اپل در پی جایگزین کردن جک 3.5 میلی‌متری هدفون با درگاه لایتنینگ یا راهکار بی سیم است

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر شایعاتی در مورد حذف پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون از آیفون ۷ منتشر شده بود. بسیاری این تصمیم را به منظور کاهش هر چه بیشتر ضخامت آیفون می‌دانند. حال دوباره اخباری در این خصوص منتشر شده که نشان از جایگزین شدن این پورت با درگاه لایتنینگ یا بلوتوث دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شایعات به گوش رسیده از شرق آسیا حکایت از این دارد که اپل درنظر دارد تا جک هدفوت ۳.۵ میلی‌متری استاندارد آیفون را با پورت لایتنینگ یا بلوتوث جایگزین کند. منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصولات اپل اخبار جدیدی را در مورد آیفون ۷ ارائه کرده‌اند. براین اساس در آیفون ۷ دیگر شاهد استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نخواهیم بود. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل درصدد بکارگیری راهکارهای بی‌سیم به منظور انتقال صدا به هدفون‌ها است. این سیاست برای کاهش هر چه بیشتر ضخامت آیفون صورت می‌گیرد. همچنین باید به این موضوع از جهت دیگری نیز نگاه کرد؛ به طور حتم حذف پورت ۳.۵ میلی متری هدفون باعث افزایش فروش هدفون‌های بی‌سیم می‌شود.

یکی دیگر از منابع، با تایید اینکه احتمالا شاهد پورت ۳.۵ میلی متری هدفون در آیفون ۷ نخواهیم بود، به این موضوع اشاره کرده که اپل در پی استفاده از پورت لایتنینگ برای اتصال هدفون به آیفون‌ها است. در صورتی که پورت لایتنینگ نیز از این امکان پشتیبانی کند، کاربران می‌توانند در موقعیت‌های مختلف از اتصال بی‌سیم یا سیمی به منظور گوش دادن به موسیقی یا صحبت کردن در زمان برقراری تماس استفاده کنند.

اگرچه هنوز نمی‌توان در خصوص صحت و سقم شایعات به گوش رسیده اظهار نظر کرد، اما باید به این موضوع اشاره کرده که اپل اخیرا درصدد توسعه‌ی ایرفون‌هایی است که با استفاده از پورت لایتنینگ به گجت‌های این کمپانی متصل می‌شوند. در پیش گرفتن این سیاست نیازمند طراحی تبدیل آنالوگ به دیجیتال است تا از این طریق بتوان این ایرفون‌ها را مورد استفاده قرار داد. در صورتی که آیفون ۷ با چنین ویژگی روانه‌ی بازار شود، باید انتظار داشت تا اپل آداپتوری را نیز به منظور استفاده از هدفون‌های موجود در بازار طراحی کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهد.

با نگاهی به تاریخچه‌ی محصولات اپل می‌توان به جرات گفت که احتمال حدف درگاه ۳.۵ میلی‌متری آیفون در محصول آتی این کمپانی وجود دارد، چراکه همواره اپل به عنوان یکی از پیشگامان، فناوری‌های نسبتا قدیمی را از محصولات خود حذف کرده است. برای مثال می‌توان به حذف تمام پورت‌ها از مک بوک ۱۲ اینچی و اکتفا به پورت USB از نوع C اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

برای مشاهده تمامی مطالب مرتبط با آیفون ۷ به آدرس zoomit.ir/iphone7/ مراجعه کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات