بنچمارک منتسب به پردازنده A12 اپل، بهبود ۱۰ درصدی عملکرد را نوید می‌دهد

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پردازنده ۶ هسته‌ای اپل A۱۲، محتمل‌ترین گزینه این شرکت برای استفاده در آیفون‌های جدید به شمار می‌آید که بنچمارک‌های منتسب به آن منتشر شده است.
تبلیغات

پس از ده سالگی آیفون، در سال جاری انتظار داریم اپل با رونمایی از سخت‌افزاری به‌روز شده، آیفون‌های جدید خود را برای رقابتی هر چه جذاب‌تر در دنیای سخت‌افزار آماده کند. بر اساس شنیده‌های قبلی، انتظار داشتیم پردازنده اپل A۱۲، پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای باشد. بر همین اساس، بنچمارکی در تاریخ ۲۷ ژوئن از گیک‌بنچ به ثبت رسیده که قدرت این پردازنده را در حالت عملکرد تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای به ما نشان می‌دهد.

پردازنده A۱۲ اپل توانسته به ترتیب امتیاز ۴٫۶۷۳ و ۱۰٫۹۱۲ را در دو حالت تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کند. برای مقایسه باید اشاره‌کنیم که A۱۱ که سال گذشته در قلب آیفون‌های اپل قرار گرفت به اعداد ۴٫۲۰۶ و ۱۰٫۱۲۸ دست پیدا کرده بود. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که نسل جدید پردازنده اپل به نسبت سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قدرت داشته است و می‌تواند عملکرد بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

بنچمارک پردازنده اپل A12

ازنظر پردازش گرافیکی، آیفون ۱۰ به امتیاز ۱۵٫۲۳۴ رسیده است اما در نسل جدید برای آیفون‌های ۲۰۱۸ با توجه به نتایج منتشر شده، امتیاز بخش گرافیکی به ۲۱٫۶۹۱ رسیده که پیشرفت قابل‌ توجهی را نشان می‌دهد.

بنچمارک پردازنده اپل A12

هنوز مشخص نیست تست‌های فوق بر روی کدام یک از مدل‌های آیفون آینده امتحان شده است، اما به نظر می‌رسد آیفون مورد استفاده برای تست تراشه‌ی جدید جزو آیفون‌های جدیدی است که امسال راهی بازار خواهد شد. این آیفون در بنچمارک با عنوان آیفون ۱۱٫۲ شناخته شده است و سیستم‌عامل آن iOS 12 است. نکته قابل‌توجه دیگر، استفاده از ۴ گیگابایت رم در این آیفون است. مینگ چی کو در صحبت‌های خود گفته بود، آیفون‌هایی سال جاری که با صفحه‌نمایش OLED معرفی می‌شوند، دارای ۴ گیگابایت رم خواهند بود، اما نسخه ارزان‌قیمت که با صفحه‌نمایش از نوع LCD وارد بازار می‌شود، دارای ۳ گیگابایت رم است.

به‌صورت قطعی نمی‌توان صحت تصاویر فوق را ثابت کرد، اما آن چیزی که مسلم است، در سال جاری اپل برای آیفون‌های آتی از ظاهری مشابه آیفون ۱۰ استفاده می‌کند و تمرکز بر روی ارتقای سخت‌افزاری خواهد بود. به زبان دیگر، رسم گذشته اپل هنوز پابرجاست.

انتظار می‌رود اپل در سال جاری میلادی آیفو‌ن‌هایش را در سه نسخه راهی بازار کند که شامل پردازنده‌ی قوی‌تر، سرعت ارتباط LTE بالاتر سیستم دوربین TrueDepth پیشرفته‌تر و حاشیه‌های باریک‌تر خواهند بود. همچنین باید به جذف کلید هوم نیز در تمام نسخه‌ها اشاره کرد که دلیل آن بکارگیری سیستم شناسایی چهره‌ی فیس آیدی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات