراحی واقعی آن در روز رونمایی کسی را به هیجان آورد. احتمالا ستاره‌ی مراسم رونمایی، قلم اس‌پن خواهد بود که گفته می‌شود سامسونگ، آن را به یک کنترل از راه دور بلوتوث تبدیل کرده است.

نظر شما در مورد تصاویر فاش‌شده از Galaxy Note 9 چیست؟ آیا انتظارات شما را از پرچمدار جدید سامسونگ برآورده می‌کنند؟ دیدگاه خود را با ما و سایر دوستانتان در زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات