همکاری سامسونگ و آرم برای تولید پردازنده موبایل با فرکانس کاری 3 گیگاهرتز

جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ و آرم همکاری مشترک جدیدی را برای توسعه‌ی قوی‌ترین پردازنده‌های مجهز به معماری ARM، آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

سامسونگ به تازگی اعلام کرد که برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای افزایش همکاری خود با ARM دارد. در این همکاری مشترک به لطف لیتوگرافی ۷ و ۵ نانومتری FinFET، سامسونگ در نظر دارد هسته‌های Cortex-A76 را برای فعالیت تا فرکانس کاری بیشتر از ۳ گیگاهرتز آماده کند تا بدین ترتیب پیشتاز رقابت داغ توسعه‌ی توانمندترین پردازنده‌های موبایل شود. 

رایان سانگ‌یون لی نایب‌رئیس ارشد بازاریابی بخش توسعه‌ی چیپ‌های سامسونگ الیکترونیکس در این خصوص گفت:

توسعه‌ی یک اکوسیستم متفاوت و پیشرفته یک لازمه برای مشتریان ما است. با همکاری ARM و افزایش استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، استفاده از پردازنده‌هایی توانمند‌تر با فرکانس کاری بالا بیش از گذشته مورد نیاز است.

سامسونگ و ARM از لیتوگرافی ۷ نانومتری (7nm Low Power Plus - 7LPP) و ۵ نانومتری (5nm Low Power Early - 5LPE) سامسونگ برای تحقق اهداف جدید خود بهره خواهند برد. سامسونگ خود را برای استفاده از فرآیند ساخت ۷ نانومتر در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ آماده می‌کند. ARM‌ نیز در این همکاری مشترک از پلتفرم Artisan IP خود که شامل معماری HD، بسته‌ی کامپلایر‌های حافظه و کتابخانه‌های GPIO است، استفاده خواهد کرد.

اکسینوس

هم‌چنین ARM از راهکار نوین Artisan POP نیز استفاده خواهد کرد تا در کنار فناوری نوین DynamIQ توان و سرعت پردازشی بالا را به ارمغان بیاورد. فناوری جدید DynamIQ آرم برای بهبود عملکرد پردازنده‌های چند‌‌هسته‌ای طراحی شده است. پس از موفقیت و کاربرد گسترده از فناوری big.LITTLE، آرم اکنون با استفاده از DynamIQ در نظر دارد تمام هسته‌های big و LITTLE را تحت کلاستری یکپارچه به کار گیرد تا توان پردازشی بیشتر و کاهش مصرف انرژی به ارمغان آید.

کوین لو نایب رئیس ارشد بخش بازاریابی و طراحی فیزیکی ARM در خصوص همکاری با سامسونگ گفت:

آرم و سامسونگ پیش از این سابقه‌ی همکاری گسترده‌ای در توسعه‌ی تعداد زیادی از پردازنده‌ها با استفاده از Artisan physical IP آرم و فرآیند ساخت پیشرفته‌ی سامسونگ داشته‌اند. لیتوگرافی‌های جدید و پیشتاز ۵ و ۷ نانومتر سامسونگ پاسخ خوبی به نیاز‌های کاربران ما خواهد بود تا به توسعه‌ی نسل بعدی سیستم‌روی‌چیپ‌های توانمند را برای کاربرد‌های مختلف، از استفاده در دستگاه‌های موبایل تا تجهیز دیتاسنتر‌ها، بپردازیم.

آرم پیش از این اذعان کرده بود که هسته‌های Cortex-A76 را با فرکانس کاری بیش از ۳ گیگاهرتز، به دنیای لپ‌تاپ‌ها خواهد برد. با همکاری سامسونگ و فرآیند ساخت کم‌مصرف ۵ و ۷ نانومتری این شرکت، می‌توان انتظار لپ‌تاپ‌های مجهز به قلب تپنده‌ی هسته‌های ARM را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ داشت.

نظر شما در رابطه به همکاری سامسونگ و آرم چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات