اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 به کمپانی تازه‌کار LeTV تعلق دارد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام اعلام کرده اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰  این شرکت، LeTV Le Max Pro خواهد بود.
تبلیغات

در حالی که لِ‌تی‌وی اعلام کرده بود قصد دارد پرچمدار خود را به نام اِل‌ای مکس پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در CES 2016 معرفی کند، کوالکام نیز با تایید این خبر اعلام کرد اولین گوشی هوشمندی که از تراشه‌ی پرچمدار این شرکت بهره می‌برد، پرچمدار لِ‌تی‌وی خواهد بود. نکته‌ی جالب اینجاست که پیشتر اعلام شده بود پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ تا اردیبهشت سال ۹۵ مختص گلکسی اس ۷ سامسونگ است.

شاید بسیاری از کاربران هنوز نام LeTV را نشنیده باشند. این کمپانی بزرگ چینی چند که در مینه‌ی ویدیوهای اینترنتی فعال بوده، چند وقتی است وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده و از همان بدو ورود محصولات قدرتمند و جذابی را معرفی کرده است. حالا با رونمایی از گوشی اِل‌ای مکس پرو قصد دارد یک بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.

این گوشی علاوه بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، برای اولین بار از سنسور اثر انگشت Sense ID این شرکت بهره می‌‌برد. سنس آی‌دی با استفاده از سیستم فراصوت تصویر دقیق‌تری از اثر انگشت شما ثبت می‌کند. نکته‌ی جالب اینجاست که فرق نمی‌کند انگشت شما خشک یا خیس باشد.

پرچمدار LeTV از استاندارد جدید وای‌فای 802.11ad با پشتیبانی از سرعتی در حد گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد تا زمان فراگیر نشدن روترهای 802.11ad، کارایی این استاندارد زیاد نخواهد بود.

استیو مولنکوف، مدیر عامل کوالکام اعلام کرده طی ماه‌های آینده تولیدکنندگان بیشتری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهند کرد.

این کمپانی همچنین از تراشه‌ی اسنپدراگون 620A رونمایی کرد که برای استفاده در صنعت خودرو طراحی شده است. سال ۲۰۱۷ می‌توان این پردازنده را بر روی مدل‌های آئودی مشاهده کرد. ریکی هودی نایب رئیس اجرایی آئودی اعلام کرده تا پایان سال جاری مدل A5 از این تراشه بهره می‌‌گیرد و سال ۲۰۱۷ مدل A4 به این پردازنده مجهز می‌شود. از آنجایی که بسیاری از خودروسازان مطرح به سراغ انودیا رفته‌اند، همکاری با آئودی می‌تواند برای کوالکام پیروزی خوبی باشد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

منبع mashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات