سامسونگ درصدد توسعه پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ تصمیم به توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی خود در تراشه‌های اکسینوس دارد و قرار است در مرحله اول برای کسب تجربه، در دستگاه‌های متوسط استفاده شود.
تبلیغات

با این خبر، به یاد اظهارات شرکت سازنده‌ی پردازنده‌های گرافیکی PowerVR، خواهیم افتاد که اشاره‌ای به تلاش اپل جهت توسعه تراشه‌ی گرافیکی خود برای آیفون داشت. به نظر می‌رسد شرکت‌های چون اپل و سامسونگ به دلیل قدرت درزمینه تولید گوشی‌های هوشمند، جهت همگام‌سازی هر چه بیشتر سخت‌افزار و نرم‌افزار به فکر توسعه سخت‌افزارهای اختصاصی در همه ابعاد گرفته‌اند. با این اوصاف به‌مرور می‌توانیم شاهد این باشیم که دستگاه‌هایی با سخت‌افزار اختصاصی، عملکردی به‌مراتب بهتر از دستگاه‌هایی داشته باشد که از سخت‌افزاری یکسان نسبت به بقیه استفاده می‌کنند.

بااینکه سامسونگ در بازار آمریکا به سراغ استفاده از اسنپدراگون رفته است؛ اما در بیشتر بازارهای جهانی، تراشه اکسینوس این شرکت از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در بعضی از موارد شاهد این هستیم که عملکرد اکسینوس، برتری‌های خاصی به نسبت نسخه اسنپدراگون دارد. قدم بعدی سامسونگ، توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی است تا بتواند در کنار Mongoose، اکوسیستم سخت‌افزاری تازه‌ای برای خود تشکیل دهد.

سامسونگ با توسعه تراشه اختصاصی می‌تواند وابستگی به ARM را کمتر از گذشته کند؛ البته میعادگاه اولین استفاده از پردازنده گرافیکی، دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی سامسونگ خواهد بود. این امر بسیار طبیعی است و باعث می‌شود تا با تجربه به‌دست آمده، عملکرد بهتری برای پرچم‌داران داشته باشد. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات