اوپو F1 و F1 پلاس معرفی شدند ؛ قیمت مناسب در کنار سخت‌افزار قدرتمند

پنج‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
اوپو F1 و اوپو F1 پلاس جدید‌ترین محصولات کمپانی اوپو هستند که سخت‌افزار قدرتمندی دارد و با قیمت مناسبی عرضه خواهند شد. اوپو F1 دارای نمایشگر ۵ اینچی و نسخه‌ی پلاس آن از نمایشگر ۵.۵ اینچی بهره می‌برد.
تبلیغات

اوپو یکی از کمپانی‌های چینی است که توانسته محبوبیت مناسبی به‌دست آورد و در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۰ میلیون دستگاه به‌فروش رساند. شاید این رقم بسیار عجیب باشد، اما محصولات اوپو در آسیا محبوبیت زیادی دارند و البته این درحالی است که این کمپانی سال گذشته تلفن‌های هوشمند زیادی را معرفی نکرد. از معروف‌ترین تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۵ می‌توان به اوپو R7 و R7 پلاس اشاره کرد. حال این کمپانی از دو محصول جدید خود در هندوستان رونمایی کرده است که اوپو F1 و F1 پلاس نام دارند.

اوپو F1 یک محصول میان‌رده است که مشخصات بسیار خوبی دارد. نمایشگر این محصول ۵ اینچی است و وضوح 720p را ارائه می‌دهد. روی این صفحه‌نمایش نیز شیشه 2.5D وجود دارد و گوریلا گلس ۴ از آن محافظت می‌کند. پردازش‌های این دستگاه توسط اسنپدراگون ۶۱۶ انجام می‌شود. این پردازنده هشت هسته‌ای است و پردازش‌های گرافیکی دستگاه را نیز آدرنو ۴۰۵ انجام می‌دهد. در بخش پشتی اوپو F1 دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.2 و PDAF قرار دارد و در بخش جلویی آن نیز شاهد سنسور ۸ مگاپیکسلی با f/2.0 هستیم. از سایر مشخصات این محصول می‌توان به‌ باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و اندروید آبنبات چوبی (۵.۱) اشاره کرد. نسخه ۲.۱ از رابط کاربری Color OS روی این محصول قرار گرفته است. F1 دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که امکان افزایش آن از طریق microSD تا ۱۲۸ گیگابایت نیز وجود دارد. این محصول از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و ابعاد آن در حدود ۱۴۳.۵ در ۷۱ در ۷.۲۵ است و وزنی ۱۳۴ گرمی دارد.

oppo f1

در سمت دیگر اوپو F1 پلاس قرار گرفته که نسبت به F1 دارای مشخصات قدرتمندتری است و البته ابعاد بزرگتری نیز دارد. این محصول از نمایشگر ۵.۵ اینچی با وضوح 1080p بهره می‌برد. پنل این نمایشگر از نوع IPS است و گوریلا گلس ۴ نیز از آن محافظت می‌کند. پردازش‌های این محصول توسط اسنپ‌دراگون ۶۱۶ انجام می‌شوند که پردازنده‌ای ۶۴ بیتی و هشت هسته‌ای است. آدرنو ۴۰۵ نیز وظیفه پردازش‌های گرافیکی را در F1 پلاس برعهده دارد. این محصول از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که امکان افزایش آن تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق کارت حافظه microSD وجود دارد. دوربین پشتی این تلفن هوشمند ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین جلویی آن نیز امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اوپو F1 تنها با رنگ طلایی عرضه خواهد شد و ۲۳۵ دلار قیمت خواهد داشت و از یکم فوریه در هشت شهر هند به‌فروش خواهد رسید. اما اوپو F1 پلاس ۳۹۵ دلار قیمت خواهد داشت و بر اساس گزارش کمپانی، کاربران از ماه آوریل می‌توانند این محصول را خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات