واردات یک میلیون و ۱۴۱ هزار دستگاه گوشی در سه ماهه نخست سال

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار منتشرشده از گمرک جمهوری اسلامی، طی سه ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۱۴۱ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده است.
تبلیغات

در طول سالیان اخیر، به‌صورت پیوسته شاهد اقبال عمومی در بازارهای بین‌المللی به گوشی‌های هوشمند و کاهش استقبال از کامپیوترها بوده‌ایم؛ البته این موضوع منحصر به کشورهای خارجی نمی‌شود و در ایران نیز چنین وضعیتی حاکم است. براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال‌ جاری، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۶۶۶ دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشورمان شده است و ارزش این تعداد، ۱۹۲ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار برآورد می‌شود که افزایشی ۱۹۴ درصدی را نسبت به ارزش گوشی‌های واردشده به کشور در بازه‌ی زمانی مشابه را نشان می‌دهد.

باید توجه داشت که افزایش قابل توجه قیمت محصولات پرچم‌دار در سال گذشته؛ نظیر برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلاری آیفون ۱۰، در رشد قابل توجه ارزش گوشی‌های هوشمند واردشده بی‌تأثیر نبوده است. در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال گذشته، ۴۹۶ هزار و ۴۵۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۶۵ میلیون و ۴۳۲ هزار دلار وارد کشورمان شده بود؛ بنابراین تعداد گوشی‌های هوشمند واردشده در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری نیز، رشدی ۲۳۰ درصدی را تجربه کرده است. 

سایت گمرک همچنین یک ماه پیش، خبری مبنی بر افزایش ۲۲۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه در فروردین ماه ۹۷ منتشر کرد که افزایش واردات موبایل را نشان می‌داد؛ براساس گزارش گمرک، در نخستین ماه سال‌ جاری تعداد ۲۴۹ هزار و ۱۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹۶ درصد و از حیث ارزش ۲۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در فروردین ماه سال ۹۶، تعداد ۱۲۷ هزار و ۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار به کشور وارد شده بود. این در حالی است که طی فروردین ماه سال‌ جاری تعداد یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد، ۷۳ درصد و از حیث ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات