با هواوی Y5 Prime 2018 و مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا شوید

پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی Y5‌ پرایم ۲۰۱۸ با ویژگی‌هایی همچون دوربین سلفی با فلش، سیستم تشخیص چهره، اندروید ۸.۱ و قیمت رقابتی محصولی شایسته در بازه‌ی قیمتی خود به‌شمار می‌رود.
تبلیغات

هواوی با عرضه‌ی محصولات خوش‌قیمت و خوش‌ساخت در کلاس گوشی‌های هوشمند میان‌رده و بالارده، بازیگری کلیدی و تأثیرگذار به‌حساب می‌آید. چینی‌ها در کنار عرضه‌ی محصولات پریمیومی از سری پی و میت، نظیر هواوی P20 Pro و هواوی میت 10 پرو، گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی گوناگونی را نیز روانه‌ی بازار می‌کند که از بین آن‌ها محصولات سری Y، نزد کاربرانی که تمایلی به صرف هزینه‌های بالا برای خرید گوشی ندارند، بسیار محبوب هستند.

با زومیت همراه باشید تا با تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های Huawei Y5 Prime 2018 آشنا شویم:

نمایشگر کشیده با حاشیه‌های مناسب

به‌لطف شرکت‌هایی همچون هواوی، ترند استفاده از نمایشگر کشیده با حاشیه‌های باریک، هم‌اکنون در دنیای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی نیز دنبال می‌شود. هواوی Y5 پرایم ۲۰۱۸ از نمایشگر ۵.۴۵ اینچی LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد که ۷۳.۸ درصد از نمای جلوی گوشی را دربردارد؛ بنابراین حاشیه‌های نمایشگر نیز چندان قطور نیست.

هواوی Y5 پرایم 2018 / Huawei Y5 Prime 2018

با وجود آنکه وای ۵ پرایم ۲۰۱۸، محصولی اقتصادی محسوب می‌شود؛ اما روشنایی نمایشگر و رنگ‌های به‌نمایش درآمده در آن، مناسب ارزیابی می‌شود، ضمن اینکه به‌لطف حالت Eye Comfort، می‌توان با فیلتر کردن نور آبی، در محیط‌های تاریک نیز از گوشی استفاده کرد. بدنه‌ی وای 5 پرایم 2018 پلاستیکی است؛ اما ساختار مستحکم و انحنای لبه‌های آن باعث می‌شود تا در دست‌گرفتن این گوشی، حس خوبی را به‌کاربر القاء کند.

شارژدهی مطلوب

به‌لطف باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری اختصاصی هواوی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی موسوم به Power Saving 6.0، چینی‌ها مدعی هستند که Y5 Prime 2018 می‌تواند تا ۶۲ ساعت پخش مداوم موسیقی و ۱۳ ساعت پخش مداوم فیلم کاربر را همراهی کند. با توجه به پردازنده‌ی کم‌مصرف وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ در کنار رزولوشن اچ‌دی این نمایشگر، ادعای هواوی چندان دور از واقعیت نیست. 

اندروید ۸.۱ اوریو با عملکرد مناسب

برای یک گوشی اندرویدی اقتصادی، بهره‌گیری از آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل محبوب، مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید. چینی‌ها گوشی اقتصادی هواوی Y5 Prime 2018 را با اندروید ۸.۱ و رابط کاربری 8.0 EMUI روانه‌ی بازار می‌کنند. گوشی اقتصادی هواوی توان پردازشی خود را با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و ۱.۵ گیگاهرتزی MT6736 مدیاتک تأمین می‌کند و این پردازنده را ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراهی می‌کند.

هواوی Y5 پرایم 2018 / Huawei Y5 Prime 2018

وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ یکی از گوشی‌های هوشمند است که از درگاهی با سه جایگاه مجزا برای سیم‌کارت‌های اول، دوم و کارت حافظه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد؛ بدین ترتیب کاربر هیچ نگرانی از حیث کمبود حافظه نخواهد داشت. وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ به‌لطف سخت‌افزار مناسب و سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ در کاربری‌های روزمره عملکرد قابل احترامی از خود به‌نمایش می‌گذارد و برای افرادی که انتظار بالایی از گوشی خود ندارند، محصول مناسبی به‌شمار می‌رود.

دوربین سلفی با فلش

علاقه‌ی روزافزون مردم به ثبت تصاویر سلفی باعث شده است تا هواوی گوشی اقتصادی جدید خود را به دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش LED مجهز کند تا بدین ترتیب کاربران بتوانند در محیط‌های کم‌نور و تاریک نیز تصاویر سلفی قابل قبولی را ثبت کنند. طبق اعلام هواوی، وای ۵ پرایم ۲۰۱۸، بعد از دریافت یک‌ به‌روزرسانی نرم‌افزاری، با استفاده از دوربین سلفی، توانایی تشخیص چهره‌ی کاربر جهت احراز هویت را نیز خواهد داشت. 

هواوی Y5 پرایم 2018 / Huawei Y5 Prime 2018

دوربین اصلی وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که آن را فلش LED و لنزی با دیافراگم F/2.0 همراهی می‌کند، دوربین اصلی قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تعادل مناسبی بین نقاط پرنور و کم‌نور تصاویر ایجاد شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات